Lelkesen készültünk a karácsonyra. Minden nap adventi mesével hangolódtunk a napra, az ünnepekre. A társas kapcsolatos kártyáinkat továbbra is kihúztuk minden reggel, igényelték a gyerekek.
Megbeszéltük Varró Dániel Mese című versét.
Minden nap valamilyen jócselekedetet hajtottunk véghez, amit másnap az adventi mese után meg is beszéltünk. A legkedvesebb emlékeiket lerajzolták a gyerekek.
Tartalmas hónapon vagyunk túl.
Boldogító jó cselekedetek
Ez a hónapunk a szeretetről, egymásra figyelésről és a jócselekedetekről szólt.
Készítettünk a csoportszobánk ajtajára egy ” Jócselekedetetek fáját „. Ez egy fenyőt ábrázolt úgy, hogy körökből állt a fa,melyen minden körön egy- egy gyerek jele volt látható. Ennek a fának az volt a szerepe , hogy figyelmeztet minket arra, hogy melyik kisgyerek az,aki a legtöbb boldogságot szerzi a csoportban. Aki valamilyen formában a társainak vagy éppen a felnőttekenk örömet, bolodgságot vagy mosolyt csal az arcára,kap egy kis díszt , melyet felragaszthat a jelével ellátott körre. Szünet előtt megszámoljuk, hogy kinek van a legtöbb és ő lesz a csoprtunk ” Jóságos manója”.
Bemutató foglalkozást tartottam az óvodavezetőinek, melyen bepillantást nyerhettek a mi kis Bolodogságóráinkból.
Szeretet-körünket a Gyere, ülj le csendesedj versikével kezdtük, mely segítségével ráhagolódtunk a napra és megalapoztuk a társakhoz való pozitív viszonyt.
Majd a ” Hangulathőmérő ” segítségével a különböző érzelmeineket elfogadtuk.- Jellel ellátott csipsz segítségével a gyerekek kiválaszthatják, hogy milyen hangulatban érkeztek az óvodába / boldog, mérges, szomorú/és felrakhatják a csipeszüket az adott érzelmet ábrázoló smile-ra.
Készítettem egy adventi naptárt a bemutatóra, melyet Bolodog Dóra hozott el a gyerekeknek és elmesélte,hogy mi található benne . 24 kis ablakocska volt a naptárban 24 feladattal. A gyerekek minden feladat megoldásával /számolás, verselés, közös játék, logikai feladatok, kalácssütés, éneklés, kérdezz- felelek játék/ boldogabbá varázsolták Dórát és persze saját magukat is. Ízgatottan várták , hogy mi lesz a következő feladat.
Dóra az utolsó feladat teljesítése után megköszönte, hogy itt lehetett.Elmondat, hogy nagyon boldoggá tették a gyerekek, jókat játszottak , énekeltek, verseltek együtt. Meghitté varázsolták az ünnepi készülődését,hiszen részt vehetett a csoport karácsonyfájának feldíszítésénél.
Végül készítettek a gyerekek szüleiknek egy karácsonyi ajándékot.
December az év utolsó hónapja amely a szeretetről, a segítésről, egymásra figyelésről szól. Sokat beszélgettünk, hogy miért jó adni, nem csak kapni. Kifejezhetjük mások iránt érzett szeretetünket egy kis apró ajándékkal amit mi készítettünk. Lehet az csak egy rajz, egy ölelés vagy egy pár kedves szó a másikhoz. A gyerekek apró ajándékokat készítettek karácsonyra. Az igazi boldogság, ha másoknak örömet szerzünk. A feladatok közül a képeslapot választottuk.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Boldogító jócselekedetek – képeslapot készítettünk rajzokkal, hópelyhekkel
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Boldogító jócselekedetek – képeslapot készítettünk rajzokkal, hópelyhekkel
Boldogító jócselekedetek
1. Relaxációs gyakorlat: „Ásítás-fújás”
2. Megbeszélés segítő kérdésekkel
Mi számít jócselekedetnek?, Miért boldogítanak a jócselekedetek?, Ki, milyen jócselekedetet tettél ma vagy ezen a héten?, Hogyan lehet jót cselekedni?, A jóság erősebbé tesz?, Mit jelentenek a következő közmondások: „Jobb adni, mint kapni.”, „A kedvesség megtérül.?, Milyen jócselekedetet kívánnál megtenni?, Mi az, amit megtennél, ha a legjobb barátod te magad lennél?
Kedvesség jótékony hatásainak megbeszélése (Tudtad? TK:55.)
Melyek a mai fogalmaink? Gyűjtsük össze!: kedvesség, másokkal való nagylelkűség, törődés, önzetlenség, segítő szándék, együttérzés. Felkerülnek a táblára + hozzáírni a tanulók által elhangzottakat
3. Videó megnézése
Volt a videóban olyan jócselekedet, amit már te is megtettél? Jó cselekedetek gyűjtése egyénileg, majd közösen.
4. Jobb Veled a világ Képeslap
A tanulók a megadott sablonnal készítenek egy képeslapot, amit egy osztálytársuknak, barátjuknak vagy családtagjuknak szeretnének odaadni, jelezve, hogy vele vannak a nehézségekben.
5. A tanulók párban jócselekedetek gyűjtenek, melyeket felolvasnak, utána a tankönyv 84. oldalán található „50 jócselekedet lista” megbeszélése. Mindenki megfogalmaz egy jócselekedetet, amelyet az elkövetkezendő napokban fog véghezvinni.
6. Zenehallgatás
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
7. Házi feladat
Teszt: Mennyire vagy segítőkész másokkal (tankönyv 75. oldal)
Boldogító jó cselekedetek
A decemberi boldogságóra témáját már a hónap elején ismertettem a tanulókkal. Felhívtam a figyelmüket arra, hogy minél több jócselekedetet tegyenek egymásért az adventi időszakban. A boldogságórát a hónap dalának meghallgatásával indítottuk. A tanulók összegyűjtötték és papírra írták a decemberi hónapban tett jócselekedeteiket. Húzás után eljátszották a kártya tartalmát, a többiek megpróbálták kitalálni, ki volt az, aki ezt a jócselekedetet végrehajtotta.
„Az egérke új háza” című mese felolvasása után megbeszéltük, mit tehetünk és teszünk környezetünk megóvása érdekében. Feldolgoztuk „A macskagrófkisasszony esete a medvevitézzel” című mesét is. A szereplők jócselekedeteinek megbeszélése után rajzoltak egy képregényt a mese alapján.
Sokat beszélgettünk a karácsonyról, ki mit szeretne kapni. Az egyik fiatal azt kívánta, hogy ne legyen veszekedés és kiabálás karácsonykor. Ezért neki készítettünk rajzzal és jókívánsággal egy képeslapot. Igazgató néninek is örömet szereztünk egy rövid kis videóval, melyben boldog karácsonyt és mielőbbi gyógyulást kívántak neki a diákok. Az utolsó tanítási napon meglepetés ajándékkal kedveskedtünk egymásnak az osztályban. Jócselekedeteiket hópihék ablakra való felragasztásával is megjelenítettük.
Azt gondolom, hogy nemcsak a boldogságóra, hanem az egész hónap örömteli, boldog várakozással és jócselekedetek sorával telt.
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!