A december a jó cselekedetek, odafigyelés hónapja. A gyerekek nagyon találékonyan gyűjtötték össze mindazon dolgokat, melyekkel a családnak, iskolának, barátoknak tudnak segíteni, örömet okozni. Megállapítottuk, jó adni is és jó kapni is. Mindannyian apró fogadalmat tettek, karácsonykor mivel fogják meglepni, segíteni a családot.
Boldogító jó cselekedetek
Az idei decemberünk is bővelkedett boldogító jó cselekedetekben:
1. Megajándékoztuk egymást december 6-án, a mikuláscsomag mellé olyan verseket is írtak egymásnak a gyerekek, amelyekben kifejezhették társuk iránti megbecsülésüket, szeretetüket.
2. Az elmúlt időszak legjobb jó cselekedeteivel feldíszítettük osztályunk karácsonyfáját.
3. 2023. december 19-én este családi karácsonyt rendeztünk, műsorukkal, kis ajándékukkal örömet okoztak a gyerekek szüleiknek, nagyszüleiknek.
4. A csoport legeslegnagyobb boldogító jó cselekedete az idősotthonbeli látogatás volt: karácsonyi műsorral, maguk által készített ajándékkal tették szebbé a gyerekek az Otthon lakói számára a szeretet ünnepét.
„Legyünk hát jobbak, s higgyünk rendületlen,
S ne csak így decemberben.” (Juhász Gyula)
Ebben a hónapban a gyerekekkel közösen meghallgattuk a „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dalt. Ezzel is hangolódva a Boldogító Jó cselekedetekre.
„Emberré csak a szívemmel válhatok.”
A dalnak a lényegét beszélgető kör keretében dolgoztuk fel, és a gyerekek saját tapasztalataikat is elmondták a jó cselekedeteikről. Meghallgattuk Amáliának a történetét. Ez a kis történet is hozzájárult ahhoz, hogy a gyerekek másokkal hogy tudnak jót tenni és szépen viselkedni.
A téma lezárásaként elkészítettük a közös Boldog Karácsonyfánkat, melyen a gyerekek kéznyomukkal szimbolizálták az összetartozás, egymás megértése, tisztelete és a jó cselekedetek fontosságát.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
A decembert már mindig körbe lengi az ünnepvárás, a karácsony hangulata. Advent idején a szívünket is ünneplőbe öltöztetjük. Ezt tették Szőkéné Kis Edit tanító néni vezetésével az én drága kis 1.b osztályos tanulóim is, mivel én még mindig a bokatörés utáni lábadozásom töltöm.
Edit nénivel egy mesés feladatot készítettek el a kis nebulók. Várfalvy Emőke: Angyal a cipősdobozban
című meséjét hallgatták meg majd beszélgettek az ünnepről, a meglepetésekről, a csodák erejéről. Ezután boldogan fogtak a rajzoláshoz, vetették papírra az általuk elképzelt saját jótevő angyalkájukat.
Ez a hónap szintén hozott meglepetéseket számomra is. A helyettesítő kollégák és a pedagógiai asszisztensünk, Incike néni segédletével igazi örömajándékot hozott nekem a Mikulás. A csatolt fotón jól látszik mit. A sok kis mikulászsák szép írású betűket, számokat rejtett, melyet azóta tanultak meg a gyerekek!
Azt hiszem ezek a pindur elsősök még most kezdték a boldogságóra programot, de már ezen rövid idő alatt is átérezték a boldogító jó cselekedetek hatását magukra és másokra. Csak így tovább.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Ebben a hónapban az ünnepekre hangolódva a szeretet, a jó cselekedetek kerültek még jobban előtérbe. Az elmúlt 3 hétben játékkészítő manókká alakultunk és párokban, kisebb csoportokban cipős dobozokból varázsoltak a gyerekek szuper játékokat. Az utolsó tanítási napon ezeket kitettük az alsós folyosóra és a többi osztály is kipróbálhatta. A gyerekek nagyon élvezték a közös munka után a szórakozást.
1. Mit jelent számodra a jócselekedet-labdával játszottuk
2. Mi kell a jócselekedethez?- táblára írtuk
3. A lányok ehhez a témához kerestek idézeteket.
4. Meséltem nekik: Megtölteni a teret c. mesét. te mivel töltöd meg a teret?
5. Adtam nekik cukrot: Jobb veled a világ, mert…
6. Mikulásórán volt ez a z óra. Átadták egymásnak az ajándékot, de ki kellet találni, hogy kinek adják
December 5-én óvodásoknak vittünk ajándékot.
