Az októberi téma, az optimizmus feldolgozásának zárófoglalkozásán a Katica és a Micimackó csoport középső- és nagycsoportosai közösen vettek részt.
Egymás köszöntését követően beszélgetéssel kezdtük: volt a mai napodban olyan dolog, aminek nem örültél?
Majd felvettük a „varázsszemüveget” és próbáltuk közösen megtalálni ezekben az élethelyzetekben, szituációkban a „jó oldalukat”.
Ezután elmeséltem a gyermekeknek Tódi törpe és a varázsszemüveg történetét. Együtt ismételtük Sün Artúrral a mondókát, majd mi is gyakoroltuk, hogyan kell használni a képzeletbeli varázsszemüvegünket.
Mindenben kerestük a jót, többek között egymásban a jó tulajdonságokat.
Végül megrajzoltuk és kiszíneztük az optimizmust jelképező mosolygó arcot, melyet piros szívecskére ragasztva elhelyeztünk a Boldog-vár körül.
Énekkel, zenehallgatással zártuk a foglalkozást Bagdi Bella dalaival.
Az optimizmus gyakorlása
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglalkozást az optimista dal meghallgatásával kezdtük, ezután a gyerekek megismerkedtek a ” Mesebeli kis szűcs” történetével. Lelkesen rajzolták, színezték a varázsládikót és Panasz erdő állatait. Végezetül minden tanuló elkészítette a saját optimista szemüvegét, és immár optimistán figyelték a körülöttük levő világot a szemüvegükön keresztül.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Október végére időzítettem a Vidám gondolatok ruhatár elkészítését.
Nagyon jó ötletek készültek, a Legényektől döntően focista-szerelés…de tudom, hogy Ők tényleg ebben kezdhetnék legvidámabban a napjukat, s még a kutyagumiba lépés sem lenne akkora gond. 🙂
A Leányok csillogó szettjei megszokott, mégis öröm, mert mindenki 1-1 különleges vonást tett bele.
Sajnos a fotózást elfelejtettem a kész munkákról, de legalább végre haza is vihettek alkotást, szinte mindig először dekoráció a sok munka. 🙂
Az optimizmus gyakorlása
A második hónap témájára, az optimizmus gyakorlására a „Napimádás” relaxációs gyakorlattal hangolódtunk rá, majd meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt. A téma bevezetéseként Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékot játszottunk, ahol mindenkit sikerült megnevettetni.
A szomorú királykisasszony történetével ismertettem meg a tanulóimat, melyről utána kérdések segítségével beszélgettünk. Lerajzolta mindenki az optimista tükörképét és a varázsgömbbe, pedig azt, amire vágyik. A munkafüzet feladataként kiszínezték a tanulók azokat a rajzokat, amire már képesek és elkészítettük közösen az értékeink fáját. Az órát a Pozitív gyerek vagyok című dal meghallgatásával zártuk.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Optimizmus az óvodánkban
A 2. Boldogságóránkat a gyermekek már nagyon várták. Téma az optimizmus gyakorlása volt. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatait csináltunk. Majd Bagdi Bella optimizmushoz kapcsolódó számára táncoltunk. Ezt a táncot nagyon élvezték.
Megbeszéltük, hogy mi az optimizmus jele, lényege majd példákat is mondtunk rá. Ezek után elbáboztam a beteg kisfiú és kislány történetét. A történet alapján a gyermekek jobban megértették az optimizmus lényegét. Varázscsákot készítettünk, amit ha a fejükre rátettek mindenki megláthatta a magában rejlő jó tulajdonságokat, amit másoknak elmondhatott.
Majd elkészítettük az optimzmusunk tablóját. A gyermekek papír kislányt és kisfiút kaptak, amit kiszíneztek, kivágtak és felragasztották egy kartonra, ezzel jelképeztük azt, hogy ők is optimistán szeretnék látni a világot.
A gyermekek nagyon ügyesen összedolgoztak és a végén egy gyönyörű tablót készítettek.
Az optimizmus témáját a tükörjátékkal vezettem be a gyerekeknek. Mindenki kapott egy kis tükröt, majd elmondták mit szeretnek magukban. Ha valaki elakadt a többiek segítettek neki felismerni a benne szerethetőt. Majd a Tódi törpe varázs szemüvege című mesével merültünk el az optimista gondolkodásmód rejtelmeiben. A mese hatásán felbuzdulva minden kisgyermek elkészítette a saját optimista szemüvegét, melyet rögtön fel is próbáltak.
A gyerekek nagy izgalommal választottak címet a versikéhez, majd közösen próbálgatták az alkotás örömét átélni.