BOLDOGSÁGÓRA
CÍM: BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
HELYSZÍN: Fazekas József Általános Iskola,5. osztály
TANÓRA IDEJE: 2021. 12. 13. osztályfőnöki óra
AZ ÓRA MENETE:
RÁHANGOLÓDÁS
Az óra elején a tanulóknak a következő képet tettem fel a táblára:
Kérdés: Mi jut eszedbe erről a képről?
A TÉMA FELDOLGOZÁSA
– A Paralimpia c. olvasmány elolvastatása a gyerekekkel, megbeszélés
– A jó cselekedetek című virág elkészítése annyi változtatással, hogy a virágszirmokba olyan jó cselekedeteket kell írni, amelyet ők tesznek másokért.
– A jó cselekedetek leltár elvégzése
AZ ÓRA LEZÁRÁSA
Írjon mindenki 1-1 olyan dolgot:
– amit tanult
– amit a jövőben is gyakorolni fog
– amit majd továbbad másoknak
Boldogító jó cselekedetek
BOLDOGSÁGÓRA
CÍM: BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
HELYSZÍN: Fazekas József Általános Iskola,5. osztály
TANÓRA IDEJE: 2021. 12. 13. osztályfőnöki óra
AZ ÓRA MENETE:
RÁHANGOLÓDÁS
Az óra elején a tanulóknak a következő képet tettem fel a táblára:
Kérdés: Mi jut eszedbe erről a képről?
A TÉMA FELDOLGOZÁSA
– A Paralimpia c. olvasmány elolvastatása a gyerekekkel, megbeszélés
– A jó cselekedetek című virág elkészítése annyi változtatással, hogy a virágszirmokba olyan jó cselekedeteket kell írni, amelyet ők tesznek másokért.
– A jó cselekedetek leltár elvégzése
AZ ÓRA LEZÁRÁSA
Írjon mindenki 1-1 olyan dolgot:
– amit tanult
– amit a jövőben is gyakorolni fog
– amit majd továbbad másoknak
A tanulókkal miután át is beszéltük, hogy hogyan tudunk a legkönnyedebben segíteni, és mi is az a jó cselekedet, kedves üzeneteket írtunk. Utána kerestünk, néhány előre megírt pozitív gondolatnak, idézetnek, szólásnak, szokásnak, de ezen kívül ők is írtak jó kívánságokat. Sokat túrázom a magánéletemben, és ott is szoktam írni ilyen üzeneteket, amiket néhány forgalmasabb tanösvényen ott hagyok, hogy megmosolyogtassam azt, aki megtalálja. Én is szoktam kirakott, kitűzött dalokat, verseket találni az erdőkben, rám nagyon pozitív hatással vannak, így megbeszéltük a gyerekekkel, hogyha csak annyi a jó cselekedetünk, hogy valakit mosolyra csalunk, akkor már jól végeztünk feladatunkat. Ahogy Csondor Kata is énekli, karácsonyi dalában („Add tovább”). Ezt a dalt a tanulókkal nagyon sokszor meghallgattuk, a szöveget elemeztük, és megtanultuk. Voltak tanulóim, akik a zenehallgatás közben elpityeredtek, ledöbbentem, hogy megnyíltak, mikor azt mondták, hogy ez nagyon szép ez a szám! Mindenkinek kívánom, hogy egyszer találjon egy „kedvesüzenet-et.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kíván a Mi kis 4. osztályunk <3
Az elsősök iskolai életében a december várakozással és titkos jó cselekedetekkel telt minden nap. Ezeknek megvalósítását általában szünetekben tették, kivárva, amíg a többiek kimennek. Utolsó napon eljátszották jó néhányan, amit megvalósítottak.
Ebben a hónapban a jó cselekedeteken volt a hangsúly. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy ki milyen jót tett másokkal, illetve, hogy ki élt már át olyan élményt, hogy valaki vele cselekedett valami jót. Mindkét esetre tudtak a gyerekek példákat mondani. megbeszéltük, hogy az is nagyon jó, ha mi segítünk másoknak és az is nagy öröm, ha nekünk segítennek. Ezt a hónapot a Mikulás várás és a karácsonyi készülődés jelllemzi. Ilyenkor csoportunkban is lázas készülődés folyik. A gyerekek mindennap készítennek egymásnak és nekünk felnőtteknek is apró kis alkotásokat, amit nagy örömmel adnak át ajándékként. Az elmúlt hét során angyalkás képeket készítettünk dekupázs technikával, amit nagy lelkesen vittek haza a szüleiknek ajándék gyanánt. Ezen kívül mézes kalácsot sütöttünk, amivel a Karácsonyi ünnepségünkön csoportjaink megkínálták egymást. A közös dalok és versek által a gyerekek érzelmileg még közelebb kerültek egymáshoz. A hála társasjáték segítségével pedig csodálatosan meg tudják fogalmazni az érzéseiket. Ez a társasjáték nagy kedvence lett a csoportnak. A kiscsoportosaim is szívesen és hosszasan játszák. Erről képet még sajnos nem csináltam, mert én magam is nagyon el tudok benne mélyedni és mindig a végén jut eszembe, hogy le kellene fényképezni.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A decemberi hónapban a jó cselekedetekre koncentráltunk. Az Adventi naptárunkban 1-1 segítő szándékú feladatot rejtettem el, amiből minden nap húztunk egyet, és azt megpróbáltuk teljesíteni.
