Decemberben, Mikulás napjához közeledve számot vetettünk arról, hogy mi esik jobban a színünknek: adni valakinek valamit, akár egy kisebb ajándékot, vagy egy kedves gesztust, egy jó szót, vagy ugyanezt valaki mástól megkapni. Érdekes, és gyermekien őszinte válaszokat kaptam beszélgetéseink során. Egyben viszont minden gyermek egyetértett, hogy a Mikulásnak egy szép éneket, egy verset mindenképpen szeretnének adni, és persze az ajándékot is nagyon szívesen elfogadják majd tőle.
Boldogító jó cselekedetek
Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
Ebben a hónapban mindenki igyekezett jónak lenni .Nagy örömmel készítettek szüleiknek ajándékot.Eljött hozzánk a mesebeli tündér,aki jó cselekedeteket osztogatott.Nagy szeretettel viszonoztuk ,jó volt adni,ajándékozni is.
Miért jobb adni, mint kapni? Miért tesz boldoggá minket az ajándékozás? Milyen céllal ajándékozunk? Miért olyan ajándékot adjunk, aminek a barátunk örül? A segítség is egy ajándék? Hogyan lehet jót cselekedni? Mindez miért tesz minket is boldoggá? Ezekről beszélgettünk a gyerekekkel a karácsony eljövetele idején. Közösen kitaláltuk, hogy minden kisgyermek mézeskalácsszívet ajándékoz a családjának, aminek ők is nagyon örültek, hiszen az elkészítése is boldogsággal töltötte el őket. A titok megtartása is hatalmas önfegyelmet követelt tőlük. Eljátszottuk a szituációs játékokat, hogy fáradt anyukának miben tudnak otthon segíteni vagy, amikor barátjuk szomorkodik, hogyan nyugtatják meg. A foglalkozás lezárásául megbeszéltük, hogy aznap ki milyen jót cselekedett.
A januári időszak nyitó órájaként választottuk a témát. Az osztály az adventi gondolatokkal gazdagabban tért vissza, ez jó táptalajt adott a foglalkozáshoz.
A gyerekek jócselekedetekhez festményt is készítettek, ahol a segítőkészséget színes festéssel kellett megjeleníteniük. A létra, híd, lépcső jelképe is megjelent alkotásaikban.
Szikszai György Református Általános Iskola
Arról beszélgettünk, hogy a jó cselekedetek egész apró dolgok is lehetnek. Utána eljátszottuk, hogy most nem a családra, hanem a társainkra koncentrálva, hogyan tudunk egymással jót tenni. Aranyosan jöttek az ötleteik. Felsegítjük azt, aki elesett, segítünk a leckében, felsegítjük a másik kabátját, vagy megvigasztaljuk, ha szomorú.
A tevékenységet Bezzeg Andrea Szívem kertje című meséjével indítottam. A mese meghallgatása után átbeszéltük. Azután eljátszottuk a ,,Kis barátom, hogy vagy?” című játékot a gyerekekkel. Halát adtunk a minket kismadarakért, és madáretetőt készítettünk nekik, hogy boldoggá tegyük őket.
A gyerekekhez nagyon közel állt ez a téma, a nap folyamán nagyon figyelmesek és segítőkészek voltak egymással.
Széchenyi István Általános Iskola Jászkarajenő
Decemberben boldogító jó cselekedetekkel emeltük az adventi várakozás hangulatát. Szerepeltünk községi programokon rövid műsorunkkal, hasznos dolgokat gyűjtöttünk, képeslapokat készítettünk és küldtünk Ukrajnába.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
December témája:
Boldogító jó cselekedetek
Milyen jó érzés nem csak kapni, de adni is.
A gyermekekkel ezt a kerdest jartuk körbe karácsony környékén. ” jó emberré csak a szívemmel válhatok” – szól a dal is.
A szivem kertje című mese meghallgatása után a jó cselekedetekről beszélgettünk és dramatikus jatekot jatszottunk a meséhez kapcsolódóan. Az apró szívecskék átadása jóságot, együttérzést, segítőkészséget mutatott.❤
Érzékenyítő napon vett részt csoportunk, ahol mozgás-, látás-, és hallássérült emberekkel ismerkedhettek meg a gyerekek. Meséltek a „mássággal élők” mindennapjaikról, nehézségeikről és örömeikről. Megtudtuk, hogyan segíthetünk nekik úgy, hogy hasznos, előzékeny és természetes módon tegyük mindezt.
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Miután megbeszéltük egymás jó tulajdonságait, minden gyerek egy tulajdonságot beírt az osztály szívébe.