Az almák egy-egy jó cselekedetet jelképeztek, melyek felkerültek a csoport karácsonyfájára. Aki jót cselekedett, feltehetett egy almát a fára, jelével ellátva. A végén megszámoltuk, kinek van a legtöbb almája.
Boldogító jó cselekedetek
December a jó cselekedek hónapja. Az 5. osztályos tanulókkal megnéztük a „Más cipőjébe bújva” című filmet. Arról beszélgettünk, hogy a külsőségek nem mindig árulják el, hogy ki mit él át. Lerajzoltunk néhány cipőt és elgondolkodtunk azon, hogy kié lehet és hogyan lehetne neki segíteni. A környezetünkben vajon mindig észrevesszük, hogy kinek van szüksége segítségre? Az adventi naptárunkban a ” Jó cselekedetek napján” kihelyezett borítékba gyűjtöttük a jó cselekedeteinket.
Ilyenkor decemberben különösen számos lehetőség adódik itt az óvodában is a jó cselekedetek gyakorlására. A gyerekekkel ezekről az alkalmakról sokat beszélgettünk. Hogy kinek, mikor, hol tudunk segíteni, hogy jobb adni, mint kapni és hogy miért tesznek boldoggá bennünket, ha jót cselekszünk. Többször meghallgattuk a hónap dalát, szituációs játékokat játszottunk, angyalkákat barkácsoltunk és elkészítettük a „jó cselekedet karácsonyfát”, melyre nagy örömmel és lelkesen gyűjtögették a gyerekek a csillagokat. A foglalkozások végén a „Boldog vagyok” c. dalra jókedvűen táncoltak, ugráltak a gyerekek .
Ilyenkor decemberben különösen számos lehetőség adódik itt az óvodában is a jó cselekedetek gyakorlására. A gyerekekkel ezekről az alkalmakról sokat beszélgettünk. Hogy kinek, mikor, hol tudunk segíteni, hogy jobb adni, mint kapni és hogy miért tesznek boldoggá bennünket, ha jót cselekszünk. Többször meghallgattuk a hónap dalát, szituációs játékokat játszottunk, angyalkákat barkácsoltunk és elkészítettük a „jó cselekedet karácsonyfát”, melyre nagy örömmel és lelkesen gyűjtögették a gyerekek a csillagokat. A foglalkozások végén a „Boldog vagyok” c. dalra jókedvűen táncoltak, ugráltak a gyerekek .
Ilyenkor decemberben különösen számos lehetőség adódik itt az óvodában is a jó cselekedetek gyakorlására. A gyerekekkel ezekről az alkalmakról sokat beszélgettünk. Hogy kinek, mikor, hol tudunk segíteni, hogy jobb adni, mint kapni és hogy miért tesznek boldoggá bennünket, ha jót cselekszünk. Többször meghallgattuk a hónap dalát, szituációs játékokat játszottunk, angyalkákat barkácsoltunk és elkészítettük a „jó cselekedet karácsonyfát”, melyre nagy örömmel és lelkesen gyűjtögették a gyerekek a csillagokat. A foglalkozások végén a „Boldog vagyok” c. dalra jókedvűen táncoltak, ugráltak a gyerekek .
Érdekes volt a gyerekek számára ez a feladat. Eleinte nem látták, hogy miért kapnak csillagot, de amikor már egyre több gyűlt össze mindenkinek a jó cselekedeteiért, már versenyztek kinek lesz több csillaga.
Megtekintettük az ajánlott animációt és a mesefilmet.
Nagyon tetszett a gyerekeknek, megbeszéltük a látottak lényegét.
Mindenki elmondta, miben szokott otthon segíteni. Almafűzért is készítettünk és eljátszottuk a mozgásos – gyümölcsös játékot.
Végül körbeálltuk a Karácsonyfát, amely a szeretetet is jelképezi.
Áldott, békés ünnepeket kívánunk!
Jó cselekedet karácsonyfa
Fenyőt készítettünk zöld színű papírból! Mindenki körbe rajzolta a tenyerét, kivágta. Annyi kis tenyérből állítottuk össze a fenyőfát, ahány kisgyerek van az osztályban. Aki egy jó cselekedetet végrehajtott, egy hópehely csillagot tűzhetett fel az osztály „Jó cselekedet” karácsonyfájára! Így lett karácsonyig egyre „havasabb” a fa. Hogy milyen jó cselekedetért lehetett a fára hópelyhecskéket tűzni? Például: „Szót fogadok a tanító néninek!”, „Jelentkezem, ha mondani akarok valamit!”, „Nem beszélek csúnyán!”, „Szépen ebédelek!”, Nem veszekszem a társaimmal!”, „Mindig elkészítem a házi feladatot!”, „Pontosan számolok!”, „Minden nap olvasok otthon!”, „Megtanulom a szorzótáblát!”
Kisvárda Egyesített Óvoda Tompos úti tagintézménye
Így a Karácsonyi ünnepek környékén a jócselekedtek közé tartozik az ajándékozás, ezért a csoportunkban egymásnak készítettünk ajándékot, amivel kifejezzük egymás iránti érzéseinket. Ez pedig a barátság érzése: barátok készítettek egymásnak ajándékba kis karácsonyfát, amit örömmel adtak át egymásnak. Az ajándékozás jó dolog, adni jó, kapni úgyszintén jó, és ezzel boldogító örömérzés tölti el a szívünket.
A jócselekedetek témakörben a gyermekekkel, beszélgetőkör során megbeszéltük, hogy milyen jó cselekedetek vannak a mindennapokban. Mindenkinek kitűztük a saját szalagját, amire gyűjtötték a hópihéket, amiket a jó cselekedeteik után kaptak. Nagyon motiváló hatású volt a gyermekek számára, és örömmel tapasztaltam, hogy a nehezebben motiválható gyermekek is részt vettek a játékba. Voltak, akik felhívták a figyelmemet, hogy a társuk jót cselekedett, és jutalmazzam meg. Sok hópihét gyűjtöttek össze, és szívesen ragasztották fel a szalagjukra.