Fontosnak tartjuk a környezetvédelmet, az egészségre nevelést. Egész tanéven át gondozzuk a magaságyásunkat, tavasszal pedig izgatottan figyeljük a fejlődő zöldségeket, virágokat. Alig várjuk, hogy megkóstolhassuk a beérett termést, ami a sok kis apró kéz munkájának gyümölcse.
Boldogító jó cselekedetek
Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola
Ezen a Boldogságórán az édesanyáknak ültettünk virágot, melyben most már gyönyörködhetünk, és átadhattuk ezeket a szépségeket anyák napján.
A gyerekek nagyon élvezték az ültetést, gyakran öntözték a kis növényt, várták az új élet megjelenését.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Boldogító jó cselekedet.Sok kicsi, sokra megy!
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
Idei év kihívása a varrás elsajátítása. Jócselekedet jegyében fonalgrafikás képeslapok készültek, hűtőmágnessel együtt, amit szeretteiknek adtak a gyerekek.
„Az adás a legjobb öngyógyító módszer. Ha éppen rosszkedvű vagy, de eltereled a figyelmed önmagadról, és tiszta szívből adsz valakinek valamit, egyből jobban leszel. Ne gondolj nagy dolgokra! A figyelmed az, ami másoknak a legjobban hiányzik.”
A foglalkozást a Napimádás és Tüdőtakarítás relaxációval indítottuk.
A téma bevezetéseként mindenki sorban húzott a kis képes kártyák közül, melyek különböző szituációkat ábrázoltak, majd elmesélték mit látnak a képen. Ha jó cselekedetnek ítélték meg, akkor a kép felkerült a szívecskére.
Ezt követően arról beszélgettük, ők mikor tettek valamilyen jócselekedetet, és az milyen érzés volt számukra és milyen érzés volt annak, akinek ezzel segítettek.
A téma feldolgozásához a Mese a kicsi kézről c. történetet választottam, mely kapcsolódott az éppen aktuális Testünk témakörhöz is. Ennek kapcsán is megbeszéltük milyen jót cselekedett a kicsi szív, a kéz, a szem és fül, hogyan segítettek az elveszett gyermeknek. A történet végét kicsit átírtam, így a kislány segítségükkel rátalált anyukájára.
A szituációs játékban a gyermekek nagyon jól érezték bizonyos helyzetekben hogy tudnak segíteni szüleiknek, baráraiknak vagy akár nekünk pedagógusoknak is.
Elmesélték otthon miben szoktak szüleiknek, családjuknak segíteni, majd megoldottuk a munkafüzet zoknipárosító feladatát.
A múlt hónapban a vírusheyzet miatt sajnos nem tudott megvalósulni a Titkos küldetés játék, így egy ahhoz hasonló Jóságos manó játékot terveztem.
Mindenki húzott egy jelet (kis-és középső csoportos társak jelét) és megbeszéltük, hogy mindenki a jóságos manója lesz annak, akinek a jelét kihúzta. Megbeszéltük milyen jót tudnak cselekedni, miben tudják társukat segíteni (pl. segítenek neki öltözködésnél, ágyazásnál, játszani hívják, ajándékot készítenek neki, megvigasztalják, ha szomorú…)
Ha sikerül a küldetés, egy szívecskét kapnak, a pólójukra ragasztva így mindenki láthatja hogy egy jóságos manóval van dolga. 😊
A foglalkozás lezárásaként a gyermekek egyik kedvenc ölelős játékát játszottuk, majd szerettük volna felragasztani a jócselekedetek jelét a Boldogság várához vezető utunk 4. lépcsőjére. Egy őr azonban azonban utunkat állta, és azt mondta csak akkor léphetünk tovább, ha valami jót cselekedtünk. Szerencsére minden gyermeknek volt valami jócselekedet a „tarsolyában”, így együtt folytathajuk utunkat.
Április 22. a Föld napja, Magyarországon 1990 óta rendezik meg. Manapság, kihívásokkal teli világunkban talán még fontosabb, hogy megemlékezzünk csodálatos élőhelyünkről és kifejezzük hálánkat, hogy otthont nyújt számunkra, táplál és folyamatosan örömteli pillanatokkal ajándékoz meg bennünket – írja idei felhívásában a Boldogságóra program csapata. Arra hívták a programba bekapcsolódott iskolákat, hogy április 22-én egy közös csoport/osztály/iskolai esemény keretében énekeljétek el együtt Bagdi Bella: Gyújts egy gyertyát a Földért! című dalát. Az előző évekhez hasonlóan felkarolta a kezdeményezést iskolánk énekkarának vezetője, Cseresznyés Zsuzsanna intézményvezető-helyettes, aki a tanulókkal némi gyakorlás után elő is adta a dalt.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük: ,,A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom,,. Meghallgattuk, majd énekeltük a hónap dalát – ,,Jó emberré csak a szívemmel válhatok,,. Egy szituációs játék során a gyerekek eljátszottak egy jó cselekedetet( Anyának segíteni a konyhában).Beszélgettünk még az állatokról való gondoskodásról is. Lufikeresésben segítettünk, hogy mindenki megtalálja a saját lufiját.
A Micimackó csoportos lányok ritkán hordanak frizurát, így nagyon örültek a következő ötletnek. A Malacka csoportban sok kisebb óvodás jár, így elkel a segítség a pedagógusoknak. Azok a nagylányok, akik átmentek segíteni a másik csoportba, játszottak a kisebbekkel, vigasztalták őket, ki kísérték a mosdóba őket, segítettek az öltözködésben, azoknak délutánra gyönyörű frizurát kaptak egy anyuka és dajka segítségével.A jó cselekedetek jutalmazva lettek. A nagyobbakat máskor is bevonjuk a kicsik segítségéhez, de ez a nap a frizurákkal meg lett koronázva.
A Micimackó csoportos lányok ritkán hordanak frizurát, így nagyon örültek a következő ötletnek. A Malacka csoportban sok kisebb óvodás jár, így elkel a segítség a pedagógusoknak. Azok a nagylányok, akik átmentek segíteni a másik csoportba, játszottak a kisebbekkel, vigasztalták őket, ki kísérték a mosdóba őket, segítettek az öltözködésben, azoknak délutánra gyönyörű frizurát kaptak egy anyuka és dajka segítségével.A jó cselekedetek jutalmazva lettek. A nagyobbakat máskor is bevonjuk a kicsik segítségéhez, de ez a nap a frizurákkal meg lett koronázva.