2021 decemberében a batsányis boldogságórákon igyekeztünk olyan tevékenységeket választani diákjainkkal, amelyekkel kifejezhettük azt, hogy másokat is fontosnak gondolunk, ami egyébként is jellemzi a tanulóinkat, de talán decemberben, karácsony közeledtével még inkább felértékelődött mindenkiben az a gondolat, hogy jónak lenni jó!
A 8.f osztállyal többféle jótékonysági akcióhoz csatlakoztunk, ahogyan a korábbi években is. Cipősdoboznyi ajándékokat készítettek a családok gyerekeknek, valamint plüssjátékokat ajándékoztunk csongrádi családoknak a Kertvendéglő és Csongrád Angyalai csoport szervezésében. A FONI szervezetnek ceruzákat és tolltartókat hoztunk be iskolánkba, így a batsányis DÖK csapathoz kapcsolódva tettük szebbé mások hétköznapjait. Az egyik angolórán közösen készítettünk waffle-t, azaz gofrit, ami igazán finom lett, és az előkészítésben és a hozzávalók kigondolásában egyedül kellett megvalósítania a feladatot az osztálynak. Az iskolai dolgozóknak és szaktanároknak kézzel készített meglepetésekkel kívántunk boldog karácsonyt és még az utolsó órán is együtt karácsonyoztunk az osztállyal, amikor én is megleptem az osztályomat kis karácsonyfa díszekkel, illetve finomságokkal. Az egyik tanítványom saját kézzel készített manót adott nekem, ami nagyon megható volt a számomra. Boldog Iskola koordinátorként én is kivettem a részem a hónap témájával kapcsolatban, így idézetet írtam a tanári táblájára és kidíszítettem azt, hogy az utolsó hónapban mindenki elolvashassa, hogy miért is fontos a karácsony iskolánkban és remélhetőleg mindenki életében.
A hétköznapi jó cselekedetek fontosságával és lélekemelő szerepével kapcsolatban, igazi büszkeséggel és jóleső érzéssel töltött el osztályfőnökként az, hogy iskolánkban sokan vannak diákok, akik másokra odafigyelnek és igyekeznek nyitott szívvel és jó szándékkal keresni azokat a lehetőségeket, amelyek által örömet adhatnak, és örömteli pillanatokat szerezhetnek egymásnak. Karácsony közeledtével nem is kívánhatunk ennél többet, hiszen a jóság, a szeretet a lélekben lakozik, mert ahogyan Teréz anya is mondja: „nem az számít, hogy mennyit adunk, hanem hogy mekkora szeretetet fektetünk az adásba.”
Boldogító jó cselekedetek
Az 5.b osztályban a szeretet ünnepére való ráhangolódást szolgálta a decemberi ünnepkör hagyományainak felelevenítése, az ünneplés fontosságának hangsúlyozása. Osztályfőnöki órán a gyerekek kis versike kíséretében megajándékozták egymást, karácsonyi dalokat tanultak, táncoltak, filmet néztek, mikulásvirágot hajtogattak. A közösségi érzést erősítették az adventi gyertyagyújtások és az osztály karácsonyfájának feldíszítése is.
Ebben a boldogságcsoportban is megbeszéltük a jó tettek boldogító hatását, és elkészítették a gyerekek ”A jó cselekedetek virágai”-t.
A gyerekekkel először meghallgattuk a hónap dalát. Megbeszéltük, hogy mit jelent a jócselekedet. Mindenki mondott pár példát, hogy ő milyen jócselekedetet tett otthon, idegen emberekkel, és az osztályban. Elmesélték, hogyan szoktak otthon segíteni. Meghallgattuk Béla László dalfeldolgozását, majd megbeszéltük a hallottakat, látottakat. Megnéztünk egy karácsonyi rövid videót, mely a jócselekedetről szólt. Beszélgettünk az örökbefogadásról. Miért jó örökbe fogadni, mit érezhet az, akit örökbe fogadnak, milyen érzés örökbe fogadni? Minden gyermek rajzolt egy örökbefogadható állatot, növényt, volt, aki tárgyat készített. Majd körbenyírtuk, és a szőnyegen egy kört alkotva leültünk, és mindenki örökbe adta a saját kis alkotását. Elmondták, hogy miért kell örökbe fogadni, és minden gyerek más gyerek munkáját fogadta örökbe. Az udvaron Befogadó fogó című játékot játszottunk, amit nagyon élveztek a gyerekek. A játék végén megkérdeztem tőlük, hogy érezték magukat, milyen érzés volt, amikor befogadták őket a körbe.
A fogalmakat átbeszéltük a csoport tagjaival. Közös élményeiket meghallgattuk.
Ezután sajnos a csoportom karanténba került, így a rajzokat a szülők küldték el nekem az iskolába.
A fogalmakat átbeszéltük a csoport tagjaival. Közös élményeiket meghallgattuk.
Ezután sajnos a csoportom karanténba került, így a rajzokat a szülők küldték el nekem az iskolába.
A fogalmakat átbeszéltük a csoport tagjaival. Közös élményeiket meghallgattuk.
Ezután sajnos a csoportom karanténba került, így a rajzokat a szülők küldték el nekem az iskolába.
A fogalmakat átbeszéltük a csoport tagjaival. Közös élményeiket meghallgattuk.
Ezután sajnos a csoportom karanténba került, így a rajzokat a szülők küldték el nekem az iskolába.
December a jócselekedetek jegyében indult. Apró figyelmességekkel kedveskedtek a gyerekek egymásnak, mint a láthatatlan angyalok. Minden jócselekedetért 1 kanál liszt került a közös üvegbe, amiből illatos mézeskalács készült volna, ha nem kerülünk karanténba. De nem baj, mert a liszt eláll, a jóság megmarad… így januárban is megsüthetjük az öröm falatkáit.
Kell ennél boldogabb óra? ❤️Jóságlisztből készült sütik, karácsonyi dalok, illatok, jóságból gyúrt gyerkőcökkel.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Az óra eleji relaxáció után a hónap dalát hallgattuk meg. A témával kapcsolatban az önzetlenségről beszélgettünk. Mivel ez elvont fogalom, a megértését körülírva, magyarázattal segítettem elő. Egymás közötti ajándékozással, saját készítésű ajándék előállításával foganatosítottuk meg a témát. Egymás nevét kisorsoltuk, majd szabadon választható technikával mindenki valami apró meglepetést készített társának. A legnehezebb feladat ebben a titoktartás volt. Úgy kellett dolgozni, hogy senki ne tudja meg, kinek készül az ajándék. Nagyon izgalmasra sikeredett a foglalkozás. Az ajándékok elkészülte után az ajándékozás következett. Nagyon örültek egymásnak! Elhangzott az adni jobb, mint kapni is, aminek igazán örültem! És ez így is van jól.