A decemberi hónapban a jó cselekedetekre koncentráltunk. Az Adventi naptárunkban 1-1 segítő szándékú feladatot rejtettem el, amiből minden nap húztunk egyet, és azt megpróbáltuk teljesíteni.
A Trevi kútba mi jó kívánságokat dobtunk, amit majd január 3-án felolvasunk. Szép rajzokat is készítettek a gyerekek.
A kupak gyűjtő akciónkat tovább folytattuk, amit iskolai szinten szerveztünk, majd ezt felajánlottuk egy beteg gyermek gyógyítására. Cipős dobozokban ajándékokat hoztak a gyerekek, szépen becsomagolva, amit a hátrányos helyzetű családoknak adtunk át.
Mindenkinek áldott, békést karácsonyt kívánunk!
Boldogító jó cselekedetek
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A decemberi hónapban a jó cselekedetekre koncentráltunk. Az Adventi naptárunkban 1-1 segítő szándékú feladatot rejtettem el, amiből minden nap húztunk egyet, és azt megpróbáltuk teljesíteni.
A Trevi kútba mi jó kívánságokat dobtunk, amit majd január 3-án felolvasunk. Szép rajzokat is készítettek a gyerekek.
A kupak gyűjtő akciónkat tovább folytattuk, amit iskolai szinten szerveztünk, majd ezt felajánlottuk egy beteg gyermek gyógyítására. Cipős dobozokban ajándékokat hoztak a gyerekek, szépen becsomagolva, amit a hátrányos helyzetű családoknak adtunk át.
Mindenkinek áldott, békést karácsonyt kívánunk!
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Osztályom idén már 9. évfolyamos, de most is nagy lelkesedéssel várták és kérték az angyalkázást. A téli szünet előtt, négy héten keresztül hetente húzunk neveket, így minden héten más és más osztálytársunkra tudunk egy kicsit több figyelmet fordítani, apróságokkal kedveskedni számára. Minden alkalommal nagyon intelligensen, titokban tudják tartani a gyerekek, így aza adott hét elteltével, az osztályfőnöki órán próbáljuk kitalálni, hogy kinek, ki volt az angyalkája.
Idén részt vettünk a Szent Ágota alapítvány “Válts egy csokit mosolyra” elnevezésű csokigyűjtési akciójában is, ahol nevelőotthonban élő gyerekek számára gyűjtöttünk édességeket. Iskolai szinten egy jó nagy doboz csoki összegyűlt, amit örömmel adtunk át az alapítvány munkatársainak.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Ez a feladatcsokor ösztönözte a legnagyobb buzgalomra a gyerekeket, mert jókívánságkártyák készítésével indítottuk az Advent időszakát, hozzákapcsoltuk az adventi naptár elkészítését és az Adventi vállalásokat, melyekről izgatottan számoltak be naponta. Láttam, ahogyan surrannak a kis kártyácskák a rejtekhelyekre, természetesen én is találtam a kabátzsebetől a tolltartómon át a könyveimbe rejtve boldogságfokozó jókívánságokat. Ennél a feladatnál kristályosodik ki a régen összeszokott csoportunkban az örömszerzés mibenléte, az a meghatározhatatlan belső izgatottsággal átfűtött vágy, amely motivációt ad ahhoz, hogy adni, titokban örömet szerezni fenséges érzés.
Számunkra a boldosgágóra nem egy óra, hanem átszövi mindennapjainkat, s bármely óránknak szerves, boldogító, örömszerző részeként működik. Bevallom, ez számomra is jókedvképző, s ha éppen nekem van szükségem felvidulni, bizony meghallgatunk egy-egy tematikus dallamot, s máris kizökkent bennünket az éppen kellemetlennek tűnő szituációból. Sokoldalúan használhatóak az anyagok, dalok, feladatok, ezért hálásak vagyunk negyedikeseimmkel, hogy foglalkozhatunk ezzel a kitűnő elméleti háttérrel is megtámogatott programmal.
Alsó tagozatban a gyerekek játékként fogják fel a havi feladatokat, mindenben motiváltak, együttműködőek, ezért is sikerült ezeket a képeket elkészítenünk.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Ez a feladatcsokor ösztönözte a legnagyobb buzgalomra a gyerekeket, mert jókívánságkártyák készítésével indítottuk az Advent időszakát, hozzákapcsoltuk az adventi naptár elkészítését és az Adventi vállalásokat, melyekről izgatottan számoltak be naponta. Láttam, ahogyan surrannak a kis kártyácskák a rejtekhelyekre, természetesen én is találtam a kabátzsebetől a tolltartómon át a könyveimbe rejtve boldogságfokozó jókívánságokat. Ennél a feladatnál kristályosodik ki a régen összeszokott csoportunkban az örömszerzés mibenléte, az a meghatározhatatlan belső izgatottsággal átfűtött vágy, amely motivációt ad ahhoz, hogy adni, titokban örömet szerezni fenséges érzés.
