Nem csak decemberben, hanem egész évben figyelünk arra, hogy segítsük, akinek szüksége van rá. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek tudják bármikor segítséget kérhetnek és bármikor segítséged nyújthatnak társaiknak, és a felnőtteknek is, akár az oviban, akár otthon. Ebben az éveben úgy készült a karácsonyi füzérünk, hogy aki valami jót cselekedett (segített, vigasztalt, észrevett….) decemberben, egy „láncszemet” hozzáadhatott. Így karácsonyra egy szép hosszú lánccal díszíthettük fel a csoportszoba ajtajára ragasztott fenyőt.
Boldogító jó cselekedetek
E hónap napjaiban igyekeztünk jobban figyelni egymásra, s így meglepetés üzenetekkel kedveskedtünk társainknak.
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Sok kis társunk beteg mostanában. Szeretettel várjuk vissza őket és sokat beszélgetünk arról ebben az időszakban, hogy a közös emlékek és élmények mit is jelentenek számunkra. Eldöntöttük, hogy teljesítjük a kicsi társaink kívánságát és a kedves játékukat fogjuk megvalósítani. Várat fogunk építeni de oda út is vezet, ahol átkelhetünk ahogy a kedvünk tartja. Meghallgattuk egymást és figyeltünk a társainkra a közös játék alatt és ez a legfontosabb számunkra.
Kárpáti János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A téma feldolgozását az adventi ünnepkörhöz kötöttük. Az iskolánk átépítés alatt áll, így több helyen vagyunk elszállásolva, ezért idén sajnos elmaradtak a közös programok. A gyerekekkel közös karácsonyfát készítettünk, amelyre az adventi jókívánságaik kerültek. Az osztályban kifüggesztettünk egy jó cselekedet gyűjteményt, amelyből a mindenki válogathatott kedve szerint. Az osztály karácsonyi jó cselekedete egy kis műsor volt, amivel eredetileg a szülőknek, a családnak akartunk kedveskedni, de a gyerekek ötletére az együtt lévő osztályoknak is bemutattuk. Nagyon hálásak voltak, hogy ezzel ünneplőbe öltöztettük a szívüket és bennünket is jó érzések töltöttek el, látván az örömüket.
Nemcsak mi igyekezünk jót cselekedni, hanem minket is megleptek vele. A bennünket szállító buszos cég felajánlotta, hogy teljesen díjmentesen elvisz bennünket Vörsre, a híres betlehemhez. Fantasztikus élmény volt, ezúton is köszönjük nekik. 🙂
Az optimizmus gyakorlásáról, a kapcsolatok ápolásáról, és a boldogító jócselekedetekről találtam még képeket!
Madarak színezése közben beszélgettünk arról, hogy télen gondoskodunk róluk, teszünk a madár etetőbe magvakat, szalonnát és ezzel jót cselekszünk, a madarak pedig örülnek, mivel ilyenkor nem nagyon találnak élelmet. Hogyan lehet még jót tenni, és másoknak örömet szerezni? Például ha az óvodában, vagy otthon összepakolom a játékot magam után,nem hagyok rendetlenséget magam után,annak fog örülni az anyukám és óvónéni is. Vagy csendben hallgatom a mesét, nem bántom a másikat.
Madarak színezése közben beszélgettünk arról, hogy télen gondoskodunk róluk, teszünk a madár etetőbe magvakat, szalonnát és ezzel jót cselekszünk, a madarak pedig örülnek, mivel ilyenkor nem nagyon találnak élelmet. Hogyan lehet még jót tenni, és másoknak örömet szerezni? Például ha az óvodában, vagy otthon összepakolom a játékot magam után,nem hagyok rendetlenséget magam után,annak fog örülni az anyukám és óvónéni is. Vagy csendben hallgatom a mesét, nem bántom a másikat.
A decemberre tervezett óránkat az élet felülírta, így az online térben valósult meg boldogságóránk. A szeretet ünnepéhez és az év végéhez közeledve számbavettük, ki mivel okozott kellemes perceket… másnak… Bárkinek… Élményeket meséltünk egymásnak arról, amikor valakinek boldogságot okoztunk. Az óra végén a részükre (róluk) készített videómat néztük meg közösen. Én ezzel a cselekedettel okoztam boldogító perceket számukra.
Öröm volt nézni az arcukat, amikor visszaemlékeztek a jó cselekedeteikre, s újra élték azt az érzést, amit akkor…
Ezt a témát beszélgetéssel kezdtem, melyben megkérdeztem őket, hogy ki, milyen jót szokott cselekedni otthon és ez szerinte, milyen érzést vált ki benne és a másikban? Lelkesen elsorolták,hogy ki mit tett és utána felolvastam nekik a Szívem kertje ,,c” mesét. Majd utána is tettem fel gondolkodó kérdéseket és utána odaadtam nekik a munkafüzetből kimásolt feladatokat, amit nagy lelkesedéssel rajzoltak.