A gyerekek már profin készítik elő az osztálytermet, hiszen ilyenkor valami más történik mint a hétköznapokban…
A relaxációs hatású mozdulatokkal kísért légzőgyakorlatok után Nálatok milyenek az emberek? című tantörténetet olvastam fel – beszélgettünk arról, hogyan látjuk az embereket, milyen a beállítódásunk. Ezt követően a mikulászsákkal az alábbi játékot játszottuk – pl. barátságot kaptam, szeretetet adok – mindenki kapott is és adott is.
A gyerekek felírták egy kis papírlapra a nevüket, összehajtották, majd a mikulászsákba helyezték, mindenki kihúzott egy nevet, kapott egy szívet, ahova a kihúzott nevű gyermekről belső tulajdonságokat kellett legalább egyet, de lehetőleg minél többet – kiszínezték a szívet. Eközben a hónap dalát meghallgatták.
Amikor elkészült mindenki felolvasták egymásnak a tulajdonságokat, majd átadták-átvették őket. Ami számomra fontos volt, hogy kíváncsian figyelték azt is, hogy társaik mit írtak egymásról.
Boldogító jó cselekedetek
Az óránk a tündérvilágba röppentette el a gyerekeket: a ráhangoló gyakorlat a tündérmosakodást volt, majd a Vándor tündérek mesét játszottuk el, mely igazán közel állt a kis elsősök lelki világához. Minden rezdülésük azt jelezte vissza, hogy felszabadultak a hétköznapi terhek nyomása alól, felszabadultan figyeltek a mesére és játszották a történetet.
A következőben megbeszéltük, hogy egy jótevőnek milyen testrészekre van szüksége, hogy minél hatékonyabban segítsen – a Boldogságóra munkafüzetéből rajzos-kiegészítős feladatot készítették el, aki gyorsabban dolgozott még azt is mellérajzolta, hogy mit adna szívesen. Rajzolás közben meghallgattuk közösen a hónap dalát. Sziporkázó megoldásokat mondtak, rajzoltak. Amikor elkészültek, mindenki megmutatta alkotását a többieknek.
A téma lezárása során egy babzsákot adtunk körbe – először el kellett mondani, hogy mit kapott a mellette levő gyermektől, majd mit ad tovább (például figyelmet kaptam, barátságot adok) a következő gyermeknek. A játék akkor ér véget, amikor körbeér a babzsák.
Az óra végén kérték a gyerekek, hogy az előző hónap dalát Ha boldog vagy mutasd meg… kérték, hogy játszuk el most is.
Lendületes és jókedvű óránk volt.
Az óránk a tündérvilágba röppentette el a gyerekeket: a ráhangoló gyakorlat a tündérmosakodást volt, majd a Vándor tündérek mesét játszottuk el, mely igazán közel állt a kis elsősök lelki világához. Minden rezdülésük azt jelezte vissza, hogy felszabadultak a hétköznapi terhek nyomása alól, felszabadultan figyeltek a mesére és játszották a történetet.
A következőben megbeszéltük, hogy egy jótevőnek milyen testrészekre van szüksége, hogy minél hatékonyabban segítsen – a Boldogságóra munkafüzetéből rajzos-kiegészítős feladatot készítették el, aki gyorsabban dolgozott még azt is mellérajzolta, hogy mit adna szívesen. Rajzolás közben meghallgattuk közösen a hónap dalát. Sziporkázó megoldásokat mondtak, rajzoltak. Amikor elkészültek, mindenki megmutatta alkotását a többieknek.
A téma lezárása során egy babzsákot adtunk körbe – először el kellett mondani, hogy mit kapott a mellette levő gyermektől, majd mit ad tovább (például figyelmet kaptam, barátságot adok) a következő gyermeknek. A játék akkor ér véget, amikor körbeér a babzsák.
Az óra végén kérték a gyerekek, hogy az előző hónap dalát Ha boldog vagy mutasd meg… kérték, hogy játszuk el most is.
Lendületes és jókedvű óránk volt.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
December hónapban a boldogító jócselekedetek volt a témánk.
A téma hálás, hisz gyerekként sokszor megtapasztalhatjuk, hogy jót tesznek velünk családtagjaink, szeretteink, testvéreink. A legnagyobb felelősség talán a szülőkre hárul, míg kicsi a gyermek, de kisiskolásként az intézményekben is megtapasztalhatják a nevelők, osztálytársak részéről kapott pozitív érzéseket, tanításokat a diákok. Egyre inkább próbálják viszonozni is a számukra jóérzést nyújtó pozitív gondolatokat, véleményeket, érzéseket, kis ajándékokat.
