Jó cselekedetek
Vigyázz az egészségedre – szájmaszk készítése
Boldogító jó cselekedetek
Az adventi időszak mindig kellemes érzéseket hoz elő kicsiben, nagyban egyaránt. Az évnek ez az időszaka remek lehetőség arra, hogy az ünnepkörhöz, a hagyományokhoz kapcsolódóan beszélgessünk a jóságról, a szeretetről, az örömszerzésről. Arról, hogy kicsit önismeret felől megközelítve ( egocentrizmus) ki minek örül és azon túllépve, hogyan tud mosolyt csalni a másik arcára egy-egy apró vagy akár nagyobb jó cselekedettel. A témát a két hetembe ágyazva fokozatosan építkezve terveztem feldolgozni, elmélyíteni. Készítettem egy zöld karikákból( minden kisgyereknek volt egy karikája) álló stilizált fenyőfát. A gyerekek pajtásaiknak „ajándékozott” jó cselekedettel (díszes, fényes, jellel ellátott kör) díszíthették fel a fát karácsonyfává. Sajnos a pandémiás időszak miatt ( karanténba került a csoport) ez nem tudott kiteljesedni. A jó cselekedetek közé soroltuk az ajándék készítést, amiben rengeteg részük volt a gyerekeknek. Sokat dolgoztak a meglepetések elkészítésében. Lehetőség szerint mi felnőttek is apró ajándékkal kedveskedtünk minden nap egy-két kisgyereknek, aki valami jó cselekedetet vitt véghez. Ezt kötöttük össze a téli dekorációnkkal. A kis házak rejtették a meglepetést.
Osztályunk minden tagja 1-1 karácsonyi gömb díszítéseként illusztrálta a saját jó cselekedetét, amiket aztán a csoport által készített fenyőfára helyeztünk el.
Osztályunk minden tagja 1-1 karácsonyi gömb díszítéseként illusztrálta a saját jó cselekedetét, amiket aztán a csoport által készített fenyőfára helyeztünk el.
Osztályunk minden tagja 1-1 karácsonyi gömb díszítéseként illusztrálta a saját jó cselekedetét, amiket aztán a csoport által készített fenyőfára helyeztünk el.
Domoszlói III. András Általános Iskola
A decemberi munkánkat sajnos csak mos tudtuk elkészíteni, mert november 30 – december 21-ig sajnos gyógyulgatnom kellett, mert a covid fertőzés engem is elért. Ezért mi, csak január első napjaiban tudtunk a jó cselekedetekkel foglalkozni témakörrel foglalkozni, beszélgetni. Majd egy kis ráhangoló színezés után kihelyeztük a madártetető. Nagyon várjuk a kis látogatókat és figyeljük, hogy mindig legyen elemózsia az etetőben.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
Mivel a járvány miatt a társas kapcsolatok csak online térben valósulhatnak meg, ezért az óvónénikkel együtt az egyik online tevékenység alkalmával ültettünk Luca-búzát. Ezt karácsonyig minden nap szeretettel gondoztuk, amely vagy az ünnepi asztal dísze lett vagy kedves ajándék a nagyszülők részére.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Jónak lenni midig nagyszerű érzéssel tölti el az embert. Egymásnak örömet szerezni feledhetetlen érzés. A gyerekek számára szintén nagy örömet okoz az örömszerzés. Így karácsony közeledtével úgy döntöttünk, hogy megajándékozzuk egymást. Örömteli pillanatokat élhettünk át közösen. A gyerekek csillogó szemei mindent elárultak.
Keleti Városrészi Óvodák Pákolitz István Utcai tagóvoda
Tevékenységi/foglalkozási terv
Az óvodapedagógus neve: Gerber Anita
Csoport: Vegyes életkorú/ Süni csoport
Tevékenységi forma: Boldogságóra / Külső világ tevékeny megismerése
A tevékenység előzménye:
Bagdi Bella „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dal hallgatása
Beszélgetökőr – Mik azok a jó cselekedetek?
A tevékenység tartalma/témája: Boldogító jó cselekedetek gyakorlása
A tevékenység célja: tapasztalatszerzés, jobb adni, mint kapni, kifejezése az alkotásokban.
