A témával kapcsolatosan egész decemberben dolgoztunk. Kis jócselekedet kártyákat húztunk az adventi kalendárium nyitásával párhuzamosan. Ezeket vagy az osztályban, vagy otthon a családban, vagy az egész iskolára kiterjesztve kellett teljesíteni. A másik feladat az volt, hogy december elején kihúztuk az osztályban, hogy ki kinek lesz az őrangyala. A feladat az volt, hogy minden nap lepd meg valamivel, vagy legyél figyelmes vele, segítsél neki, vagy éppen vidítsd fel.
Jócselekedeteket fogalmaztunk meg egy fenyőfára ragasztva.
Boldogító jó cselekedetek
Advent idején mindig húzunk egy nevet az osztályunkból, akivel egészen karácsonyig igyekszünk jót cselekedni, időnként egy kis aprósággal meglepni úgy, hogy közben ne derüljön fény kilétünkre. Közös karácsonyi ünnepségünk alkalmával mindenre fény derül. Ebben az időszakban sütöttünk az iskola tankonyháján is, mely során megvendégeltük az iskola vezetőségét. Az iskolában gyűjtést szerveztünk a közeli állatmenhely lakói számára, hisz nem csak embertársainkkal tehetünk jót. Volt osztály, aki betlehemi játékokkal kedveskedett a szülők és a helyi idősotthon lakói számára. Nekik egy újabb csoport kézműves ajándékkal is készült. Mindezek során beszélgettünk a bennünk kialakult érzésekről és, hogy milyen összefüggés van az eddigi témákkal kapcsolatban.
Adventi jócselekedetek szerint igyekeztünk december hónapban még kedvesebbek, még barátságosabbak, elfogadóbbak és türelmesek lenni egymáshoz. A napi jócselekedetek mellett ajándékot is készítettek a gyerekek sajátkezűleg karácsonyra a szüleiknek, testvéreiknek meglepetésül. A gyerekekkel angyalkákat készítettünk, világító házikót és karácsonyi képeslapot. Az utolsó tanítási napon a gyerekek hazavihették, hogy Szenteste átadhassák szeretteiknek.
Segítő, támogató mondatokat helyeztünk el díszként az osztálytermi karácsonyfánkon.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Jobb veled a világ hópelyhetek készítettek a 1. és 4. évfolyamos gyerekek.
Örömmel fogadták a gyerekek a boldogító képeslapok készítésének ötletét. Igyekeztek olyan lapokat rajzolni, amitől, ha valaki szomorú, jobb kedvre derüljön, legyen boldog és vidám az ünnepe. A lap másik oldalát boldogító jelszavakkal írták tele.
Boldogságfalunkon helyet kaptak ezek a kedves alkotások.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Varró Dániel: Mese c. vers alapján illusztrációkat készítettek a tanulók.
Csoportmunkában megbeszélték, hogy milyen jócselekedeteket hajtottak végre a tanév során.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Tudatosítottam tanulóimban, hogy a kedvesség, a segítőkészség csodákra képes.
Elolvastuk Varró Dániel: Mese c. versét. Ezután elmondták, hogy ki és milyen jócselekedetet hajtott végre. Kis csoportban képkockákból álló képregényt készítettek.
A következő napon a hittanos tanulókat meglepetés várta. Sportszelet süteménnyel kedveskedtek.
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
Képeslapunkat egy nehéz sorsú kisgyereknek készítettük.