A témát körüljáró órát relaxációs gyakorlatokkal kezdtük. Ezután körbe ültünk, ahogy szoktunk, és beszélgetni kezdtünk. Mi számít jó cselekedetnek? Erre a kérdésre csupa olyan válasz érkezett, amely azt takarja, hogy másokkal jót teszünk. Pl.: átadjuk a helyünket a buszon a rászorulóknak, segítünk szüleinknek, tanárainknak, stb. A témát tovább boncolgatva arra próbáltam rávezetni őket, hogy nem csak az számít jó cselekedetnek, ha valakivel jót teszünk, hanem magunkra is gondolnunk kell, saját magunkért is tartozunk jó cselekedetekkel. Például pihenéssel, egészséges táplálkozással, olyan dolgok keresésével, ami boldoggá tesz minket. Utóbbiból azonban arra jutottunk, hogy ha másokkal cselekszünk jót, az fog minket is boldoggá tenni, vagyis a boldogító jócselekedetek sora egy körforgást képez önmagunk és környezetünk között.
Végül megpróbáltuk összegyúrni a magunk és mások örömére tett cselekedeteinket, amelyeket a srácok a „Mit tehetsz?” feladatban gyűjtöttek össze.
Boldogító jó cselekedetek
Nagyon jó kapcsolatot ápolunk a gyömrői állatotthonnal, gyűjtést szerveztünk a kis lakók számára és kutyakekszet sütöttünk.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A karácsonyi keszülődésről a napi beszélgetesek során szivesen meselnek a gyerekek.Az oviban közösen keszitettünk ajandékokat a szülőknek.A karacsonyi ajándekokat örömmel bontogatták.
Jó emberré csak a szívemmel válhatok……
Mézeskalácsot sütöttünk, díszítettünk, aztán sok szeretettel odaajándékoztuk az óvodásoknak.
A zenei bevezető után az elméleti feladtokkal kezdtünk, majd az órá további részét a gyakorlati feladtokkal folytattuk. Az órák mindig nagyon jó hangulatban telnek. Várják és szeretik a tanulóink.
A zenei bevezető után az elméleti feladtokkal kezdtünk, majd az órá további részét a gyakorlati feladtokkal folytattuk. Az órák mindig nagyon jó hangulatban telnek. Várják és szeretik a tanulóink.
A zenei bevezető után az elméleti feladtokkal kezdtünk, majd az órá további részét a gyakorlati feladtokkal folytattuk. Az órák mindig nagyon jó hangulatban telnek. Várják és szeretik a tanulóink.
Idén az adventi kalendáriumunk édesség helyett „kihívásokat” rejtett.
Nagyon odafigyeltek a gyerekek a jó cselekedetek elvégzésére, mely a 24 nap alatt be is épült a mindennapjaikba.
A könyvben található adventi kihívás inspirált, csak kicsit a tanulóimra szabtam.
Az ölelések sosem maradhattak el, hisz tudjuk, minimum napi 8 ölelés szükséges a boldogsághoz. 🙂
Anyák napjára nagyon nagy szeretettel készítették el ajándékukat a gyerekek. Azt hiszem, már kezdik sejteni, hogy adni majdnem olyan jó (ha nem jobb), mint kapni.
A virágültetésünket is a jó cselekedetekhez kötném. Felfrissítettük tavasszal a földjüket, s azóta is ápoljuk őket.
A foglalkozáson az volt a célunk, hogy iskolánk minden tanulóját meglepjük egy aprósággal. A csoport a gofriszívecskék mellett döntött. Közösen összeadott hozzávalókból kevertük, majd sütöttük meg a sütit. A gyerekek megkenték, díszítették azokat, majd társaik nagy örömére, szünetben végigkínálták társaikat.
Hogyan és mivel tehetem boldoggá a családom? beszélgetés, ajándék készítés karácsonyi hangulatban