A gyerekekkel elkészítettük a Jobb Veled a Világ Képeslapot. A képeslapot elképzelt vagy a valóságban is ismert társuknak készíthették, akiknek valamilyen nehézséggel kell szembenézniük, megküzdeniük, ezzel a feladattal szembenézhettek esetleg a saját életükben adódó nehézségekkel, illetve beleélhették magukat más gyermekek nehéz sorsába.
Elolvastam nekik Erdős Sándor az Egérke új háza c. versét is, melyben szintén megfigyelhették milyen jócselekedetek jelennek meg a történetben.
Az órát megszokott módon a hónap zenéjének meghallgatásával zártuk. 🙂
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
December hónapban a boldogító jócselekedetek volt a témánk.
A téma hálás, hisz gyerekként sokszor megtapasztalhatjuk, hogy jót tesznek velünk családtagjaink, szeretteink, testvéreink. A legnagyobb felelősség talán a szülőkre hárul, míg kicsi a gyermek, de kisiskolásként az intézményekben is megtapasztalhatják a nevelők, osztálytársak részéről kapott pozitív érzéseket, tanításokat a diákok. Egyre inkább próbálják viszonozni is a számukra jóérzést nyújtó pozitív gondolatokat, véleményeket, érzéseket, kis ajándékokat.
A gyerekekkel elkészítettük a Jobb Veled a Világ Képeslapot. A képeslapot elképzelt vagy a valóságban is ismert társuknak készíthették, akiknek valamilyen nehézséggel kell szembenézniük, megküzdeniük, ezzel a feladattal szembenézhettek esetleg a saját életükben adódó nehézségekkel, illetve beleélhették magukat más gyermekek nehéz sorsába.
Elolvastam nekik Erdős Sándor az Egérke új háza c. versét is, melyben szintén megfigyelhették milyen jócselekedetek jelennek meg a történetben.
Az órát megszokott módon a hónap zenéjének meghallgatásával zártuk. 🙂
A december hónap a szeretet fontosságában telt. Minden pénteken együtt énekeltek az osztàlyok az adventi gyertyagyújtás alkalmával. Mi az osztályban együtt rajzoltunk egy közös kèpeslapot. Mindenki gondolt egy messze élő barátra vagy rokonra és úgy készítettük 1-1 kis motívummal a képeslapot. Majd gondolatban elküldte mindenki.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A témakört egy kedves játékkal dolgoztuk fel a 3.osztállyal. Ez a játék a zenés kihívás volt. Olyan a gyerekek által ismert dalokat kerestünk, amelyekben megjelennek a jócselekedetek. A tanulók zenelejátszó segítségével, fülükön fülhallgatóval, eldúdolták a dalokat, és a társaiknak fel kellett ismerni. Nehéz volt ilyen dalokat keresni, így egyre többször kerültek elő az ünnephez kapcsolódó ismert dallamok. Nagyon jó játék volt. Közeben megbeszéltük, hogy mit jelent a jócselekedet, és hogy a dalokban ki tett ilyen cselekedeteket, és kinek a javára.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
A hónap témája nálunk az egész havi tevékenységünket átszőtte. Iskolánkba ebben a hónapban nagyon sok vendéget vártunk, akiknek apró ajándékokkal köszöntük meg, hogy ellátogattak hozzánk. Kézműves ajándékokkal készültünk: karácsonyfa díszeket, képeslapokat készítettünk, mézeskalácsot sütöttünk-díszítettünk nagy -nagy szeretettel.
December a boldogító jó cselekedetek gyakorlásának hónapja.Az adventi időszak,készülődés,várakozás nagyon jól illik ehhez a témához.Szép lassan a környezetünket és a lelkünket is ünneplőbe öltöztetjük pl.a jó cselekedetek segítségével.Az első adventi gyertyagyújtáskor megbeszéltük,hogyan tudunk örömet szerezni,boldoggá tenni másokat ,legyen az családtag,vagy pl.csoporttárs.A délelőtti beszélgetőkörök alkalmával többször is örömmel mesélték,hogy éppen kinek segítettek,vagy kivel tettek valami jót,eközben ráéreztek arra is,hogy mindez annak is örömet okoz,aki teszi.Az egyik nap meghívást kaptunk a szomszéd „Katica csoporttól”egy közös mesedélelőttre.A gyerekek nagyon jól érezték magukat.A végén mindenki kapott ajándékba egy angyalkát a Katica csoportos gyerekektől,amit mi előzőleg készített mézeskaláccsal viszonoztunk.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Ebben a hónapban „Angyalkás” játékot játszottunk. A kihúzott osztálytársunknak apró jó tettekkel szépítettük meg a napjait – titokban. Az utolsó tanítási napon mutatkoztak be az angyalkák egymásnak.
A hónap során a falra kitett Adventi naptárunkon jelölhették a gyerekek egyébb jó tetteiket.