Munkaforma: egyéni és csoportmunkában.
A tevékenység feladatai:
Nevelési feladatok:
• Az anyanyelv megbecsülésére, szeretetére nevelés;
• Élmény nyújtása a verseléssel, meséléssel; annak közös meghallgatása, átélése által a közösségi érzés erősítése.
• A családhoz, társakhoz való érzelmi kötődés erősítése, elmélyítése.
• Az egymás iránti elfogadásra, tiszteletre, türelemre nevelés.
Didaktikai feladatok:
• A gyermekek természetes beszéd- és kommunikációs kedvének fenntartása, szókincsbővítés,
• Fogalomismeret bővítés, megfigyelőképesség, verbális emlékezet fejlesztése.
• Képzelet fejlesztése, finommotorikus képesség fejlesztése, tájékozódás síkban, térben, kitartás fejlesztése.
• Ritmusérzék fejlesztése, hallási figyelem fejlesztése, szem- kéz-koordináció fejlesztése.
• Érzelmi, akarati képességek fejlesztése, alapvető érzelmi állapot, motivációk.
Képesség- és készségfejlesztés:
• Általános részkészségek (gondolkodás, figyelem, emlékezet, képzelet, tempó, kitartás, ritmus, érzelem, formák alakítása),
• Anyanyelvi képességek (beszéd, beszédértés, kifejezőképesség, kommunikációs képesség) fejlesztése, asszociációs képességek,
• Nagymozgások,
• Finommotorika fejlesztése, szem-kéz koordináció fejlesztése
Alkalmazott módszerek, eljárások: játékból indított motiválás, irodalmi élmény nyújtása, bemutatás, beszélgetés, magyarázat, gyakorlás, ismétlés, értékelés, dicséret
Eszközök: CD-lejátszó, cd, színes papírok, szívecske kinyomó, angyal minta, sütéshez hozzávalók, sütőpapír, kinyomók.
A tevékenység/foglalkozás kidolgozása
Idő A fejlesztő tevékenység felépítése, a foglalkozás menete A fejlesztés módszerei, munkaformák, eszközök, megjegyzése
1. Szervezés:
Szükséges eszközök előkészítése, a tevékenység gördülékenysége érdekében (asztalok összetolása, leterítése).
2. Szerepjáték a csoportszobában, közben a otthoni élmények felidézése.
Motiváció:
Átvezetés a játékból az adott tevékenységi formába.
,,Dagasztos ,,relaxációs játék – Karokat mozgatjuk, lerázzuk a lisztet, ujjainkat megmozgatjuk. A mozgássor végzése közben megkérdezem jól előkészítetted e a karjaidat a sütéshez?
2. Lebonyolítás
Ha igen, akkor tettem ki az asztalra a sütéshez hozzávalókat és most együtt meggyúrjuk a mézeskalácstésztát.
Ha meggyúrtuk, mindenki nyomhat olyan formát amilyent szeretne és sütés után az elkövetkező napokban, mindenki a saját mézeskalácsát ki is díszítheti.
Átvezetés:
Amíg megsül a süti, Boldog Dóra hozott nektek egy mesét az a címe, hogy a szívem kertje. Aki szeretné meghallgatni, hozza a mesepárnáját és üljön ide mellém körbe.
Kerekerdő kalandra hív..” kezdetű mondókát és magam mellé ültetem Boldog Dóra babát
Akinek nincs, kedve a mesét hallgatni, az elkészítheti az ajándékát / angyalkáját / a vizuális asztalnál, amivel megajándékozhatja szüleit.
3. Befejezés:
A délelőtt lezárásaként megbeszéljük, hogy ma mit tettünk jól! Boldog Dóra kezdi és adja a szót tovább. Aki tud jó cselekedetet mondani a napjában vagy előző napokban az kap egy mosolykorongot, amit fel tehet a jeléhez a mosolytáblára. Hogyan tudunk segíteni pl. a kisebbeknek? Szüleinknek? Óvónőinknek? Aki bátortalanabb annak segítünk és segítségül hívjuk Boldog Dórát is.
4. A munkák értékelése:
Egyéni értékelés a munka közben történik. Csoportos értékelés szempontjai: forma, színek használata (mennyire változatos).