..
Boldogító jó cselekedetek
Közösen mézes kalácsot sütöttünk.
Egy héten keresztül titokban megleptük egymást kis figyelmességgel.
A hatodikosok egymás nevét húzták ki, így lett mindenkinek egy hétre titkos barátja. Egy hét után mindenki felfedte, hogy kinek volt a titkos barátja és mi mindennel próbált kedves lenni, jót tenni. Beszélgettünk arról, hogy ki milyen jelek alapján sejti, ki a titkos barátja. Miután a titokra fény derült a táblán két nagy szívbe írtuk azokat a jó cselekedeteket, amelyeket adtunk és kaptunk az egy hét alatt. Bebizonyosodott, jónak lenni jó. Jó érzés, ha kapunk és, ha adunk. A papírlapra írt kedvességeket füzetbe kötöttük és eltettük emlékbe.
Összegyűjtöttük az adventi időszakban tett jócselekedeteinket.
Jobb Veled a Világ képeslapokat készítettünk, ajándékoztunk. Olyanok számára, akiknek jelezni szeretnénk, hogy mellettük vagyunk a nehézségekben is.
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Kicsi korunkban minket is arra neveltek a szüleink, hogy legyünk kedvesek, jó szívűek, segítőkészek, törekedjünk arra, hogy a környezetünkben élőknek örömet okozzunk és ha szomorkodnak megvigasztaljuk Őket. Az óvodában mi is ebben a szellemben neveljük a ránk bízott gyermekeket, nemcsak azért, mert a közösségi nevelés, a társas kapcsolatok alakításának legfőbb, legalapvetőbb fundamentuma, hanem azért is, mert ezáltal válnak boldog, kreatív felnőttekké, társasalmunk „hasznos” tagjaivá.
A foglalkozást közös bevezető relaxációs gyakorlattal kezdtük, azt játszottuk, hogy úgy indul a reggelünk, ahogy a Tündérek is kezdik napjukat, Tündér-melegítő gyakorlattal. Közben elhatároztuk azt is, hogy a Tündérekhez hasonlóan, egész nap jó cselekedetek végzésére törekszünk.
Majd megbeszéltük, azt is, hogy miért j, jót tenni és hogyha másokon segítünk az minket is jó érzéssel tölt el. Ezt követen elmeséltem az Óvodás Vándor Tündérek című mesét, és közösen felépítettük a mesebeli falut, ahol a Tündérek jó cselekedeteikkel varázsoltak boldogságot a szegény családok életébe.
Később Boldog Dóra is bekapcsolódott a játékunkba, és „elmondta”, hogy Ő, mi jót tett ma reggel. Ennek hallatára a gyerekek is kedvet kaptak, hogy elsorolják, Ők miképpen tudnak jót tenni. Miután mindenki elmondta, le is rajzoltuk 1-1 szívecske alakú rajzlapra. Végül meghallgattuk a hónap dalát és felhelyeztük a 4. lépcsőfokra a jócselekedetek szimbólumát, a piros szívet.