A december a boldogító jócselekedetek hónapja. Ez a gyerekek egyik kedvenc témája. Beszélgettünk, játszottunk, otthon is kipróbálták a jócselekedetek hatásait. Örömmel számoltak be, hogy kinek milyen tapasztalata, élménye volt, amikor jót tett. Az osztályban már hagyomány az adventi időszakban, hogy egymást meglepik az osztálytársak: saját alkotásokkal, apró ajándékokkal, szívességgel. Most is volt meglepetés, felfedezés, ráismerés és kitalálás, hogy ki kinek adott, előre kihúzott nevek alapján. Szép élménnnyel gazdagodtak az osztály tanulói.
Boldogító jó cselekedetek
A Jó cselekedetek gyakorlása csodaszép feladatokat, lehetőségeket adott nekünk december havában.
Teréz anya idézete olyan útravaló volt számunkra, melyben sok igazság rejlik.
„Ebben az életben nem tehetünk nagy dolgokat. Csak kis dolgokat tehetünk nagy szeretettel.”
Hiszem, hogy a jó cselekedetek fontosságát kis korban kell elültetni a gyerekek szívében, hiszen legyen egy jótett a legapróbb, óriási érték.
A jó cselekedetek gyakorlása egész éves feladatunk lehetne, mégis igazán az Adventi várakozás, az eljövetel ígérete erősíti fel szívünkben még inkább ezen érzéseket. Ahogy az adventi gyertyák egymás után lángra lobbannak, és nő a fényesség, úgy válnak egyre inkább életünk természetes részévé jócselekedeteink.
Készülődünk lélekben hitünk pislákoló lángját gyújtogatva Szenteste eljövetelére. Talán ez, a decemberi hónap iskolai évünk legszebbike. Annyi ünnepet, egymás felé fordulást rejt magában. Mi az osztályommal éljük a népi hagyományokat, népszokások megismerésével, népi játékok játszásával, népdalokkal, népi mondókákkal, időjóslásokkal.
Szent Miklós legendája által megismerhettük az önzetlen adakozás fontosságát, nagy örömmel készítettek a gyerekek egymásnak is apró meglepetéseket. A Luca napi népszokások ideje alatt digitális oktatásban voltunk, igyekeztem a gyerekek otthonába varázsolni Luca székének rejtelmeit, a virtuális Luca pogácsát, a Luca búza bőségvarázsló hiedelmét. Derekasan helyt álltak, a szülők támogatásával minden otthon töltött napot tevékenyen töltöttünk. Visszatérve az iskolába még inkább értékelték az együttlét, közös játék, tanulás örömét!
A decemberi boldogságórák kapcsán Befogadó fogót játszottunk, mely megerősítette a gyerekekben a befogadás, elfogadás felemelő, lélekmelengető érzését. A játék izgalmában ez teljesen természetes, örömteli folyamat volt.
A gyerekek közül sokan járnak könyvtárba, és sokan olvasnak szorgalomból, az olvasás öröméért. Így boldogan éltek a lehetőséggel, hogy iskolai könyvespolcunkat örökbe fogadják. Szívesen rendezgették a könyveket, játékokat, komolyan vették feladatukat.
Adományok gyűjtésével átélték, hogy valóban jobb adni, mint kapni; hogy jó ott adni, ahol senki se kér; s hogy kétszer ad, aki gyorsan ad.
Legnagyobb örömünkre karácsonyi ajándékként tovább bővült játéktárunk: a Szupererő kártyacsomaggal, melynek igazi felfedezése még előttünk áll, de nagy izgalommal várjuk mindazt a sok lehetőséget, játékot, amit rejteget számunkra.
Zárókör-beszélgetésünk tartalmasan összefoglalta decemberi élményeinket!
S Szilveszter napján, mi mást is kívánhatnék, mint azt, hogy 2022-ben is jobb legyen velünk a világ! Szép cél, januártól folytatjuk!
Az év utolsó hónapja.
Készülődünk az ünnepekre, az ajándékozás örömével, a barátok szeretetével.
Az év utolsó hónapja.
Készülődünk az ünnepekre, az ajándékozás örömével, a barátok szeretetével.
Decemberi témakör a boldogító jó cselekedetek volt. Az ünnepi készülődés jó lehetőséget biztosított a téma körüljárásához. A gyerekek a foglalkozások során elkészíthették családuk számára a kis meglepetéseiket, valamint osztálykarácsony keretén belül egymást is megajándékozták.
Boldogító jócselekedetekről beszélgettünk….Miután végigjártuk a boldogító hatásukat, összeírattam az osztály tanulóival 3-3 jócselekedetet, amit magukkal, illetve másoknak tesznek. Egy házikóba gondolkodtunk 2 ablakkal.
Boldogító jócselekedetekről beszélgettünk….Miután végigjártuk a boldogító hatásukat, összeírattam az osztály tanulóival 3-3 jócselekedetet, amit magukkal, illetve másoknak tesznek. Egy házikóba gondolkodtunk 2 ablakkal.
A decemberi boldogító jó cselekedetek témakörén belül beszélgettünk arról, hogyan tudunk segíteni azoknak a madaraknak, akik itt maradnak télen. Madárkalácsot készítettünk nekik és feldíszítettük vele az udvari fenyőfánkat, hogy legyen mit ennie a madárkáknak. Miután végeztünk, a fát körbeállva karácsonyi dalokat énekeltünk.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A decemberi boldogságóránkon megbeszéltük, hogy miért jobb adni, mint kapni:)
Mindenki készített pozitív üzenetkártyákat, mellyel a gondolatait juttatta el a számára fontos személynek. Ám tettekkel is kifejeztük a figyelmünket a hónap során, mert a 31 napos jó cselekedet kihívást mindannyian bevállaltuk.
Végül mindenki elmondta, hogy milyen jelekből ismerte fel osztálytársai közül az ő angyalkáját, aki az elmúlt hetekben őt jó cselekedetekkel halmozta el.
Óránkat most is a hónap dalával zártuk.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A decemberi boldogságóránkon megbeszéltük, hogy miért jobb adni, mint kapni:)
Mindenki készített pozitív üzenetkártyákat, mellyel a gondolatait juttatta el a számára fontos személynek. Ám tettekkel is kifejeztük a figyelmünket a hónap során, mert a 31 napos jó cselekedet kihívást mindannyian bevállaltuk.
Végül mindenki elmondta, hogy milyen jelekből ismerte fel osztálytársai közül az ő angyalkáját, aki az elmúlt hetekben őt jó cselekedetekkel halmozta el.
Óránkat most is a hónap dalával zártuk.