Süni csoport
Több alkalommal is beszélgettünk a jó cselekedetekről.
Részt vetünk a „Cipős doboz” akcióban, ajándékot készítettünk a szülőknek, nagyszülőknek.
A gyerekek kaptak egy-egy fenyőfa formát, amit matricákkal díszíthettek. Megbeszéltük, milyen „jó cselekedetért” kerülhet matrica a fára:pl. csendes játék, segítés társaknak, játékok elrakása stb.
A csoportunk előtti madáretetőt rendszeresen feltöltjük eleséggel. Azért, hogy az etetőt látogató madarakat jobban megismerjük, madárgyűrűzésen vettünk részt, melyet ornitológus szakember mutatott be.
Mivel fontos, hogy ne csak másoknak, hanem magunknak is tegyünk jót, „tevékenységkalendáriumot” készítettem (pl. építsünk manó kuckót, forró csokizás, karácsonyi mese megnézése, ajándékkészítés a szülőknek, mézeskalács sütés stb.)
Boldogító jó cselekedetek
Taszári Körzeti Általános Iskola
Az üvegekbe édességeket gyűjtöttünk. 10 db üvegünk lett tele. Ezekkel az utolsó tanítási napon boldog karácsonyt kívántunk az összes alsós osztálynak, a göllei osztálynak és az óvodába is eljuttattunk három édességgel teli üveget. Az utolsó üveg édességet az osztály fogyasztotta el. Nagyon jó volt látni és tapasztalni, hogy az osztály milyen jól együtt tud működni egy jó cél elérése érdekében!
Sajnos a decembert karanténnal kezdtük, így nem maradt sok időnk erre a témára. Sokat játszottunk, beszélgettünk, hogyan okozhatnak örömet, milyen a valódi jótett. Elkészült “A mi karácsonyfánk”.
Ebben a hónapban nagy hangsúlyt fektettünk az adományozásra. A gyerekek szinte mindegyike gyűjtött használaton kívüli játékokat a Mosoly Manónak, a református egyháznak tartós élelmiszereket, a Szikhát kutyamenhelynek állateledelt vagy egy városi fiú gyógyulását támogattuk kupakgyűjtéssel. Mindemellett az adventi ünnepkörhöz kapcsolódóan többféle ajándékot is készítettünk közösen a szülőknek. A gyerekek részt vettek az Adventi – Jó cselekedetek kihívásban is.
BOLDOGSÁGÓRA
CÍM: BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
HELYSZÍN: Fazekas József Általános Iskola,5. osztály
TANÓRA IDEJE: 2021. 12. 13. osztályfőnöki óra
AZ ÓRA MENETE:
RÁHANGOLÓDÁS
Az óra elején a tanulóknak a következő képet tettem fel a táblára:
Kérdés: Mi jut eszedbe erről a képről?
A TÉMA FELDOLGOZÁSA
– A Paralimpia c. olvasmány elolvastatása a gyerekekkel, megbeszélés
– A jó cselekedetek című virág elkészítése annyi változtatással, hogy a virágszirmokba olyan jó cselekedeteket kell írni, amelyet ők tesznek másokért.
– A jó cselekedetek leltár elvégzése
AZ ÓRA LEZÁRÁSA
Írjon mindenki 1-1 olyan dolgot:
– amit tanult
– amit a jövőben is gyakorolni fog
– amit majd továbbad másoknak
BOLDOGSÁGÓRA
CÍM: BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
HELYSZÍN: Fazekas József Általános Iskola,5. osztály
TANÓRA IDEJE: 2021. 12. 13. osztályfőnöki óra
AZ ÓRA MENETE:
RÁHANGOLÓDÁS
Az óra elején a tanulóknak a következő képet tettem fel a táblára:
Kérdés: Mi jut eszedbe erről a képről?
A TÉMA FELDOLGOZÁSA
– A Paralimpia c. olvasmány elolvastatása a gyerekekkel, megbeszélés
– A jó cselekedetek című virág elkészítése annyi változtatással, hogy a virágszirmokba olyan jó cselekedeteket kell írni, amelyet ők tesznek másokért.
