Ez az utolsó közös karácsonyunk, 8. osztályosok vagyunk. Az elmúlt három évben is „Angyalkáztunk” – karácsony előtt három meglepi ajándékot csempésztünk a kihúzott társunknak, majd a 4. saját magunk készített ajándékot tettük a fa alá. Ezt az idén is így tettük, azzal a különbséggel, hogy 4 kis meglepi volt, az 5. került a fa alá egy kis versikével együtt, melyből magára ismert az illető.
Így négy héten át Boldogító jó cselekedeteket tapasztalt mindenki az osztályban.
Az advent első osztályfőnöki óráján boldogító jó cselekedeteket írtak össze a gyerekek, melyekkel meg tudják lepni szeretteiket, barátaikat.
Boldogító jó cselekedetek
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
Ez az utolsó közös karácsonyunk, 8. osztályosok vagyunk. Az elmúlt három évben is „Angyalkáztunk” – karácsony előtt három meglepi ajándékot csempésztünk a kihúzott társunknak, majd a 4. saját magunk készített ajándékot tettük a fa alá. Ezt az idén is így tettük, azzal a különbséggel, hogy 4 kis meglepi volt, az 5. került a fa alá egy kis versikével együtt, melyből magára ismert az illető.
Így négy héten át Boldogító jó cselekedeteket tapasztalt mindenki az osztályban.
Az advent első osztályfőnöki óráján boldogító jó cselekedeteket írtak össze a gyerekek, melyekkel meg tudják lepni szeretteiket, barátaikat.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
Ez az utolsó közös karácsonyunk, 8. osztályosok vagyunk. Az elmúlt három évben is „Angyalkáztunk” – karácsony előtt három meglepi ajándékot csempésztünk a kihúzott társunknak, majd a 4. saját magunk készített ajándékot tettük a fa alá. Ezt az idén is így tettük, azzal a különbséggel, hogy 4 kis meglepi volt, az 5. került a fa alá egy kis versikével együtt, melyből magára ismert az illető.
Így négy héten át Boldogító jó cselekedeteket tapasztalt mindenki az osztályban.
Az advent első osztályfőnöki óráján boldogító jó cselekedeteket írtak össze a gyerekek, melyekkel meg tudják lepni szeretteiket, barátaikat.
Orosháza Városi Önkormányzat napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Pillangósaim saját ötletét valósítottuk meg. Decemberben nagyon sokat beszélgettünk a boldogságról, a jó cselekedetekről. Arra törekedtünk a meséket is ehhez a témához válogassuk. Egy mesélést – Trubicza Ágnes: Gombócka című mesekönyvéből a Téli csemege című mesét meséltem a gyerekeknek – követő beszélgetés során az egyik kislány azt javasolta, hogy készítsünk „egy újságot”. Mindenki, aki segített valamiben a társának, beragaszthatott egy darab papírt – olyat, amilyet ő szeretett volna és oda, ahová ő akarta – az újságba. Nekünk nagyon tetszik a végeredmény. 🙂
Boldogító jó cselekedet
A csoportba járó sajátos nevelési igényű kisfiú keze fejletlensége miatt segítséget igényel, amit a gyermekek tudnak és önzetlenül segítenek neki, ha valami nehézsége akad az óvodai élet bármelyik területén. A gyermekek észreveszik, ha valamelyik társuk szomorú, és vígaszt nyújtanak egymásnak kedves szóval, baráti öleléssel, zsebkendővel. Minden gyermek megfogalmazta mit tett jót ezen a héten.
Decemberben arra figyeltünk, hogy milyen érzés adni. Beszélgettünk arról, hogy milyen a jó ajándék, mi lehet ajándék, és hogy lehet az, hogy a jó ajándék annak is örömet okoz, aki adja, és annak is, aki kapja. A boldogító jócselekedetek órán megnéztünk egy kisfilmet, beszélgettünk, személyes tapasztalatokat osztottunk meg, majd pedig mindenki felírta egy kis cetlire azt, hogy mit adna szívesen egyik társának, pl szívesen elmagyarázom neked a matek házit, mindig elmegyek veled a büfébe, veled futok tesi órán, eljárok veled kutyát sétáltatni.
Egész hónapban gyűjtöttünk a helyi kisállatmenhelynek, elsősorban a kutyusoknak. A gyerekek maguk is hoztak felajánlásokat, de plakátok, előadások segítségével vitték a hírét a menhelynek, a segítségre szoruló állatoknak, és a mi akciónknak.
Az EgerTv is beszámolt rólunk:
Az ünnepek közeledtével, sokat beszélgettünk arról, hogyan lehetnénk jobbak egymáshoz, hogyan segíthetnénk szüleinknek apró cselekedetekkel ahhoz, hogy boldogabbak legyenek. Mivel tudunk mi örömet okozni? Beszélgettünk arról is, hogyan tudnánk segíteni, örömet okozni azoknak, akik nehéz helyzetben élnek. Apró ajándékokat gyűjtöttünk rászoruló gyermekeknek.
Meghallgattuk a Jó emberré csak a szívemmel válthatok dalt, majd megbeszéltük mi az a jó cselekedet, mi számít annak. Ezután Ica néni elmesélte a Szívem kertje c. mesét.
Másnap elkészítette mindenki a saját jó cseleked füzetét, melyhez egy cipős dobozt is szépen kicsinosítottunk. A füzetbe minden nap gyűjtöttük a jó cselekedeteket, majd karácsonykor hazaadtuk, azzal, hogy a jó cselekedeteket otthon is folytassák, sőt, ha van kedvük, készítsenek az egész családnak ilyen kis füzetet és kártyát.
