A decemberi feladat témája: „A jó cselekedetek gyakorlása”
A 7.b osztály ismét felkerekedett, hogy az alsó tagozatos diákokat meglepje egy kis „Mikulás játékkal”. Ebben az évben azonban nem csak fényképezőt, hanem videó kamerát is vitt magával.
A „Mikulás játékot” néhány alapvető pontban előre meghatároztuk. Legyen az első pont a „Mikulás várás” énekléssel. Legyen egy vicces találós kérdés a krampuszoktól. Feladat az egész osztálynak. Jutalom az egész osztálynak. A Mikulás dicsérete a gyerekek felé. Végül egy közös fotó elkészítése.
Boldogító jó cselekedetek
„Jót cselekedni másokkal” – nincs ennél nagyobb boldogság. Ezt próbáljuk több, mint két éve gyakorolni tanítványaimmal. A feladatok közül Varró Dániel: Mese című versének feldolgozását valósítottuk meg a gyerekekkel. Három fős csoportokban, közösen készítették el a csemeték a három képkockából álló képregényt az olvasottak alapján. Nagyon színes, kedves megoldások születtek. A legjobban sikerülteket, amelyeket feltöltünk közösen választottuk ki.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A témát még a hónap elején elkezdtük feldolgozni, hiszen a karácsonyi készülődés, várakozás időszakában az osztályunkban lévő advent naptárunkba is került bele a kedves gondolatok mellett több jócselelkedet is. Gyűjtöttünk össze mi is a gyerekekkel olyan dolgokat, amelyekkel jót tudunk cselekedni és ezeket először csoportokban némám eljátszották, majd párbeszédet is társítottak hozzá. A végén pedig mindenkinek elkészül a Jobb Veled a Világ Képeslapja.
A jó cselekedetekről az adventhez, a karácsonyhoz kapcsolva kezdtünk el beszélgetni. Több mesét is feldolgoztunk, az egyik az „Alma és a kerti manó”, a másik pedig Schmidt Egon: Karácsony az erdőben című meséje. Mindegyik mesében megkerestük a jó cselekedeteket, megbeszéltük, hogy mikor tapasztaltunk már jó cselekedetet, tettünk-e már mi magunk is olyat! Beleképzeltük magunkat a mese szereplőinek helyébe, és meg is ajándékoztuk egymást, különböző jó cselekedetekkel. Csoportunk saját készítésű díszekkel ajándékozta meg a helyi tűzoltóság karácsonyfáját, megköszönve a tűzoltók önzetlenségét. (https://kaposvarmost.hu/hirek/kaposvari-hirek/2022/12/07/ovisok-diszei-szepitik-a-tuzoltok-karacsonyfajat.html?fbclid=IwAR1FlUnDhPNrBYY4F7FTQrC7CDUGx0QZxN1CNauVZ_Vc0aqzZWCX3nYvVrk ) Így tedd rá mintaóvodaként csoportunk tagjai részt vettek Balatoni Katalin: Csillagrege című könyv bemutatóján is, melyre tiszta szívvel készültünk a mindennapok alatt. Ezekkel a jó cselekedetekkel örömet okoztunk a körülöttünk élő embereknek, családtagjainknak és saját magunknak is.
A karácsonyi mese kapcsán a madarakra is gondoltunk és a Mikulástól kapott alapanyagokból madárkalácsot készítettünk, így segítve az itthon maradt madarakon.
A szülők együttműködését kértem a jó cselekedetek gyűjtésében, így a gyermekek idén is készíthettek otthon alma és diófűzért a saját karácsonyfájukra, az almákat és diókat csak egy-egy jó cselekedet kapcsán lehetett kiszínezni.
A témához kapcsolódó mozgásos játékokat a hónap dalára játszottuk, és ez ismét elnyerte a gyermekek tetszését.
Dátum: 2022.12.30
Korcsoport: 3-5 évesek
– A Boldogságórát egy relaxációs gyakorlattal kezdjük „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár”.
– Körbe állunk a szőnyegen és kitárjuk karjainkat, majd olyan mozdulatokat végzünk, mint ahogy látjuk szállni a madarakat.
– Ezt a gyakorlatot először a helyünkön végezzük el, majd körben is. Ezzel kifejezve a szabadságot és a szabadon szárnyalást.
– A relaxációs gyakorlat után szintén egy kört alkotunk ülve és beszélgetünk a közelgő ünnepről, a Karácsonyról.
– A karácsonyi hangulat megteremtése következtében beszélgetünk a jócselekedet szó jelentéséről. Beszélgetünk arról, hogy mi a jó cselekedet.
– Ezt követően elolvasok nekik egy mesét: Szívem kertje, majd megbeszéljük röviden a kis Amália történetét..
– Ezután egy kis dobozkába bedobhatják a Jézuskának szánt képeket, amiket neki rajzoltak, mit is szeretnének karácsonyra.
– Végezetül a Boldogságórát Bagdi Bella- Szeretet c. dalának meghallgatásával zárjuk.
Kutatások bizonyítják, hogy akik másoknak adnak, boldogabbá válnak. ❤️🎁❤️
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
8. osztály, Angyalok
Nagyon jó gondolatokat osztottak meg egymással a gyerekek az óra eleji beszélgetés során.
Szólánc, Mikulás-futam társasjáték, karácsonyi bakancslista, jótett kalendárium készítése, zenehallgatás. Hangolódtunk az ünnepre!
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
7. osztály, Jómadarak
Szólánc játékkal és beszélgetéssel hangolódtunk a témára az óra elején. Majd elkészítették saját jótett kalendáriumukat. Minden tanuló javasolt egy-egy jó cselekedetet, melyeket be is tudnak tartani. Ezeket írták be a kalendárium ablakaiba. Megegyeztek abban, hogy minden nap gyakorolják majd az adott napra vonatkozó jó cselekedetet. Volt aki, képeslapot készített egy osztálytársának, jelezve neki, hogy gondol rá. Meghallgattuk a hónap dalát. Jól éreztük magunkat!
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Óra elején beszélgetéssel hangolódtunk a témára. Körben ülve szóláncot játszottunk, melynek hívószava a jó cselekedet volt. Majd elkészítettük saját jó cselekedet kalendáriumunkat. Mindenki javasolt egy-egy jó cselekedetet, melyeket beleírtak vagy lerajzoltak az adventi kalendárium ablakaiba. Az osztályterem falára kerülve, minden nap megpróbáltuk az adott jó cselekedetet gyakorolni. Igyekeztünk bevonni minél több betanító kollégát is a játékba.
Zenehallgatással és színezéssel tettük még hangulatosabbá az órát.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
5. osztály, Vagányok
Adventi kalendáriumot készített az osztály, melynek ablakaiba jó cselekedeteket írtak, illetve rajzoltak a gyerekek. Egy nagy csomagolópapírra rajzolták közösen, melyet kitesznek az osztályuk falára és az adott napi jó cselekedetet mindenki megpróbálja aznap gyakorolni.
Színezés, zenehallgatás és beszélgetés. Hangolódtunk az ünnepre!