Az osztályommal nagyon sok jó cselekedetet hajtottunk végre. A rászoruló gyerekeknek gyűjtöttünk ajándékdobozokba játékokat, apróbb ajándékokat, amit eljuttattunk a Máltai Szeretetszolgálat részére. Illetve ” Az Én köröm” című feladatot választottam, mert nagyon kíváncsi voltam arra, hogy ki áll a legközelebb a gyerekek szívéhez. Ebből rengeteg mindent megtudtam róluk!Tudom, hogy nem alsós feladat volt, de úgy gondoltam, hogy egy negyedik osztályos gyermek nagyon jól ki tudja fejezni magát ezzel a feladattal.
Boldogan zártuk a decemberi hónapunkat, hiszen nagyon sok mindenkinek Mosolyt varázsoltunk az arcára a jó cselekedeteinkkel!
Szilvike néni!
Boldogító jó cselekedetek
Örömünkre szolgált, az alsósok mikulás- várójának megszervezése. Osztályunk 3 tanulója- mikulás, és két krampusz-adta át egy-egy osztályban a Télapó-ajándékokat.Minden osztálytárs már szünetben rohant a mikulás- váróba, hogy meghallgassák az előző óra alatti élményeket.Érdeklődéssel hallgattuk a résztvevők beszámolóit. Mi is boldogok voltunk, hogy boldoggá tehettünk másokat!
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk a családról, az egymásról való gondoskodásról, egymás segítéséről. A gyerekek feladata volt egy otthon történt jó cselekedet ábrázolása.
Egy korábbi foglalkozáson zöldre festett papírhengerekből csillag formát készítettünk, majd ezekből állítottuk össze a fenyőt. Sajnos az előkészületek óta a csoport létszáma megcsappant, így nem kerülhetett minden csillagra szívecske.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka közös elmondása
3.Relaxációs gyakorlat (6.)
4.A jószívű kislábas (mese elmondása)
5.Beszélgetés a meséről és a jó és rossz cselekedetekről-hogyan lehet kijavítani a rosszat….
6.Néhány megadott szituáció alapján jó cselekedetek gyakorlása
7. Angyaka készült
A gyerekekkel meditálással kezdtük a foglalkozást, meghallgattuk a hónap dalát és beszélgettünk a jó cselekedetekről. Közeledik a Karácsony, így e köré a téma köré is közelítettünk. Megnéztük a Ha a cipőm.. dalt és elmondták a gyerekek, az ő cipőjük már mit látott. Beszélgettünk a Trevi-kút legendájáról, nézegettünk képeket. Majd megnéztük a gyurmamesét. Ekkor felcsillant a szemük, hiszen nagyon szeretnek kézműveskedni. Így A befogadott nagyapa c. kínai népmesét meghallgattuk, sokat beszélgettünk róla. És ehhez elkészítették a gyerekek gyurmából a mese helyszínét, szereplőit.
Zárásként kiadtam mindenkinek egy lapot, hogy írják össze, hogy hétvégén milyen jó cselekedeteik voltak. Ezeket a táblára fel is írtuk.
Ez az időszak sokmindenki számára a jócselekedetek hónapja.
Ebben a hónapban kis közösségünk több adománygyűjtő felhívásban is részt vett, mint pl.: a Mosolymanók. Már itt sokat beszélgettünk arról miért is fontos másoknak segíteni, jót cselekedni.
Elkészítettük a saját Trevi kutunkat, amit apró kincsekkel töltöttünk fel. Minden délután egy kis diákunk válogathat a kincsek közül a kutunkból aki a többiek megfigyelése alapján aznap a legtöbb vagy legnagyobb jót cselekedte a társaival netán a leginkább segített másoknak.
A 2021-es év utolsó hónapja a „Jó cselekedetek gyakorlásáról” szólt. Sajnos mindössze 4 kisgyermek tudott részt venni a foglalkozáson, mivel sokan betegek lettek. Reméljük januárban, a következő Boldogságórán már mindenki jelen lesz.
Relaxációs gyakorlatunkat a „Fújj-fújjal” kezdtük, ahol széllé változtunk és annak hangját utánoztuk. Arclazításként arcunkat felfújtuk, majd „kipukkasztottuk”. Meghallgattuk a hónap dalát, „Jó emberré csak a szívemmel válhatok”, melyre táncoltunk is. Felolvastam a hónap meséjét, amely a „Szívem kertje” címet viseli. Megbeszéltük mit jelent a jóság.
Alma, körte, szőlő játék
Az almánál gurultak, a körténél guggoltak, a szőlőnél összekapaszkodtak. A gyerekek szabadon járkáltak, majd egy-egy gyümölcs nevét kiejtve a korábban megbeszéltek alapján cselekedtek.
Felolvastam az „Alma és a kerti manó” meséjét. Ezek után fenyőággal kevergettük a varázsedényünket, melyet imitálva megtöltöttük olvasztott napsugárral és elkevertünk benne friss harmatot. Elkészült a pirospozsgásra színező festékünk. A tenyerünkbe öntve átdörzsöltük, simogattuk az arcunkat, majd mindenki a maga barátjáét is, úgy, ahogy a manó az almát. Csodaszép pirospozsgás arca lett mindenkinek!
A továbbiakban beszélgettünk arról, hogy mi jót tudunk tenni! Miben segíthetünk (pl.: testvérünk szomorú, ovistársak betegek, apa fáradtan érkezik haza, kiskutyánk éhes stb.)?
Mindezek után eljátszottuk, hogy a mesében szereplő Amália nevű kislánynak elveszett a kedvenc játékbabája. A gyerekek összefogtak és azonnal a nyomába eredtek, hiszen Amália rettenetesen sírt. A jóságos, segítőkész kis csapat kitartóan kereste a babát, a lehullott hópelyhek pedig a gyerekeket segítették. Elvezették őket a Boldogságvárhoz, ahol két őr állt. Itt nem engedték őket tovább, csak úgy, ha mondtak egy jó cselekedetet. Miután megtörtént rátaláltak a játékbabára és Amália hihetetlenül boldoggá vált. A gyerekek átadták a babát egy apró, szívből jövő versikével:
Boldog, boldog, boldogság
a mai napon rám talál.
Ha felnézek a nagy égre,
Felhő festi csodaszépre.
Dallamszárnyon jöjj, napocska,
kukucskálj az ablakomba!
Mutass utat, hol tegyek jót,
Legyen szebb a föld,
mint előtte volt!
Készítettünk óriási szívecskéket vattapamacsokkal való festés technikájával. Reméljük hamar meggyógyulnak a beteg óvodatársak, mi mindenesetre nagy-nagy szeretettel küldjük a szívecskéket.
Kívánjuk, legyen békés, boldog karácsonya Mindenkinek!
Az iskolánkban minden évben van karácsony előtt adománygyűjtő akció. Ezt mutatja be rövid kis videónk.