Az órát a „Hervad a virágom, éled a virágom” nevű relaxációs gyakorlattal kezdtük, amit először bemutattam, majd a gyerekek csatlakoztak.
Meghallgattuk Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalát, majd következett a hónap témájának feldolgozása. Képeket mutattam segítséget nyújtó emberekről, beszélgettünk kinek mi jutott eszébe a képek láttán. Vajon mi, milyen jó cselekedetet tudunk végrehajtani?
A gyerekek sok-sok példát megemlítettek. Ezeket a cselekedeteket felírtuk egy-egy kis karácsonyfadíszre és feldíszítettük a kis fenyőfánkat. A kézműveskedés ideje alatt karácsonyi dalokat hallgattunk.
Az óra végéhez közeledve, egy- egy szóval, mondattal összefoglaltuk, kinek mi volt a kedvenc pillanata a mai órán.
Boldogító jó cselekedetek
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Az ünnepek közeledtével egyre többet beszélgettünk arról, hogy mivel ajándékozhatnánk meg szeretteinket. A jelképes karácsonyfánkra csak olyan díszeket lehetett felakasztani, ami nem pénzért vásárolható. A saját készítésű ajándékok felsoroláslán kívül ölelés, szeretet, figyelem is szerepelt az ötletek között.
Szívecske készítése körbetekeréssel és varrással. Zenehallgatás: Jó emberré csak a szívemmel válhatok.
Az advent, várakozás, készülődés teszi meghitté csoportunk életét ebben az időszakban. minden napra tervezünk valamilyen apró, de fontos tevékenységet, amivel megörvendeztetjük egymást és a saját szívünket.
Szikszai György Református Általános Iskola
A jó cselekedetek gyakorlásának hónapjában célul tűztük ki, hogy nem csak egy jó cselekedetet hajtunk végre és a munkafüzetben található feladatok közül igyekeztünk minél többet megvalósítani. Volt, amit többször is sikerült és ekkor nagy örömmel újságoltuk ezt egymásnak. A gyerekek elmondták, hogy nekik is jó érzés volt, amikor másnak örömet szereztek.
Negyedik havi,decemberi témánk a jó cselekedetek gyakorlása volt.Ez a hónap,az ünnepvárás amúgy is több lehetőséget ad,több figyelmet szentelünk a jó cselekedeteknek.A délelőtti közös ,kisszőnyegre ülések alkalmával beszélgettünk a jó- és rossz cselekedetekről és arról,hogyan tudjuk a rosszat jóvá tenni.A foglalkozást az”Égig érő fa vagyok,megnövök,mint a nagyok” című relaxációs gyakorlattal kezdtük,majd elmeséltem Bezzeg Andrea:Szívem kertje című meséjét.Beszélgettünk,kérdéseket tettem fel a meséről.A „Jószívű cím elnyerése” játék nagyon tetszett a gyerekeknek,nagyon igyekeztek,hogy elnyerjék a címet.
A foglalkozást beszélgetéssel kezdtük. Mikulás-napja alkalmából elmeséltük Miklós püspök jó cselekedetét, majd mindenki pár szóban összefoglalta, milyen jócselekedetett hajtott végre az utóbbi időben. A beszélgetést követően koncentrációs körgyakorlatot végeztünk, „Adok neked egy…” című játékot, amit a gyerekek nagyon élveztek. Az óra végén Miklós püspök hasonmását készítettük el papírból.
– Bevezetés – relaxációs gyakorlat (Időtartam: 5 perc): Az én hangom vagy Együtt az Á, O, U hangokban (Boldogságóra 10-14 éveseknek), diákok és a tanár is áll.
– A cipőm emlékszik: https://www.youtube.com/watch?v=cTOhzcSYMlM 15 perc megbeszéléssel együtt, történetet nem írtunk!
– Segítő attitűd teszt kitöltése és közös kiértékelése – 15 perc
– A „28 napos jó cselekedet lista” elkészítése, csoportokban. Az elkészítésre nem maradt idő, csak a megtervezésre. Ezt is örömmel vállalták a diákok! – 10 perc