– A jó cselekedetek leltár elvégzése
AZ ÓRA LEZÁRÁSA
Írjon mindenki 1-1 olyan dolgot:
– amit tanult
– amit a jövőben is gyakorolni fog
– amit majd továbbad másoknak
BOLDOGSÁGÓRA
CÍM: BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
HELYSZÍN: Fazekas József Általános Iskola,5. osztály
TANÓRA IDEJE: 2021. 12. 13. osztályfőnöki óra
AZ ÓRA MENETE:
RÁHANGOLÓDÁS
Az óra elején a tanulóknak a következő képet tettem fel a táblára:
Kérdés: Mi jut eszedbe erről a képről?
A TÉMA FELDOLGOZÁSA
– A Paralimpia c. olvasmány elolvastatása a gyerekekkel, megbeszélés
– A jó cselekedetek című virág elkészítése annyi változtatással, hogy a virágszirmokba olyan jó cselekedeteket kell írni, amelyet ők tesznek másokért.
– A jó cselekedetek leltár elvégzése
AZ ÓRA LEZÁRÁSA
Írjon mindenki 1-1 olyan dolgot:
– amit tanult
– amit a jövőben is gyakorolni fog
– amit majd továbbad másoknak
A tanulókkal miután át is beszéltük, hogy hogyan tudunk a legkönnyedebben segíteni, és mi is az a jó cselekedet, kedves üzeneteket írtunk. Utána kerestünk, néhány előre megírt pozitív gondolatnak, idézetnek, szólásnak, szokásnak, de ezen kívül ők is írtak jó kívánságokat. Sokat túrázom a magánéletemben, és ott is szoktam írni ilyen üzeneteket, amiket néhány forgalmasabb tanösvényen ott hagyok, hogy megmosolyogtassam azt, aki megtalálja. Én is szoktam kirakott, kitűzött dalokat, verseket találni az erdőkben, rám nagyon pozitív hatással vannak, így megbeszéltük a gyerekekkel, hogyha csak annyi a jó cselekedetünk, hogy valakit mosolyra csalunk, akkor már jól végeztünk feladatunkat. Ahogy Csondor Kata is énekli, karácsonyi dalában („Add tovább”). Ezt a dalt a tanulókkal nagyon sokszor meghallgattuk, a szöveget elemeztük, és megtanultuk. Voltak tanulóim, akik a zenehallgatás közben elpityeredtek, ledöbbentem, hogy megnyíltak, mikor azt mondták, hogy ez nagyon szép ez a szám! Mindenkinek kívánom, hogy egyszer találjon egy „kedvesüzenet-et.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kíván a Mi kis 4. osztályunk <3
Az elsősök iskolai életében a december várakozással és titkos jó cselekedetekkel telt minden nap. Ezeknek megvalósítását általában szünetekben tették, kivárva, amíg a többiek kimennek. Utolsó napon eljátszották jó néhányan, amit megvalósítottak.
Ebben a hónapban a jó cselekedeteken volt a hangsúly. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy ki milyen jót tett másokkal, illetve, hogy ki élt már át olyan élményt, hogy valaki vele cselekedett valami jót. Mindkét esetre tudtak a gyerekek példákat mondani. megbeszéltük, hogy az is nagyon jó, ha mi segítünk másoknak és az is nagy öröm, ha nekünk segítennek. Ezt a hónapot a Mikulás várás és a karácsonyi készülődés jelllemzi. Ilyenkor csoportunkban is lázas készülődés folyik. A gyerekek mindennap készítennek egymásnak és nekünk felnőtteknek is apró kis alkotásokat, amit nagy örömmel adnak át ajándékként. Az elmúlt hét során angyalkás képeket készítettünk dekupázs technikával, amit nagy lelkesen vittek haza a szüleiknek ajándék gyanánt. Ezen kívül mézes kalácsot sütöttünk, amivel a Karácsonyi ünnepségünkön csoportjaink megkínálták egymást. A közös dalok és versek által a gyerekek érzelmileg még közelebb kerültek egymáshoz. A hála társasjáték segítségével pedig csodálatosan meg tudják fogalmazni az érzéseiket. Ez a társasjáték nagy kedvence lett a csoportnak. A kiscsoportosaim is szívesen és hosszasan játszák. Erről képet még sajnos nem csináltam, mert én magam is nagyon el tudok benne mélyedni és mindig a végén jut eszembe, hogy le kellene fényképezni.