Jobb veled a világ
Boldogító jó cselekedetek
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A gyerekek a boldogító jó cselekedetek kapcsán képeslapot festettek egymásnak, amiket oda ajándékoztak azoknak a társaiknak, akik aznap valami kedveset tettek velük. Ezt követően párokban dolgozhattak és közösen készítettek ArTeC kockából fenyőfa díszeket, miközben kedvenc óvodai élményeiket elevenítették fel.
Téma feldogozása
A kedvesség erősségének jótékony hatásai
Virágszirom jó cselekedetekkel.
31 napos kihívás
Jó cselekedetek leltára (kinek?mikor?)
Megadott kérdések megválaszolása a témakörben
Szegedi Fekete István Általános Iskola
A Macskagrófkisasszony és a Medvevitéz történetét dolgoztuk fel.
I. Relaxáció
II. Beszélgetés a jócselekedetekről.
III. A hónap dalának meghallgatás, éneklése együtt.
IV. Jócselekedetivity játszása párokban.
V. Erdős Sándor : az Egérke új háza című vers meghallgatása és beszélgetés róla.
VI. A képeslap elkészítése és átadása osztályon belül.
VII. Zárókör beszélgetés
VIII. Meditáció
Jóesès
Nàlunk a jópelyhek a Tèl-tündèr szoknyàját diszítik! ❄️🤗❄️🥰❄️
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Foglalkozás címe: Jó cselekedetek gyakorlása
Foglalkozást tartó tanár neve: Dr Csehóné Just Réka
Évfolyam: 9-14.
Épület: M21
Foglalkozás pontos ideje: 2022.12.06. 18 óra
Foglalkozáson részt vevő diákok száma: 8 fő
Pedagógiai módszerek: tanári ismertető, kiselőadás, beszélgetés feladatokon keresztül, képeslapok készítése közösen
Eszközök: nyomtatott színes képek, idézetek, karton, ragasztó, ceruza, filctoll
A foglalkozás célja: A „Boldog iskola” program december havi témája a jó cselekedetek gyakorlásának fontosságát tűzte ki célul. A témához kapcsolódóan tevőlegesen is részt vehettek tanulóink a Fővárosi Önkormányzat Kamaraerdei Idősek Otthona lakóinak készített képeslapok gyártásával, így megtapasztalhatták az apró jó cselekedetek saját érzelmeikre, személyiségfejlődésükre történő hatását is.
A foglalkozás rövid tartalma:
– a program céljának ismertetése az újonnan becsatlakozó diákokkal
– kiselőadás – Milyen hatással bír az önzetlen segítségnyújtás az ebben résztvevő szereplők számára? Jó cselekedetek gyakorlása önmagunk irányában (adni csak az képes, aki önmagával is ”jóban van”)
– téma feldolgozása feladatokon keresztül
– karácsonyi képeslapok gyártása
– óra lezárása
Reflektálás a célokra, a foglalkozás tartalmára: Mind az újonnan érkezett, mind a korábbi foglalkozásokon már résztvevő diákok nyitott, oldott jelenlévői voltak az órának, érzelmi érettségről, fejlett empátiáról tettek tanúbizonyságot. Az óra elején kitűzött témát véleményem szerint teljes mértékben, megfelelő színvonalon sikerült feldolgozni.
Kellemes karácsonyi hangulatot megidéző zenei aláfestés mellett, mézeskalácsot majszolgatva ügyesen, lelkesen gyártották lányaink a képeslapokat, amelyeket egyben postázok el a kiszemelt intézmény vezetőjének címezve.
A decembert igyekszünk az ünnepvárás, a szeretet, és a jó cselekedetek jegyében szorgosan eltölteni. A hónap legtöbb napja tartogat valamilyen kisebb-nagyobb meglepetést, emlékezetes programot, amitől az a nap igazi adventi-szeretet- vagy kedvességnappá lesz.
Karácsonyi díszbe öltöztettük az osztályt. Osztály adventi naptárt készítettünk, melyből minden nap húzhatnak valamit a gyerekek. Karácsonyi dalokat hallgattunk. Egymás kívánságait teljesítettünk. Adventi mesenaptárunkból olvastunk.
Mit is csináltunk a mostani boldogságóránkon?
A 3.c gyerekek december 6-án izgatottan gyülekeztek a tanteremben, hogy köszöntsék a Mikulást. Már nagyon várták, s hogy ne csak kapjunk, adjunk is, énekeket tanultunk és ajándékokat készítettünk neki. És megérkezett… Hosszú utat tett meg a Mikuláscsizmájában, és volt nála egy nehéz zsák is teli szaloncukorral.
A Mikulás távozása után megalkottuk adventi jó cselekedetek listánkat. Osztályunk közös jó cselekedeteket is hajtott végre a szegény gyerekeknek adtunk játékainkat, tartós élelmiszereket, papírárut. Mikulással kapcsolatos rejtvényeket oldottunk meg, activityztünk. Teljesítettük a boldog Mikulás küldetést.
Kiderült számunkra, hogy mi az, ami fénylő mosolyt varázsol annak az arcára, aki kapja az ajándékot?
A válasz: a szeretet és az élmény. Olyan, ami csak jót ígér, amiben biztosan nem fog csalódni. Így hát már most december elején élményekkel tele várjuk a hátralévő együtt töltött adventi időszakot.
Boldogító jócselekedetek
Kétféleképpen foglalkoztunk a hónap témájával.
Az adventi időszak állandó játéka csoportomnak évek óta az őrangyal játék. Mindenki húz egy nevet, akinek az őrangyalává válik egy hétre. A titoktartás a mai napig nehéznek bizonyult. Őrangyalként segíti, vigyázza csoporttársa testi és lelki békéjét. Ez a játék nagy tanulságokat szolgáltatott a gyerekeknek és nekem is.
-Miért kell jónak lenni?
-Mikor kell segíteni a társamnak?
-Mit jelent a segítség?
-Milyen formái vannak a segítségnyújtásnak?
-Minden esetben segítséget kell adnom?
A klubnapközis foglalkozáson csoportommal az önzetlen ajándékozást szerettem volna megértetni. Kókuszgolyót készítettek a gyerekek, amivel megkínálták a tanár néniket és a tanár bácsikat.
A tanulók nagyon élvezték a konyhai műveleteket és elégedettek voltak az elkészült süteménnyel.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Az ÀGOTA Alapítvány kezdeményezésére csokigyűjtést hirdettem iskolánkban. Rengeteg adomány érkezett, és remélem ezzel a jócselekedettel nagyon sok állami gondozásban lévő gyermek karácsonyát tettük szebbé.