A gyerekekkel megbeszéltük a jó cselekedet kifejezés jelentését, tartalmát, fontosságát.
Gyűjtöttünk jó cselekedetekre példát, melyek a napjainkat szebbé, boldogabbá teszik.
A válaszható feladatok közül a Jobb Veled a Világ Képeslap című feladatot választottuk.
Iskolánkba december 2-án eljött a Mikulás követe. Ez a program hagyomány nálunk. Ezen a napon a diákok csomagot kaptak. Osztályomból egy tanuló nem tudott részt venni ezen a programon, mert beteg volt. Osztálytársai neki készítettek képeslapot.
Boldogító jó cselekedetek
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A gyerekekkel megbeszéltük a jó cselekedet kifejezés jelentését, tartalmát, fontosságát.
Gyűjtöttünk jó cselekedetekre példát, melyek a napjainkat szebbé, boldogabbá teszik.
A válaszható feladatok közül a Jobb Veled a Világ Képeslap című feladatot választottuk.
Iskolánkba december 2-án eljött a Mikulás követe. Ez a program hagyomány nálunk. Ezen a napon a diákok csomagot kaptak. Osztályomból egy tanuló nem tudott részt venni ezen a programon, mert beteg volt. Osztálytársai neki készítettek képeslapot.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A gyerekekkel megbeszéltük a jó cselekedet kifejezés jelentését, tartalmát, fontosságát.
Gyűjtöttünk jó cselekedetekre példát, melyek a napjainkat szebbé, boldogabbá teszik.
A válaszható feladatok közül a Jobb Veled a Világ Képeslap című feladatot választottuk.
Iskolánkba december 2-án eljött a Mikulás követe. Ez a program hagyomány nálunk. Ezen a napon a diákok csomagot kaptak. Osztályomból egy tanuló nem tudott részt venni ezen a programon, mert beteg volt. Osztálytársai neki készítettek képeslapot.
„Az az igazi boldogság, amikor másokat boldoggá teszünk.”
A hónap témája a jó cselekedetek, amikor nem csak az tesz boldoggá, ha valakivel jót teszünk, hanem az is jó hatással van ránk, ha segítünk, ha önzetlenek vagyunk.
A hónap dalának meghallgatása után, beszélgettünk a másodikos gyerekekkel, hogy ők, hogyan tudnak és kinek jót cselekedni. Nagyon ötletesek voltak a válaszaik.
Az adventi kihívásból választottak naponta egyet, amit megvalósítottak, és utána elmesélték, hogyan reagáltak a jó tettükre. pl. Mosolyogj egy idegenre!, Légy udvarias!; Ölelj meg valakit! – Erre jó példa volt, amikor az egyik társuk hiányzott néhány napot, majd beköszöntek az iskolába. A gyerekek mind odamentek és megölelték. Az egy boldog és önfeledt pillanat volt.
A hónap folyamán nemcsak egyénileg, de csoportosan, osztályszinten is igyekeztünk boldoggá tenni másokat.
Csoki gyűjtés során segítettünk a rászorulókon.
Karácsonyi műsorral köszöntöttük a szülőket, ajándékot készítettek nekik.
Részt vettek a Mindenki karácsonyfája díszítésében is, és elkészítettük a saját karácsonyfánkat is.
Az idős embereket is megleptük egy karácsonyi műsorral, ami igazán szívmelengető volt.
Sok vidám és boldog pillanatot éltünk át a hónap folyamán, a jó cselekedeteknek hála.
Bízom benne, hogy a jó cselekedeteket továbbra is gyakorolják a gyerekek, hisz a csoda bennük van.
A jó cselekedetek havában különösen odafigyeltünk azokra, akiket szeretünk, akikkel a napjainkat együtt töltjük. Összegyűjtöttünk és papírra vetettünk számos jó cselekedetet, melyeket activity formájában eljátszottunk egymásnak. A Nálam van a… című játék mintájára megalkottam egy saját, a 24 karaktererősségen alapuló játékot, melyek mentén mindenki megoszthatta velünk egy-egy jó cselekedetét, melyek megtételében a hat közül valamely fő erény segítette őt. A Pozitív gyerek vagyok című kártyajátékkal is megerősítettük egymást abban, hogy mindnyájan tele vagyunk pozitív tulajdonságokkal, ezért mindnyájan viszünk végbe jó cselekedeteket.
December elején rajzokat készítettünk, melyeken a jó emberek városát képzeltük el. Szeretetláncot készítettünk az osztálytermünk ékeként, aminek szalagjaira egy-egy jókívánságot, vágyat jegyeztünk fel.
Városunk 3. Adventi Gyertyagyújtását tettük még ünnepibbé „mécsestáncunkkal”, majd a helyi Családsegítő Szolgálat meghívott vendégei számára kedveskedtünk kis produkciónkkal.
