A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Boldogító jó cselekedetek
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Iskolánkban hagyomány minden karácsonykor, hogy a 11. évfolyam egyik osztálya saját készítésű színdarabbal ajándékozza meg a tanulókat, tanárokat, sőt a nyugállományba vonult tanárok is meghívást kapnak a műsorra. Idén az osztályom vállalta ezt a nem is olyan könnyű feladatot. A forgatókönyv ötlete Kovács Eszter nevéhez köthető, aki a megírásban is oroszlánrészt vállalt, és Szörnyella szerepében lépett színpadra. A stílus finomításában és a rendezésben az osztály magyar tanára, Bajnóczy Zoltán volt a legnagyobb segítségünkre. A darab nemcsak iskolánk tanárainak és tanulóinak szánt boldogító jó cselekedet, hanem az egész osztálynak igazi ajándék volt, hiszen a három hónapnyi közös munka és próbák során az osztályközösség rendkívül pozitív irányba változott.
A jótettek szerepét hangsúlyozó idézetek kirakása szavakból, csoportokban, majd értelmezésük közösen.
„Jótett helyébe jót várj!” „Aki mást felüdít, maga is üdül.” „Jónak lenni jó.” „Aki gyorsan ad, kétszer ad.”
A jó cselekedetek gyakorlásának pozitív hatása az életünkre – kérdések segítségével.
Erdős Sándor: Egérke új háza című verses mese megismerése
A mese alapján képregény készítése a három legfontosabb mozzanatról.
A munkák megtekintése, értékelése.
Beszámoló
Boldogságóra: 4. Boldogító jócselekedetek
Időpont: 2022. december 1.-21.
Résztvevők: 2. osztály
A december hónap teljes egészében a jócselekedetek téma jegyében telt el. A karácsony közeledtével nagyon sokat beszélgettünk a jó cselekedetekről, a segítségnyújtásról. Az idei év sokkal jobban ráirányította a figyelmet egymásra, s az emberi kapcsolatok fontosságára. Az idei évben is tanultunk verseket, amit a falut járva egyedül élő idős embereknek szavaltak el a gyerekek. Ebben az évben is, az Idősek Otthonában élő beteg embereket is meglátogattuk kis műsorunkkal, s meghívást kaptunk a Nyugdíjas Klubba ténykedő aktív nyugdíjasoktól is.. A hónap során zenehallgatás nemcsak a karácsonyi dalokra, hanem a hónap dalára is kiterjedt. Jó cselekedetek megfogalmazásával szívesen játszották tanítványaim a Jócselekedetivy játékot csoportban. A gyerekek fantáziáját fejlesztve a „Mesélj még nekem! „ is sikeres volt. Körben ülve elkezdte valaki a mesét, s valóság a mese keveredett attól függően ki, hogyan szőtte tovább a történetet. Szabadidős tevékenységek alkalmával is 4-5 tanuló szívesen választotta ezt a tevékenységet, amit nagyon jó volt látni. A decemberben végzett tevékenységek során a tanulóink megtanulhatták, hogy az elfogadás, segítségadás, kapcsolattartás, boldogság, jó cselekedet, jóság, nagylelkűség, kedvesség, támogatás során még értékesebb emberré válhatunk.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A gyerekekkel megbeszéltük a jó cselekedet kifejezés jelentését, tartalmát, fontosságát.
Gyűjtöttünk jó cselekedetekre példát, melyek a napjainkat szebbé, boldogabbá teszik.
A válaszható feladatok közül a Jobb Veled a Világ Képeslap című feladatot választottuk.
Iskolánkba december 2-án eljött a Mikulás követe. Ez a program hagyomány nálunk. Ezen a napon a diákok csomagot kaptak. Osztályomból egy tanuló nem tudott részt venni ezen a programon, mert beteg volt. Osztálytársai neki készítettek képeslapot.