A mese meghallgatása után a gyerekeklerajzolták a saját kis „cipősdobozukba”, hogy mit szeretnének kapni, illetve kinek, mit kérnek.
Boldogító jó cselekedetek
Kis manóink jócselekedeteket végeztek otthon és az iskolában is. Sokat beszélgettünk arról,ez miért is fontos ez.
December hónapban sokat beszélgettünk a jó cselekedetekről a kiscsoportosokkal. A Boldogságórát megelőző héten dráma játék keretében segítettek a gyerekek a zokni párosításban. A Boldogságórát relaxációval kezdtem, majd a délelőtt folyamán, vizuális tevékenység keretében, a gyerekek által ujjfestéssel díszített fenyőfát átadhatták egy-egy társuknak. A délelőttöt tudatosan úgy terveztem, hogy a karácsonyi ráhangolódás megjelenjen, ezért karácsonyfák készültek. Lezárásképpen, az együtt tevékenykedés örömének kedvéért, kooperatív munkában elkészítették a gyerekek a Hóvirág csoport szívét.
A mi angyalkáink szeretetet, békét, hóesést, boldogságot vittek a közös karácsonyfára.
Ez a témakör volt eddig a gyerekeim számára a legszívmelengetőbb.
Először arról beszélgettünk, ők mivel tudnak jót cselekedni. Külön figyeltünk ara, hogy csak olyan dolgokat említsünk, ami nem kerül pénzbe.
Ezután mindenki elkészítette a saját jócselekedet listáját.
Ezután kártyákat húztunk, amin olyan feladatok voltak, amiket az órán biztos, de legkésőbb az iskola végéig biztosan meg tudják csinálni. Nagyon élvezték ezt a feladatot, sokat nevettek.
Igaz ez már a délután folyamán készült, de ott jutott az eszünkbe egy olyan karácsonyfa idén az osztályterembe, ahol a karácsonyfa díszei mögött kedves üzenetek rejtőznek. Ezeket bárki megnézheti.
Ez a témakör volt eddig a gyerekeim számára a legszívmelengetőbb.
Először arról beszélgettünk, ők mivel tudnak jót cselekedni. Külön figyeltünk ara, hogy csak olyan dolgokat említsünk, ami nem kerül pénzbe.
Ezután mindenki elkészítette a saját jócselekedet listáját.
Ezután kártyákat húztunk, amin olyan feladatok voltak, amiket az órán biztos, de legkésőbb az iskola végéig biztosan meg tudják csinálni. Nagyon élvezték ezt a feladatot, sokat nevettek.
Igaz ez már a délután folyamán készült, de ott jutott az eszünkbe egy olyan karácsonyfa idén az osztályterembe, ahol a karácsonyfa díszei mögött kedves üzenetek rejtőznek. Ezeket bárki megnézheti.
A 4. osztály dolgozta fel ezt a témát osztályfőnökük, Horváthné Kakuk Nikolett tanítónő vezetésével.
Zajzoni Rab István középiskola
Várfalvy Emőke, Angyal a cipősdobozban című meséjét hallgattuk meg és dolgoztuk fel. A megbeszélés után gyönyörű rajzok születtek.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Idén a Szülők a hagyománnyá vált videós-adventi kalendárium mellé új meglepetést kapnak.
Előzményként leveleket küldtek be nekünk, ezen felhívásomra:
„Kedves Szülők!
Egy különleges dolgot kérnék, mely Gyermeküknek örök lesz a végén.
Tudom, megint nagy feladat, de hasonló öröm lesz, mint a tavalyi videó.
Azonban ez most kézzel fogható!
Szeretném, ha … lezárt borítékban nekem küldenének egy levelet, de valójában ezt…saját Gyermeküknek küldenék.
Fontos, hogy kézírással írják, mely szintén emlék.
Vagy az Anya, vagy az Apa, de akár Mama, Papa, Testvér is írhat,…
Röviden fogalmazzák meg legszebb karácsonyi emléküket-emlékeiket, de csak a végén utaljanak nagyon konkrét helyszínre-eseményre.
Én advent minden napján felolvasok egyet, s ki kell találni, kinek a Családtagja írta.”
…
Naponta várták, s figyelték vajon kinek az Anyukája-Apukája írt, s a „nem-levélíró” egy ilyen üzenetet kapott:
„Kedves …!
Ma az Ön Gyermekének írt levelet olvastam fel.
Gyermeke azt a titkos feladatot kapta, hogy levélíró Szülőjét/Nagyszülőjét/Testvérét meglepje. De egyedül nem fog Neki sikerülni.
Kérem, tartsák nagy titokban, s ha lehet, valósítsanak meg a levél tartalmából egy vagy több részletet.
Ha sikerül a titkos hadművelet, szívesen fogadunk téli utánra fényképet a meglepetésről. 😃”