Az alábbi gondolattal bíztattam a gyerekeket és szülőket az osztály zárt Facebook csoportjában 2023-ra is: „Egy pillanatnyi igazság megszépítheti, és meg is fogja szépíteni a világot. Egy pillanatnyi béke megmentheti, és meg is fogja menteni a világot. Egy pillanatnyi szeretet tökéletessé teheti, és tökéletessé is fogja tenni a világot.” Sri Chinmoy – indiai spirituális mester
Negyedik évfolyamos csoportommal kezdtük meg elkészíteni az iskola karácsonyfáját. Az ötlet a takarékoskodásból jött. Miből vegyük meg az iskola fáját? Ekkor arra gondoltam, készítsük el mi azt a karácsonyfát. A gyerekek saját tenyerüket rajzolták körbe egy zöld lapon, majd kivágták. Azután úgy gondoltam, hogy iskolánk minden tanulója és dolgozója legyen benne, és mindenkitől elkértem a saját körberajzolt tenyerét. Készültek színezett gömbdíszek is. A felnőttek tenyere sárga lapra lett rajzolva, ebből lett a csillagunk, a fa tetejére. Gyönyörű lett a karácsonyfánk!
Decemberi jó cselekedetek- Jótett helyébe jót várj!
A Boldogságóra program mindegyik témáját szeretjük, de a” jó cselekedeteket” talán a legjobban. Az adventi időszakot szépen átöleli, persze az év minden egyes napján erre kellene törekednünk.
A segédanyag ajánlásaitól eltértem.
Nagyon sokat beszélgettünk a boldogító jó cselekedetekről, amelyek jobbá tesznek bennünket. Fontos, hogy észre vegyük, ha társunk bajban van, vagy éppen szomorú, nyújtsunk segítő kezet felé. Az otthoni hangolódás segítése céljából átadtam az e havi naptárokat, amit örömmel fogadtak a szülők.
A „Hintaszék” című relaxációs gyakorlattal indítottam a foglalkozást. Majd Grimm A suszter manói című meséjével folytattuk. A mesével igyekeztem témára hangolni a gyerekeket. Ezt követően beszélgetést kezdeményeztem a jó cselekedetekről, s közben több utalás is elhangzott a kismanók önzetlen segítségadásáról. Majd átvezettem őket a mindennapi életünkbe. Elmondták, hogy milyen módon segítenek otthon, hogyan támogatják egymást. Többüknek volt okos, figyelemre méltó hozzászólása. A folytatásban kézműves tevékenységet kezdeményeztem, s közben a hónap dalát hallgattuk. /egyik kedvencünk/ A képeslapokat szívesen készítették, melyekkel megajándékozták egymást. A „jópelyhek” inspiráló hatása érezhető volt, hiszen törekedtek jót tenni, segíteni, szót fogadni, egymásra figyelni, kicsit jobbnak lenni. Az egyik kisfiú otthon készült szívecskével ajándékozta meg társait. Karácsony közeledtével szeretetdobozt készítettünk egy nehezebb körülmények között élő, csoportunkba járó kisfiúnak. Otthonról hozott dolgokkal töltöttük meg a dobozt, ami nagyon jó hatással volt a gyerekekre. Hiszem, hogy jó példát látva beléjük nevelődnek, belsővé válnak a szokások.
Szép hónapot tudunk magunk mögött, ami örömmel tölt el.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
A jócselekedetek témakörének feldolgozását nem az ajánlás szerint végeztük, mert csoportunkban évek óta szinte hagyománnyá vált, hogy apró figyelmességekkel lepjük meg egymást. Mi is a gyerekeket, és ők is bennünket. Az adventi várakozáshoz kapcsoljuk ezeket a jócselekedeteket. Elkészítettük a gyerekekkel az adventi naptárt, melynek minden ablakába egy-egy kisgyerek arcképe került, melyet ők maguk rajzoltak. Minden nap kinyitottunk egy ablakot, és az a kisgyerek kívánhatott, akinek a képe alatta volt. Megkötés volt, hogy ne kerüljön pénzbe, és lehetőleg olyan kívánságuk legyen, amit még sohasem csináltak az óvodában. Nem mindenkinek ment könnyen ez a feladat, de voltak azért érdekes kívánságok. Felmehettek a padlásra, beülhettek az óvónénik autójába, de volt olyan kislány, aki azt kérte, hogy ezentúl minden reggel megölelhesse az óvónénit. Egy felhívás kapcsán gyűjtést is szerveztünk rászoruló gyerekeknek. Édességet, és megunt játékokat lehetett hozni. Természetesen ebben a feladatban a szülők segítségére is szükségünk volt, de maximálisan partnereink voltak. Nagyon sokat adományozott az egész óvoda, melyet eljuttattunk a megfelelő helyre. Az ajándékkészítés a szülőknek szintén elengedhetetlen része a jócselekedeteknek. Ebben az évben egy rövid karácsonyi műsorral is készültünk, mely nagyon megható volt. Szerintem ez volt az igazi ajándékunk a szülők, és az óvodánk közössége részére is. Mi voltunk az óvodás vándor tündérek. Óvodásaink rendelkeznek a kedvesség erősségével, és ezt folyamatosan használják is. Természetesen vannak gyerekek, akiknél ez az erősség nagyon erős, éppen ezért mindig megerősítést ,visszajelzést kapnak ezzel kapcsolatban.
Harmadikosokkal Jobb veled a világ!- üdvözlőlapot készítettünk egy általuk választott családtagnak, rokonnak, barátnak. Az elkészült ajándékokat karácsonykor kellett átadni.
Második évfolyamos gyerekekkel gyertya tánccal leptük meg a Falusi karácsonyon a közönséget.