A decemberi boldogságórákat relaxációval kezdtük és meditálással fejeztük be. Mindkét alkalommal elénekeltük a hónap dalát. A gyerekek egymás nevét kihúzva angyalkává alakultak. A feladatuk az volt, hogy figyelmesebbek legyenek decemberben társaikkal. Vásárolni nem lehetett, esetleg saját készítésű ajándékkal lephették meg barátaikat. Adventi vásárt szerveztünk, melynek bevételével rászorulókat támogattunk.
Boldogító jó cselekedetek
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Iskolánk csatlakozott a MosolyManók kampányához. Összesen 84 “cipősdobozt” gyűjtöttünk a rászorulóknak. 84 gyermek karácsonyát sikerül így idén szebbé varázsolnunk! Igazán boldogító jócselekedetet vittünk véghez!
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Iskolánk csatlakozott a MosolyManók kampányához. Összesen 84 “cipősdobozt” gyűjtöttünk a rászorulóknak. 84 gyermek karácsonyát sikerül így idén szebbé varázsolnunk! Igazán boldogító jócselekedetet vittünk véghez!
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
A decemberi foglalkozást relaxációval és zenehallgatással kezdtük. Megbeszéltük, hogy miért jó, ha segítünk valakinek, miért jobb adni, mint kapni,miért boldogítanak minket a jó cselekedetek. Gyógyító szivecskéket készítettünk, és odaadtuk annak akinek örömet szeretnénk okozni. A madáretetőnket megtöltöttük magokkal, majd kivittük a madaraknak. Majd a csoportszobában rendet tettünk szépen „kitakarítottunk”. Végül , mivel jön a Karácsony , sütit sütöttünk és vidáman elfogyasztottuk.
A decemberi foglalkozást énekléssel, relaxációs zenével kezdtük. Elolvastam a Szívem kertjét a gyerekeknek.
Beszélgető kör keretében a jószívűségről,békéről,békességről,szeretetről,gondoskodásról,jó cselekedetekről beszélgettünk.
Akiknek vannak otthon kisállatai,arról kérdeztem őket,hogyan gondoskodnak róluk a mindennapokban. Majd arról is beszéltünk, hogy a szülők,hogyan gondoskodnak a gyerekekről. Ezután arról, hogy a gyerekek,mit segítenek otthon a szüleiknek. Pl. ruhát hajtanak össze, zoknit pároztatnak,fát segítenek behordani a fiúk, kistestvért felöltöztetni.
Hoztunk be pulóvereket, nadrágot ,amiket összehangolták,még zoknikat,amiket pároztattak,egybehajtottak. A zokni pároztatás nagyon tetszett nekik, versenyre is játszottuk.
Szíveket színeztünk, díszítettünk zsírkrétával, színes ceruzával,amiket később a gyerekek által színezett fenyőfára ragasztottunk.
Egymás jelét kihúzták reggel egy kis kosárból és akinek a jelét kihúzták, aznap annak a gyereknek kellett egy szép rajzot készítenie, segítenie ,ha kellett bármiben.
A jó cselekedetek mellé jó tulajdonságokat is felsoroltunk.
Megbeszéltük,hogy a karácsonyi ünnephez ,hogyan kötődnek ezek a jó cselekedetek, a szeretet, a béke ,az elcsendesülés.
Az óra elején arról beszélgettünk, hogy a kutatások szerint milyen pozitív hatása van a jó cselekedeteknek a szervezetünkre, utána felírtuk a táblára Pál apostoltól az üzenetet, és csoportokban dolgozva keresték a cetlik szerint a szavakat. Mikor megtalálták, melyik fogalmat rejti a betű, akkor megkérdeztük minden csoporttól, hogy melyik hiányzik leginkább az életükből.
Után a megnéztünk egy videót a segítésről, hogy milyen gyorsan terjed, ha egyik ember segít a másiknak.
A végén kiosztottuk az adventi kihívásos naptárat, aminek lelkesen neki is álltak.
Iskolánk 3.a osztálya decemberben bekapcsolódott a Boldogságóra programba Kujberné Bankó Beatrix osztályfőnök vezetésével. Ez az időszak a jócselekedetek hónapja. Így előzetesként osztály néhány tagja részt vett a Mosolymanók adománygyűjtésében. Ezt követően csatlakoztak a gyerekek “Hagyj el egy Mikuláscsomagot!” kezdeményezéshez Pétfürdőn. December 6-án 15 Mikuláscsomagot készítettek és “hagytak el” a település különböző pontjain. Végül egy boldogságóra keretében összefoglalták mindezt, illetve a gyerekek papírból készített fenyőfa díszekre írták rá, hogy még milyen jó cselekedeteket vállalnak decemberben.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Boldogító jó cselekedetek karácsonyfája.