A foglalkozás elején megbeszéltük, hogy miért is boldogítanak minket a jó cselekedetek, és ki milyen segítséget, jót szokott tenni. Szituációs játékokat játszottunk majd segítettek a gyerekek a csoportszobát rendbe tenni. A segítségért piros kis szíveket kaptak , elnyerték a jószívű címet. Majd angyalkákat és gyógyító szíveket készítettünk, amivel otthon örömet okozhatnak.
Boldogító jó cselekedetek
Adventi jó cselekedet kihívást hirdettünk az osztályban: Minden napra egy jó cselekedet. Leginkább olyanokkal, akik nem a barátaink, akikkel ritkábban beszélgetünk, aki nem tartozik szorosan a baráti körünkbe. Volt ölelés, beszélgetés, vigasztalás, masszázs, a nasi megosztása, ökölpacsi… Mindenki körberajzolta a tenyerét, majd beleírta, hogy milyen jó cselekedetet hajtott végre.
December – Boldogító jó cselekedetek
A hónap dalával hangolódtunk a Boldogságóra témájához. Felolvastuk a jó cselekedetek jótékony hatását a személyiségünkre, és mindenkinek kerestünk rá példát a saját életéből. Motivációs üzenetek közül a rászoruló társunk viselkedésbeli elfogadását erősítettük: lakótárs a kollégiumban provokálóan viselkedik, agresszíven fordul a társaihoz. Szupererő kártyák közül kiválasztottuk, melyek nekünk a témához illik és kiválasztotta mindenki magának azt, amelyiket magáénak érez. Majd meg is ajándékoztuk egymást egy rövid indoklással.
Felelevenítettük a Mikulással való találkozást, és azt, hogy ő mit képvisel a szemünkben, lelkünkben. A színházi előadás történetét is felidéztük: ki milyen jócselekedetet tett.
Mesét olvastam „A mókusgyerekek” címmel, hogy a gyerek jó partner legyen. Ez azt jelenti, hogy megbecsüljük és méltányoljuk a másik tulajdonságait, képességeit. Egy személyben elsősorban az embert lássuk meg, igazi partnerkapcsolat alakuljon ki: mások iránti tolerancia, az életközösségben való helytállás, helyes viselkedés.
Fő témánk a mézeskalács-készítő műhely lett. Munkamegosztással, együttműködéssel elkészítettük a süteményt, melyből a karácsony közelettével megkínáljuk társainkat.
Kapni nagyon jó érzés, de adni… leírhatatlan.
Lerajzoltuk a jótevő angyalkáinkat a képeslapokra és ezeket eljutattuk azokra a helyekre, ahol a leginkább szükség van egy kis szeretetteljes gesztusrara, a közvetlen környezetünkben. Kis csomagok is készültek, amelyeket saját magunk csomagoltunk be ünnepi díszbe. Az óvodás társaknak okoztunk ünnepi örömet egy előadásunkkal, amelyben megmutathattuk erősségeinket és tovább erősítettük azokat. Ezáltal adtunk és kaptunk is örömet és szeretetet.
Ezt a foglalkozást is relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk A Hónap dalát. Szituációs játékkal gazdagítva beszèlgettünk a gyerekekkel arról, hogy miben tudnak segíteni otthon vagy az iskolában. Ezután meghallgattuk Várfalvy Emőke Angyal a cipős dobozban című meséjét. Beszélgetünk arról, hogy ők mit raknànak a dobozba, és kinek küldenék el. Majd megnéztük a Legcsinosabb óriás mesét. Zárásként meglepetés képeslapot készítettünk a műtét után lábadozó társuknak, amit postán elküldünk neki.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
Egy csoportban találtam a felhívást a cserebere képeslapküldés lehetőségére. Budapesti osztálynak készítettünk képeslapokat karácsonyra, ők pedig nekünk. A lényeg a készítésen volt, amit hatalmas lelkesedéssel végeztek a gyerekek. Postára is adtuk, most várjuk a csereküldeményt. 🙂
December hónap csoportunk aktív ünnepi készülődésével telik, számos karácsonyi alkotás készül. Családtagoknak szóló ajándékok, csoport díszítő elemek mellett fontos a gyerekeknek, hogy saját készítésű játékot is létrehozzanak. Ehhez kiváló alapanyagok az újra hasznosítható tárgyak környezetünkből, ebből gazdálkodva és ötletek sokasága révén megalkotta a csoport Manó műhely keretein belül a saját Mini-golf garázst. A mókázás kezdetét is vette azonnal, fokozódó izgalommal versengtek a helyekért.
A mi osztályunkban sok angyalka van. Ha az iskolában adománygyűjtésről van szó, akkor ők gyűjtenek. Megrajzoltuk az angyalkákat. Elmondták,hogy hálásak azok a dolgokért, amit birtokolnak, a családjukért, barátokért és megbeszéltük,hogy ők mit tudnának adni.
Megrajzolták az erősségeiket is rajzkalanddal. Nagyon élvezték a feladatot. Okosskat, szépeket mondtak.
Képeslapot készítettünk egy elképzelt személynek,hogy tudja,nincs egyedül a bajban.