Számunkra a boldosgágóra nem egy óra, hanem átszövi mindennapjainkat, s bármely óránknak szerves, boldogító, örömszerző részeként működik. Bevallom, ez számomra is jókedvképző, s ha éppen nekem van szükségem felvidulni, bizony meghallgatunk egy-egy tematikus dallamot, s máris kizökkent bennünket az éppen kellemetlennek tűnő szituációból. Sokoldalúan használhatóak az anyagok, dalok, feladatok, ezért hálásak vagyunk negyedikeseimmkel, hogy foglalkozhatunk ezzel a kitűnő elméleti háttérrel is megtámogatott programmal.
Alsó tagozatban a gyerekek játékként fogják fel a havi feladatokat, mindenben motiváltak, együttműködőek, ezért is sikerült ezeket a képeket elkészítenünk.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Ez a feladatcsokor ösztönözte a legnagyobb buzgalomra a gyerekeket, mert jókívánságkártyák készítésével indítottuk az Advent időszakát, hozzákapcsoltuk az adventi naptár elkészítését és az Adventi vállalásokat, melyekről izgatottan számoltak be naponta. Láttam, ahogyan surrannak a kis kártyácskák a rejtekhelyekre, természetesen én is találtam a kabátzsebetől a tolltartómon át a könyveimbe rejtve boldogságfokozó jókívánságokat. Ennél a feladatnál kristályosodik ki a régen összeszokott csoportunkban az örömszerzés mibenléte, az a meghatározhatatlan belső izgatottsággal átfűtött vágy, amely motivációt ad ahhoz, hogy adni, titokban örömet szerezni fenséges érzés.
Számunkra a boldosgágóra nem egy óra, hanem átszövi mindennapjainkat, s bármely óránknak szerves, boldogító, örömszerző részeként működik. Bevallom, ez számomra is jókedvképző, s ha éppen nekem van szükségem felvidulni, bizony meghallgatunk egy-egy tematikus dallamot, s máris kizökkent bennünket az éppen kellemetlennek tűnő szituációból. Sokoldalúan használhatóak az anyagok, dalok, feladatok, ezért hálásak vagyunk negyedikeseimmkel, hogy foglalkozhatunk ezzel a kitűnő elméleti háttérrel is megtámogatott programmal.
Alsó tagozatban a gyerekek játékként fogják fel a havi feladatokat, mindenben motiváltak, együttműködőek, ezért is sikerült ezeket a képeket elkészítenünk.
Beszámoló
Boldogságóra: 4. Boldogító jócselekedetek
Időpont: 2021. december 1.-20.
Résztvevők: 1. osztály, 4. osztály
A december hónap teljes egészében a jócselekedetek téma jegyében telt el. A karácsony közeledtével nagyon sokat beszélgettünk a jó cselekedetekről, a segítségnyújtásról. Az idei év sokkal jobban ráirányította a figyelmet egymásra, s az emberi kapcsolatok fontosságára. Az iskola közös karácsonyfájára díszeket készítettünk és az adventi gyertyagyújtások alkalmával hetente egyre több dísszel ékesítettük a fát. Az elsősökkel verseket tanultunk, amit nem csak az iskolai műsoron, hanem a falut járva egyedül élő idős embereknek is elmondtak a gyerekek. A vírus helyzet miatt csak az udvaron vagy a járdán megállva szereztünk, így örömet az embereknek. Könnyes szemmel köszönték meg a nyugdíjasok, volt aki azt mondta „neki ez volt a karácsonyi ajándéka”. A negyedikesekkel betlehemes játékot tanulva az Öregek otthonának lakóinak kedveskedtünk. A hónap során zenehallgatás nemcsak a karácsonyi dalokra, hanem a hónap dalára is kiterjedt. Testnevelés órákon sokat játszottuk a Befogadó fogót, amit nagyon megkedveltek a gyerekek. Az első osztályban sikeresen bevezettük a Fogadj örökbe! programot. Szívesen fogadtak, olyan osztálytársakat örökbe, akik nem birkóznak meg egyedül a holmijuk rendben tartásával vagy épp az öltözködéssel. Jó volt nézni, ahogy segítik örökbefogadott társaikat. A decemberben végzett tevékenységek során a tanulóink megtanulhatták, hogy az elfogadás, segítségadás, kapcsolattartás, boldogság, jó cselekedet, jóság, nagylelkűség, kedvesség, támogatás során még értékesebb emberré válhatunk.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)
Ebben a hónapban az osztályt körülvevő, segítő embereknek készítettünk a munkájukat megköszönő kártyákat. A gyerekek nagy szeretettel készítették és adták át a köszönöm kártyákat, amikre együtt találtuk ki, hogy mit írunk és ők válogattak ezek közül.
Ebben a hónapban az osztályt körülvevő, segítő embereknek készítettünk a munkájukat megköszönő kártyákat. A gyerekek nagy szeretettel készítették és adták át a köszönöm kártyákat, amikre együtt találtuk ki, hogy mit írunk és ők válogattak ezek közül.
Ebben a hónapban az osztályt körülvevő, segítő embereknek készítettünk a munkájukat megköszönő kártyákat. A gyerekek nagy szeretettel készítették és adták át a köszönöm kártyákat, amikre együtt találtuk ki, hogy mit írunk és ők válogattak ezek közül.