Az angol órai ismétlésünk témája a társadalmi rendszer (social organization), azon belül a közösség (community), társadalmi kapcsolatok (social relationships) és a társadalmi felelősségvállalás (social engagement) volt ezen a héten. Az eredeti óratervembe kiválóan illeszkedett a ‘Hétköznapi hősök’ feladat, amit témaindítónak használtam.
A poszterek bemutatása után megbeszéltük, hogy ki és milyen körülmények lehet hétköznapi hős, és ők annak tarják-e magukat.
Boldogító jó cselekedetek
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
Tündérországban jártunk.
Megterveztünk majd megépítettünk egy általunk elképzelt és kitalált Tündérfalut, majd vándor Tündérként bejártuk ezt a képzeletbeli világot.
A Tündérek szeretik és támogatják egymást, ha valaki szomorú felvidítják.
Elkészítettük egymásnak a képeslapot majd mindenki átadta annak, akiről úgy gondolta, hogy aznap a leginkább szüksége van rá. A képeslap mellé egy kis meglepetést is készítettünk egymásnak vasalós gyöngyből.
A jó cselekedetek ránk is pozitívan hatnak vissza. Ahogy Márton a koldussal, úgy viselkedünk mi is embertársainkkal. Törekszünk rá.
Csoportunk bejárati ajtaját a gyerekekkel közösen díszítettük előre kivágott, laminált hópelyhekkel. A gyerekek jócselekedeteit, magatartását jutalmazásként hópehellyel díjaztuk, amit az ajtóra ragasztottak. Igyekeztünk mindenkinek a saját képességeihez mérten díjazni, kinek a segítőkészségét, kinek a fegyelmezett játéktevékenységét. Mostanra az ajtónk mindkét oldalán hullik a hó a sok jóságtól.
Ebben a hónapban a téma az ünnepekhez kapcsolódott nálunk. Az egyik csoport hópelyhekbe rejtette a jócselekedeteket, a másik pedig fenyőfát díszített velük.
Ötödikes osztályommal arról beszéltünk, hogy hogyan tudunk jót tenni. Mindenki egy karácsonyi gömböt ábrázoló díszre ráírta, hogy mit tesz azért, hogy jobbá tegye az osztályközösséget.
Adni jó! Minden évben egy kedves édességet gyártó felajánlása jóvoltából szaloncukrot tudunk osztani az iskolában tanuló gyerekeknek.