Keleti Városrészi Óvodák Pákolitz István Utcai tagóvoda
Tevékenységi/foglalkozási terv
Csoport: Vegyes életkorú/ Süni csoport
Tevékenységi forma: Boldogságóra / Külső világ tevékeny megismerése
A tevékenység előzménye:
Bagdi Bella „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dal hallgatása
Beszélgetökőr – Mik azok a jó cselekedetek?
A tevékenység tartalma/témája: Boldogító jó cselekedetek gyakorlása
A tevékenység célja: tapasztalatszerzés, jobb adni, mint kapni, kifejezése az alkotásokban.
Munkaforma: egyéni és csoportmunkában.
A tevékenység feladatai:
Nevelési feladatok:
• Az anyanyelv megbecsülésére, szeretetére nevelés;
• Élmény nyújtása a verseléssel, meséléssel; annak közös meghallgatása, átélése által a közösségi érzés erősítése.
• A családhoz, társakhoz való érzelmi kötődés erősítése, elmélyítése.
• Az egymás iránti elfogadásra, tiszteletre, türelemre nevelés.
Didaktikai feladatok:
• A gyermekek természetes beszéd- és kommunikációs kedvének fenntartása, szókincsbővítés,
• Fogalomismeret bővítés, megfigyelőképesség, verbális emlékezet fejlesztése.
• Képzelet fejlesztése, finommotorikus képesség fejlesztése, tájékozódás síkban, térben, kitartás fejlesztése.
• Ritmusérzék fejlesztése, hallási figyelem fejlesztése, szem- kéz-koordináció fejlesztése.
• Érzelmi, akarati képességek fejlesztése, alapvető érzelmi állapot, motivációk.
Képesség- és készségfejlesztés:
• Általános részkészségek (gondolkodás, figyelem, emlékezet, képzelet, tempó, kitartás, ritmus, érzelem, formák alakítása),
• Anyanyelvi képességek (beszéd, beszédértés, kifejezőképesség, kommunikációs képesség) fejlesztése, asszociációs képességek,
• Nagymozgások,
• Finommotorika fejlesztése, szem-kéz koordináció fejlesztése
Alkalmazott módszerek, eljárások: játékból indított motiválás, irodalmi élmény nyújtása, bemutatás, beszélgetés, magyarázat, gyakorlás, ismétlés, értékelés, dicséret
Eszközök: CD-lejátszó, cd, színes papírok, szívecske kinyomó, angyal minta, sütéshez hozzávalók, sütőpapír, kinyomók.
A tevékenység/foglalkozás kidolgozása
Idő A fejlesztő tevékenység felépítése, a foglalkozás menete A fejlesztés módszerei, munkaformák, eszközök, megjegyzések
1. Szervezés:
Szükséges eszközök előkészítése, a tevékenység gördülékenysége érdekében (asztalok összetolása, leterítése).
2. Szerepjáték a csoportszobában, közben a otthoni élmények felidézése.
Motiváció:
Átvezetés a játékból az adott tevékenységi formába.
,,Dagasztos ,,relaxációs játék – Karokat mozgatjuk, lerázzuk a lisztet, ujjainkat megmozgatjuk. A mozgássor végzése közben megkérdezem jól előkészítetted e a karjaidat a sütéshez?
2. Lebonyolítás
Ha igen, akkor tettem ki az asztalra a sütéshez hozzávalókat és most együtt meggyúrjuk a mézeskalácstésztát.
Ha meggyúrtuk, mindenki nyomhat olyan formát amilyent szeretne és sütés után az elkövetkező napokban, mindenki a saját mézeskalácsát ki is díszítheti.
Átvezetés:
Amíg megsül a süti, Boldog Dóra hozott nektek egy mesét az a címe, hogy a szívem kertje. Aki szeretné meghallgatni, hozza a mesepárnáját és üljön ide mellém körbe.
Kerekerdő kalandra hív..” kezdetű mondókát és magam mellé ültetem Boldog Dóra babát
Akinek nincs, kedve a mesét hallgatni, az elkészítheti az ajándékát / szívecskét és angyalkáját / a vizuális asztalnál, amivel megajándékozhatja szüleit.
3. Befejezés:
A délelőtt lezárásaként megbeszéljük, hogy ma mit tettünk jól! Boldog Dóra kezdi és adja a szót tovább. Aki tud jó cselekedetet mondani a napjában vagy előző napokban az kap egy mosolykorongot, amit fel tehet a jeléhez a mosolytáblára. Mik azok a jó cselekedetek? Hogyan tudunk segíteni pl. a kisebbeknek? Szüleinknek? Óvónőinknek? Kinek adhatunk? Aki bátortalanabb annak segítünk és segítségül hívjuk Boldog Dórát is.
4. A munkák értékelése:
Egyéni értékelés a munka közben történik. Csoportos értékelés szempontjai: forma, színek használata (mennyire változatos).
Ez a hónap az adventi időszakra esett, sokat beszélgettünk a szeretetről, családról, barátságról és a jó cselekedetekről. Minden nap megbeszéltük, hogy ki miért hiányzik a csoportból mivel csoportunk létszáma betegség miatt lecsökkent ezért nagyon várjuk vissza a hiányzó gyerekeket, hogy közösen legyünk együtt újból. Hetente meggyújtottuk az adventi koszorún a gyertyákat, énekeltünk, verseltünk, beszélgettünk, így készítettük fel a lelkünket karácsonyra.
Közösen elkészítettük a jó cselekedetek jelét a szívecskét és közben megbeszéltük miért jó adni és segíteni másokon.