” Nagy dolgokat nem tehetünk, csak kicsiket nagy szeretettel.” Segítették egymást a gyerekek, boldogan alkottak. Elénekeltük a Jó emberré csak szívemmel válhatok.
Boldogító jó cselekedetek
” Nagy dolgokat nem tehetünk, csak kicsiket nagy szeretettel.” Segítették egymást a gyerekek, boldogan alkottak. Elénekeltük a Jó emberré csak szívemmel válhatok.
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
2’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 37. oldal egyéni munka Arcizomlazítás játékosan. Összeszorított ajak mellett fújjuk fel az arcunkat nagyra, mintha egy lufi/labda lenne. Majd két kézzel enyhe ütéssel a labdára/lufira, engedjük ki a levegőt, pukkanó hanggal kísérve.
15
’ Téma bevezetése Boldogságóra oktatási segédanyag alapján
„Mi jót tettél?” játék csoport munka Üljetek le körben. Fordulj az egyik gyermek felé és kérdezd meg tőle: Nyuszi pajtás, mi jót tettél ma? A kérdezett ezt megválaszolja. A kérdező tovább kérdez: És hogy van a szomszédod? Erre a gyermek azt feleli: Nem tudom, majd megkérdezem! Erre a „nyuszi pajtás” odafordul a szomszédjához és más állatnevet mondva kérdi: Róka pajtás, mi jót tettél ma? Így kérdezik egymást sorban a gyermekek. Mindenkinek nagyon kell figyelni, mert az állatneveket nem szabad ismételni.
23
’ Téma feldolgozás Boldogságóra oktatási segédanyag alapján csoport munka Játsszátok el! Mi jót tudunk tenni, miben lehet segíteni, ha: • ovis társunk leejt valamit a földre, • apu fáradtan jön haza, • a testvérünknek nincsen étvágya, • anyu morcos, • a kiskutyánk éhes • egy gyerek sír a játszótéren, • rollerozik egy ovis társunk és elesik, • két nagyobb gyerek elveszi egy kisebb labdáját
5’ A téma lezárása Boldogságóra oktatási segédanyag alapján
„Zárókör” csoportmunka
(tapsok tanulása) Értékeld önmagad tapssal, dobogással! Minél hangosabban szól a taps és a lábdobogás, annál inkább jellemzőek rád az alábbiak. • Jól éreztem magam. • A játékokban aktívan részt vettem. • Érzelmeimet kifejeztem. • Mások véleményét meghallgattam. • Segítettem másoknak, illetve elfogadtam a segítséget. • Újabb tulajdonságaimat ismertem meg.
Itt megtanulhatunk különböző taps formákat. pl: csiga taps, rakéta, tűzijáték, krokodil, madár, elefánt, pingvin,
Negyedikeseimmel megbeszéltük, hogy miért fontos és kinek jó az, ha jót cselekszünk. Elképzeltük, hogy milyen lenne, ha jótevő szuperhősök lennénk; mit tennénk azért, hogy egy jobb világban éljünk.
Negyedikeseimmel megbeszéltük, hogy miért fontos és kinek jó az, ha jót cselekszünk. Elképzeltük, hogy milyen lenne, ha jótevő szuperhősök lennénk; mit tennénk azért, hogy egy jobb világban éljünk.
Negyedikeseimmel megbeszéltük, hogy miért fontos és kinek jó az, ha jót cselekszünk. Elképzeltük, hogy milyen lenne, ha jótevő szuperhősök lennénk; mit tennénk azért, hogy egy jobb világban éljünk.
Negyedikeseimmel megbeszéltük, hogy miért fontos és kinek jó az, ha jót cselekszünk. Elképzeltük, hogy milyen lenne, ha jótevő szuperhősök lennénk; mit tennénk azért, hogy egy jobb világban éljünk.
Negyedikeseimmel megbeszéltük, hogy miért fontos és kinek jó az, ha jót cselekszünk. Elképzeltük, hogy milyen lenne, ha jótevő szuperhősök lennénk; mit tennénk azért, hogy egy jobb világban éljünk.
Az adventi időszakban valahogy jobban odafigyelünk egymásra, „adakozóbbak” leszünk. Minden évben meglátogatunk egy vidéki óvodát a gyerekekkel és néhány szülővel, ajándékot viszünk a gyereknek, üdvözlő kártyát készítünk nekik, a mellékelt képen néhány látható ebből.
Arra törekszünk, hogy a jócselekedetek jelen legyenek a mindennapokban, ne csak az adventi időszakban.
A gyerekek önállóan és párokban is nagyon szép karácsonyfákat rajzoltak, amelyeken a jócselekedetek a díszek.