December 12-én Horváth Péter, aki már írt mesét Önöknek, vele tartottunk karácsonyt a nyugdíjas klubban.
December 20-án iskolánknak csináltunk sajátos karácsonyi műsor!
Önöknek áldott és békés karácsonyt kívánunk!
Ebben a hónapban jó cselekedetek boldogító erejére koncentráltunk. Nemcsak arra, hogy boldoggá tesszük azt, akivel jót teszünk hanem arra is, hogy milyen hatással van ránk, ha segítünk valakinek, ha adunk vagy adakozunk. Az adventi időszakhoz jól illeszkedik ez a téma, amit egész hónapban gyakoroltunk. A foglalkozásokat kezdő énekléssel indítottuk el. Témával kapcsolatos mesét ismertettem meg a gyerekekkel. Színeztünk, szituációs játékokat játszottunk. Angyalkát, gyógyító szívecskét, jóság manókat készítettünk. Egész hónapban mindenki nagyon jól érezte magát ezeken a foglalkozásokon.
A decemberi hónapunk az készülődés és az ünnepvárás hangulatában telt.
Jött hozzánk a Mikulás, akit rettentően vártunk. Minden nap hangolódtunk egy kis dallal- verssel játékkal és az adventi naptárunk pedig a napifinomságok mellett egy-egy jócselekedetet adott nekünk. A hab a tortán, hogy iskolánk karácsonyi műsorában is szerepel osztályunk angyalkás- hópihés tánccal. Ehhez tökéletesen kapcsolódott az itteni mesénk. Elkészítettük hozzá kicsit átgondolva a saját angyalkáinkat, aminek a hátuljára mindenki felrajzolta ki mire vágyik.
Hogy mit is adhatnánk másoknak? Abban is szorgoskodtunk! Rengeteg mindent gyűjtöttünk, dobozoltunk, csomagoltunk és elküldtük rászoruló gyerekeknek. Reméljük mosolyt és örömet tudunk csalni evvel is pár gyerek arcára.
KEllemes ünnepeket kívánunk mindenkinek!
A boldogîtó jócselekedetek keretén belül elolvastam a gyerekeknek a Szîvem.kertje történetet. Ezután beszélgettünk arról,mi a szeretet, a boldogsàg, akit szeretünk azokkal ,hogyan viselkedünk,miket segitünk stb.
Elénekeltük a Ha jó a kedved ….kezdetű dalt,melyet nagyon szeretnek.
A rosszaság kapcsán,a negatîv viselkedést,nem megfelelő cselekedeteket soroltuk fel. Kapcsoltuk a Luca napi boszorkányos játékunkhoz is , kédzitettünk boszorkányokat és angyalokat . Jóság sziveket diszitettek egyéni ötlet alapján,majd annak adták,akik a szivükhöz most a legközelebb állnak a csoportban és megpróbáltuk megindokolni is ,hogy miért annak a gyereknek adja a jóságszivet. A zokni pároztatót a munkafüzet alapján elvégeztük.
Beszélgettünk a tündérek, jóságos manók jó cselekedeteiről is.
A boldogító jó cselekedetek témakört óvodánk másik csoportjával közösen dolgoztuk fel. A novemberi témakörre alapozva (társas kapcsolatok ápolása) az óvoda kohézióját igyekeztünk fejleszteni.
A megszokott módon relaxációval indítottuk a tevékenységet. A relaxációnak köszönhetően a gyermekek elcsendesedtek, átszellemültek a Boldogság program további részéhez. A hónap dala ismét elnyerte a gyermekek tetszését.
Kolléganőm egy rövid mesével is kedveskedett a gyermekeknek, aminek a központjában a jó cselekedetek álltak. Ezt követően a szimulációs játékok következtek. Az óvó néni feje fáj, a gyermeki reakció szívet melengető volt, hiszen egy öleléssel próbáltak segíteni rajtam. Boldog Dóra ismét kibújt a boldogságvárból, hiszen egy újabb próba elé állította a gyermekeket. Jó cselekedetet kellett neki elmondani, amit már teljesítettek. Csak abban az esetben tehették fel a negyedik lépcsőfokra a színezett szívecskét, ha önállóan, összetett mondatban megfogalmazták a jó cselekedeteket. Akinek nehezebben ment, természetesen segítettünk.
A téma továbbadásaként a gyermekek hazavittek egy szívecskét, amit kiszíneztek, a szülőkkel pedig közösen jó cselekedetet hajtottak végre. Azt gondolom, hogy óvodánk az ünnepi időszakban a boldogságprogramnak köszönhetően még jobban átélhette az érzelmi nyugodtságot, az örömöt és a szeretet érzését.