A Trevi kútba mi jó kívánságokat dobtunk, amit majd január 3-án felolvasunk. Szép rajzokat is készítettek a gyerekek.
A kupak gyűjtő akciónkat tovább folytattuk, amit iskolai szinten szerveztünk, majd ezt felajánlottuk egy beteg gyermek gyógyítására. Cipős dobozokban ajándékokat hoztak a gyerekek, szépen becsomagolva, amit a hátrányos helyzetű családoknak adtunk át.
Mindenkinek áldott, békést karácsonyt kívánunk!
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A decemberi hónapban a jó cselekedetekre koncentráltunk. Az Adventi naptárunkban 1-1 segítő szándékú feladatot rejtettem el, amiből minden nap húztunk egyet, és azt megpróbáltuk teljesíteni.
A Trevi kútba mi jó kívánságokat dobtunk, amit majd január 3-án felolvasunk. Szép rajzokat is készítettek a gyerekek.
A kupak gyűjtő akciónkat tovább folytattuk, amit iskolai szinten szerveztünk, majd ezt felajánlottuk egy beteg gyermek gyógyítására. Cipős dobozokban ajándékokat hoztak a gyerekek, szépen becsomagolva, amit a hátrányos helyzetű családoknak adtunk át.
Mindenkinek áldott, békést karácsonyt kívánunk!
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Osztályom idén már 9. évfolyamos, de most is nagy lelkesedéssel várták és kérték az angyalkázást. A téli szünet előtt, négy héten keresztül hetente húzunk neveket, így minden héten más és más osztálytársunkra tudunk egy kicsit több figyelmet fordítani, apróságokkal kedveskedni számára. Minden alkalommal nagyon intelligensen, titokban tudják tartani a gyerekek, így aza adott hét elteltével, az osztályfőnöki órán próbáljuk kitalálni, hogy kinek, ki volt az angyalkája.
Idén részt vettünk a Szent Ágota alapítvány “Válts egy csokit mosolyra” elnevezésű csokigyűjtési akciójában is, ahol nevelőotthonban élő gyerekek számára gyűjtöttünk édességeket. Iskolai szinten egy jó nagy doboz csoki összegyűlt, amit örömmel adtunk át az alapítvány munkatársainak.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Ez a feladatcsokor ösztönözte a legnagyobb buzgalomra a gyerekeket, mert jókívánságkártyák készítésével indítottuk az Advent időszakát, hozzákapcsoltuk az adventi naptár elkészítését és az Adventi vállalásokat, melyekről izgatottan számoltak be naponta. Láttam, ahogyan surrannak a kis kártyácskák a rejtekhelyekre, természetesen én is találtam a kabátzsebetől a tolltartómon át a könyveimbe rejtve boldogságfokozó jókívánságokat. Ennél a feladatnál kristályosodik ki a régen összeszokott csoportunkban az örömszerzés mibenléte, az a meghatározhatatlan belső izgatottsággal átfűtött vágy, amely motivációt ad ahhoz, hogy adni, titokban örömet szerezni fenséges érzés.
Számunkra a boldosgágóra nem egy óra, hanem átszövi mindennapjainkat, s bármely óránknak szerves, boldogító, örömszerző részeként működik. Bevallom, ez számomra is jókedvképző, s ha éppen nekem van szükségem felvidulni, bizony meghallgatunk egy-egy tematikus dallamot, s máris kizökkent bennünket az éppen kellemetlennek tűnő szituációból. Sokoldalúan használhatóak az anyagok, dalok, feladatok, ezért hálásak vagyunk negyedikeseimmkel, hogy foglalkozhatunk ezzel a kitűnő elméleti háttérrel is megtámogatott programmal.
Alsó tagozatban a gyerekek játékként fogják fel a havi feladatokat, mindenben motiváltak, együttműködőek, ezért is sikerült ezeket a képeket elkészítenünk.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Ez a feladatcsokor ösztönözte a legnagyobb buzgalomra a gyerekeket, mert jókívánságkártyák készítésével indítottuk az Advent időszakát, hozzákapcsoltuk az adventi naptár elkészítését és az Adventi vállalásokat, melyekről izgatottan számoltak be naponta. Láttam, ahogyan surrannak a kis kártyácskák a rejtekhelyekre, természetesen én is találtam a kabátzsebetől a tolltartómon át a könyveimbe rejtve boldogságfokozó jókívánságokat. Ennél a feladatnál kristályosodik ki a régen összeszokott csoportunkban az örömszerzés mibenléte, az a meghatározhatatlan belső izgatottsággal átfűtött vágy, amely motivációt ad ahhoz, hogy adni, titokban örömet szerezni fenséges érzés.
Számunkra a boldosgágóra nem egy óra, hanem átszövi mindennapjainkat, s bármely óránknak szerves, boldogító, örömszerző részeként működik. Bevallom, ez számomra is jókedvképző, s ha éppen nekem van szükségem felvidulni, bizony meghallgatunk egy-egy tematikus dallamot, s máris kizökkent bennünket az éppen kellemetlennek tűnő szituációból. Sokoldalúan használhatóak az anyagok, dalok, feladatok, ezért hálásak vagyunk negyedikeseimmkel, hogy foglalkozhatunk ezzel a kitűnő elméleti háttérrel is megtámogatott programmal.
Alsó tagozatban a gyerekek játékként fogják fel a havi feladatokat, mindenben motiváltak, együttműködőek, ezért is sikerült ezeket a képeket elkészítenünk.