Boldogító jócselekedetek
Boldogító jó cselekedetek
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Boldogító jócselekedetek
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Boldogító jócselekedetek
Sokéves tapasztalatom, hogy a gyerekek odafigyelnek egymásra, és, ha valamelyikük segítségre szorul, szívesen nyújtanak segítséget társuknak vagy a tanító néniknek is. Magyar irodalom órákon egy-egy történet feldolgozása során, vagy etika órákon is beszélgetünk arról, hogy milyen nagy öröm segíteni, jót tenni másokkal. Otthon a családban is szívesen segítenek, kiveszik részüket a házimunkából. Ezt fogalmazták meg rajzaik elkészítésével is.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Boldogító jócselekedetek
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Boldogító jócselekedetek
A feladatok közül a gyerekek a gyurmamesét választották, kicsit másképp. Először a mesét találtuk ki közösen. Utána megbeszéltük, milyen szereplőket, díszleteket kell megformázni gyurmából. Mindenki nagy lelkesedéssel állt neki az alkotások elkészítéséhez. A szövegírók gyöngybetűkkel írták le a szöveget. A rendező és segítői beállították a képeket. Így készült el a mesénk, amit a szülőknek is bemutattunk egy PPT-ben az online karácsonyi műsor keretében. Nekik is nagyon tetszett.
A negyedik téma a boldogító jó cselekedetek volt a boldogságóra keretében.
Cél, feladatrendszer: A gyermekek, amikor jó cselekedeteket hajtanak végre, érezzék meg, hogy empatikusabbnak, és szerethetőbbnek látják magukat is, erősödik önbizalmuk, fokozódik boldogság érzésük!
Beszélgettünk a gyermekekkel arról, hogy szerintük mik a jó cselekedetek, ők milyen jó cselekedeteket szoktak csinálni. A beszélgetést követően lehetőségük volt az egész nap folyamán bárkivel szemben egy- egy jó cselekedetet végrehajtani. Kiscsoportosok lévén, ezt nem korlátoztam egyetlen személyre. Önálló döntés alapján választhatták ki magát a cselekedetet is. A gyermekek lelkesen segítettek egymásnak, és a felnőtteknek is. Játéktevékenységük közben is egymás segítésére lehettek. Pl: Játékeszközök keresésében, játékeszközök megosztásában, játéktér elrendezésében, játékelrakáskor, közösen vitték a nehezebb kosarakat. Segítették egymást az öltözködésben, rosszkedvű gyermeket felvidítottak, öleléssel megvigasztaltak, pihenő idő végén gyengéden simogatva ébresztgették egymást stb. A további napokban nagy hangsúlyt fektettünk a madarak etetésére, itatására, a madarak karácsonyára. Lelkesen készítették a madárkalácsot aprócska madarainknak. Vizuális tevékenységben is megörökítették a madáretetést. Lelkesen készültek az ajándékok a családtagok számára. Többször meghallgattuk Bagdi Bella: „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dalt is. Több egyszerű mesét hallgathattak a gyermekek, ami a jó cselekedetekről szólt. Boldogsággal a szívünkben köszöntünk el egymástól ebben az évben is, tele reménnyel, várakozással a jövőre nézve! Kellemes Ünnepeket kívántunk mindenki számára!
Jó cselekedetek
A decemberi boldogságórát a tornateremben kezdtük. A befogadó fogó című játékot addig játszottuk, amíg minden tanulóra rákerült a sor a fogó és a menekülő szerepében is. A játékkal megalapoztuk az óra további jó hangulatát. Az osztályteremben meghallgattuk és elénekeltük a hónap dalát. Figyelmesen végighallgatták „A befogadott nagyapa” című kínai népmesét. Megbeszéltük az örökbefogadás lényegét, majd készítettünk egy „örökbefogadható” listát. Sorra vettük azokat a dolgokat, amelyeket az osztályban örökbe fogadhatnak a tanulók. A listára felkerült egy osztálytársuk neve is, akire végül a választásuk esett. A nevét feltették a táblára, majd sorra elmondták, hogy miben fogják őt segíteni. Az óra második felében elkészítették a tanulók a jó cselekedetek karácsonyfáját. Felidéztük közösen, ki milyen jót cselekedett a héten, majd ennek megfelelően felragasztották a fára a kis díszeket. A téli szünetig még folytatjuk a díszítést. Karácsonyi jókívánságokkal fejeztük be az órát.