Decemberben átbeszéltük, hogy miért fontos jót cselekedni, mert nekünk is nagyon jól esik, amikor jót cselekednek velünk. Egy pályázat keretében minden csütörtökön kapunk gyümölcs és zöldség csomagot, ami egy jó cselekedet valaki más által, de megbeszéltük, hogy mi is megpróbálunk minden nap egy kis jót tenni másokkal. Az egyik diák elmesélte, hogy Japán labdarúgócsapata a világbajnoki győztes mérkőzés után feltakarította az öltözőt és teljes rendet és tisztaságot hagyott maga után. Mi ez alapján megbeszéltük, hogy december végéig minden napköziből úgy jönnek haza a diákok, hogy teljesen tisztán próbálják meg otthagyni a saját tantermüket (8/6), hogy evvel kedveskedjünk a takarítónőknek és segítsünk nekik munkájukban.
Boldogító jó cselekedetek
Az iskola örökbe fogadott egy fajtamentőknél lévő beagle kutyust. A családi napon bemutatásra került, ennek okán, a gyerekek gyűjtöttek neki mindenféle finom falatot és hasznos dolgokat.
Jó cselekedet. Mit is jelent ez? Ezt a fogalmat jártuk körbe. Az alábbiak hangzottak el: segítünk egymásnak, mosolygunk a másikra, megdícsérjük abban, amiben jó, meglepjük a szerettünket.
Ezután egy rövid youtube kisfilmet, (Adni jó!) néztünk meg, amely a jó cselekedet témához kapcsolódik. Beszélgettünk.
Ezt követően mindenki papírra vetette azt, amit szeret a másikban, harmonikaszerűen összehajtva úgy, hogy a másik ne lássa. Majd ezt felolvasták, hazavitték.
A végén téptek le egy cetlit, amire éppen szükségük volt…
A téma bevezetését az első téli olvasmányunkhoz kötöttem. Zelk Zoltán: Köd és fény című művében a köd az emberek szívéből áradó szomorúságot jelképezi, a fény pedig a reményt, az örömet, mely elűzi a szomorúságot, mint a napsugarak a ködöt. Ezzel kapcsolatban beszélgettünk arról, hogy mi okoz nekik szomorúságot, hogy tudunk ezen segíteni, hogy lehetne egymásnak segítséget nyújtani. Így jutottunk el a jó cselekedetek gyakorlásáig. Egy hétig titkos angyal játékot játszottunk. Mindenki valakinek a titkos angyala volt ezen a héten és igyekezett őt titokban segíteni, meglepni. Nagyon élvezték a gyerekek ezt a játékot, a hét végén mindenki megtippelhette, hogy ki volt a titkos angyala.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A foglalkozáson a gyerekek elkészítették saját képeslapjaikat. Közösen kiválogattuk a legszebbeket, melyeket egy kis karácsonyi dekorációval kitettünk az iskola faliújságjára, ezzel kívánva Boldog Karácsonyt minden diákunknak, tanárunknak, iskolai dolgozónknak.
Ebben a témában a szeretet és a jócselekedetek fontosságával foglalkoztunk. Készítettünk Szeretetzsákot. A gyerekek kedves üzenetekkel pakolták teli a zsákot.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Nagyon jó érzés volt a gyermekenek,hogy az udvaros bácsinak segithettek az udvar rendbe tételében.Hiszen még decemberben is sok falevél voltaz udvarban.
És amikor megajándékozzuk társainkat.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Mint mindíg, most is ennek a hónapnak az ünnepek adják a közpoti témát, ezáltal adja magát a Boldogságóra téma, hiszen minden nap akad jó cselekedet bőven.
Az ajándékkészítések közben segítsényújtás, egy egy kedves szó, illetve az együtt töltött közös pilanatok megélése.
Foglalkozásunkat a kézikönyvben található „hervad a virágom, éled a virágom…” mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük. A téma bevezetésére a munkafüzet 28. oldalán található feladatot választottam. Minden gyermek segíthetett összepárosítani a zoknikat.
A téma feldolgozását Bezzeg Andrea Szívem kertje című meséjével kezdtük. A mese után a segítő kérdések segítségével átbeszéltük a történteket.
Jóságos manók! A gyerekek előre papírból kivágott mézeskalács formát díszíthettek fel fehér ceruzával. Ezeket a mézeskalácsokat olyan embernek/embereknek adták át köszönetük kifejezéseként, aki/akik velük már tettek valamiféle jócselekedetet.
A foglalkozás lezárásaként halk zenét kapcsoltam és arra kértem a gyerekeket, hogy amíg a jócselekedet jelét színezik addig gondoljanak azokra a jótettekre, amiket már véghez vittek.
Téma továbbadása: A gyermekeknek kiosztom a munkafüzet 32. oldalán található feladatot, amit otthon készíthetnek el.