Nagyon megörültünk a decemberi tèmának, hiszen Karácsony közeledtével még több rászoruló családnak lehet segíteni. Az Óvodánkban idén is meghirdették a “Szeretetdoboz” kezdeményezést, ahol lelkesen hozták a nagycsoportosaink az élelmiszereket.
A hét folyamán igyekeztünk a gyermekek minden jó cselekedeteit kiemelni és felhívni rá a figyelmet. ( egymás felsegítése, zsebkendő adás, megvigasztalás, egymás előreengedése, stb.)
Hála doboz jàtékot is játszottunk , ahol a gyermekek elmondhatták, hogy milyen jócselekedeteket tettek, ami boldogsággal töltötte el őket és mindezért hálás a szívük .
Mindannyian a “szerető szív színébe” öltöztünk a Mikulás fogadására!
Boldogító jó cselekedetek
A mai óránk annak jegyében kezdődött, hogy beszélgettünk arról, hogy ki, hogyan, kinek szokott segíteni? Majd meghallgattuk a hónap dalát. Ekkor új gondolatok jöttek elő a gyermekekben. Megismertük a Kőleves receptjét is. Nagyon jót nevettek rajta a gyerekek, de ki is fejtették a véleményüket az öregasszonyról. Megbeszéltük hogyan tudunk pénz nélkül is jót cselekedni. Majd csoportokban angyalkát rajzoltak, aki elviszi a jókívánságainkat minden emberhez.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A boldogság foglalkozásunkat a relaxációval kezdtük, és a Szívem kertje meséje következett. A gyerekeknek nagyon tetszett, és gyorsan levonták a tanulságot, a mondókával zártuk. Megbeszéltük, hogy mivel tudunk jót cselekedni, kinek tudunk segíteni, és ettől mi is jobban fogjuk érezni magunkat. Beszélgettünk az otthoni munkamegosztásról, hogy tudnak a szüleiknek segíteni.
Mivel vártuk a Mikulást, mi is szerettük volna meglepni Őt, ezért dallal és verssel készültünk neki.
Szilvia Kerekes.Zsomborné Hargitai
Az óra első részében beszélgetőkörben a tanulók megosztották egymással, ki milyen jó cselekedetet hajtott végre az utóbbi időben. Következő feladatként arról a kijelentésről kellett eldönteniük, hogy szerintük egyetértenek-e vele vagy nem, hogy az adventi időszakban fontos, hogy minél több jó cselkedetet hajtsunk végre. Ehhez egy „véleményvonalon” kellett elhelyezkedniük a teremben. A vonal egyik vége jelentette az egyetértést, a másik az ellenzést. A véleményüket meg is kellett indokolniuk. Majd arra kértem őket, hogy alakítsák át úgy a mondatot, hogy mindenki egyetértsen vele. Az óra harmadik részében akváriummódszerrel vitát rendeztünk, amelynek témája az volt, hogy feltétel nélkül segítséget kell-e nyújtani minden rászorulónak. Az osztályt négy csoportra osztottam, minden csoportnak egy közös döntésre kellett jutnia a témával kapcsolatban. Ezután a csoportokból 1-1 tanulót akváriumszerűen beültettem a körbe, ahol a csoport véleményét kellett közvetíteniük, úgy hogy mindig kapcsolódniuk kellett az előttük szólóhoz. A külső körben ülők meghatározott időnként helyet cserélhettek velük, hogy további érvekkel támogassák csoportjuk véleménynyilvánítását.
Jó cselekedetek gyakorlása
Karácsony tájékán még többször gondolunk arra, hogy jót tegyünk, és örömet okozzunk másoknak. Az ünnepek közeledtével kitűnő alkalom kínálkozott a jó cselekedetek gyakorlatban való megtapasztalására. Több bizonyított érv is amellett szól, miért érdemes gyakorlóvá válni: pl. nő az önbizalom, az optimizmus és az önkontroll, empatikusabbá, tevékenyebbé válunk. Arra bíztattuk a diákjainkat, hogy szóban és cselekedetekben is tegyék a jót. Tegyék a jót ott, ahol éppen vannak.
A témával kapcsolatban beküldött képek az ünnepi készülődés, a dekorációk közös készítésének megélt élményét és eredményét teszik láthatóvá.
Karácsony közeledtével nagyon aktuális volt a téma. A fenyő diszeire egy jó cselekedetük került,amit mostanában tettek.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Jónak lenni midig nagyszerű érzéssel tölti el az embert. Egymásnak örömet szerezni feledhetetlen érzés. A gyerekek számára szintén nagy örömet okoz az örömszerzés. Így karácsony közeledtével úgy döntöttünk, hogy megajándékozzuk egymást. Örömteli pillanatokat élhettünk át közösen. A gyerekek csillogó szemei mindent elárultak.