A téma bevezetését az első téli olvasmányunkhoz kötöttem. Zelk Zoltán: Köd és fény című művében a köd az emberek szívéből áradó szomorúságot jelképezi, a fény pedig a reményt, az örömet, mely elűzi a szomorúságot, mint a napsugarak a ködöt. Ezzel kapcsolatban beszélgettünk arról, hogy mi okoz nekik szomorúságot, hogy tudunk ezen segíteni, hogy lehetne egymásnak segítséget nyújtani. Így jutottunk el a jó cselekedetek gyakorlásáig. Egy hétig titkos angyal játékot játszottunk. Mindenki valakinek a titkos angyala volt ezen a héten és igyekezett őt titokban segíteni, meglepni. Nagyon élvezték a gyerekek ezt a játékot, a hét végén mindenki megtippelhette, hogy ki volt a titkos angyala.
Boldogító jó cselekedetek
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A foglalkozáson a gyerekek elkészítették saját képeslapjaikat. Közösen kiválogattuk a legszebbeket, melyeket egy kis karácsonyi dekorációval kitettünk az iskola faliújságjára, ezzel kívánva Boldog Karácsonyt minden diákunknak, tanárunknak, iskolai dolgozónknak.
Ebben a témában a szeretet és a jócselekedetek fontosságával foglalkoztunk. Készítettünk Szeretetzsákot. A gyerekek kedves üzenetekkel pakolták teli a zsákot.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Nagyon jó érzés volt a gyermekenek,hogy az udvaros bácsinak segithettek az udvar rendbe tételében.Hiszen még decemberben is sok falevél voltaz udvarban.
És amikor megajándékozzuk társainkat.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Mint mindíg, most is ennek a hónapnak az ünnepek adják a közpoti témát, ezáltal adja magát a Boldogságóra téma, hiszen minden nap akad jó cselekedet bőven.
Az ajándékkészítések közben segítsényújtás, egy egy kedves szó, illetve az együtt töltött közös pilanatok megélése.
Foglalkozásunkat a kézikönyvben található „hervad a virágom, éled a virágom…” mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük. A téma bevezetésére a munkafüzet 28. oldalán található feladatot választottam. Minden gyermek segíthetett összepárosítani a zoknikat.
A téma feldolgozását Bezzeg Andrea Szívem kertje című meséjével kezdtük. A mese után a segítő kérdések segítségével átbeszéltük a történteket.
Jóságos manók! A gyerekek előre papírból kivágott mézeskalács formát díszíthettek fel fehér ceruzával. Ezeket a mézeskalácsokat olyan embernek/embereknek adták át köszönetük kifejezéseként, aki/akik velük már tettek valamiféle jócselekedetet.
A foglalkozás lezárásaként halk zenét kapcsoltam és arra kértem a gyerekeket, hogy amíg a jócselekedet jelét színezik addig gondoljanak azokra a jótettekre, amiket már véghez vittek.
Téma továbbadása: A gyermekeknek kiosztom a munkafüzet 32. oldalán található feladatot, amit otthon készíthetnek el.
Az adventi időszakban idén is sorban gyújtottuk meg az osztály koszorúján a gyertyákat. Minden héten a diákok megszavazták, ki legyen a gyertyagyújtó. A téli szünet előtti utolsó napon pedig megajándékoztuk egymást. Bár nem maradt titokban, ki lesz az ajándékozó, mégis őszinte örömmel fogadták egymás apró ajándékait a diákok.
Karácsony, a szeretet ünnepe. Luca hagyományainkhoz híven, idén is Lucázni voltunk. Jártunk a helyi könyvtárban, illetve a nyugdíjasoknál is. A faluban ahol megálltunk, mindenki arcáról vidám mosoly köszönt vissza ránk. Úgy gondoljuk, jócselekedeteinket ezúttal is megtettük.
Hó hiányában kénytelenek voltunk havat varázsolni a tanterembe, ezért ezt kreatív munkával értük el. A fa hátuljára üzenetet írtunk szüleinknek.
Tanulóink elgondolkodtak a jó cselekedetek pozitív hatásain. Saját ötleteiket és jó cselekedeteiket egy gondolattérkép formájába öntötték.
Beszélgettünk a gyerekekkel, arról, hogy mik is a jó cselekedetek. Mennyire boldoggá tehetjük vele a másikat. A kolleganőmmel bevezettük a jó cselekedetek táblát. Ha valamelyik gyermek úgy érzi, hogy a társa olyan dolgot tett érte, ami őt boldoggá teszi, a nevéhez odatesz egy piros szívecskét. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy nincs elég piros szívecskénk 🙂