Az optimizmus, pesszimizmus témakörében lerajzoltuk az arcunkat, milyenek vagyunk, ha hiszünk magunkban.
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus, pesszimizmus témakörében lerajzoltuk az arcunkat, milyenek vagyunk, ha hiszünk magunkban.
Az optimizmus, pesszimizmus témakörében lerajzoltuk az arcunkat, milyenek vagyunk, ha hiszünk magunkban.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A sün hajtogatása kissé nehéznek bizonyult, de elkészültünk!!!!
Zenehallgatás, rövid beszélgetés és csoportos játékos feladatok után elkészültek az őszi termések, aminek nagyon örültek a gyerekek.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Nálunk minden süninek lett bundája!
Ebben a hónapban a pozitív gondolkodással, az optimizmussal, és a pesszimizmussal foglalkoztunk.
Megismerkedtünk, Tódi törpével, és az ő varázs szemüvegével. Mese: Tódi törpe és az ő varázs szemüvege. (Bezzeg Andrea)
Meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dalát.
Készítettünk varázs szemüveget, aminek segítségével közösen is megláttuk minden rosszban a jót.
Pl: Ma esik az eső sajnos nem tudunk kimenni az udvarra. Miután felvettük a szemüveget láttuk, hogy esik az eső. De milyen jó, hiszen már hosszú ideje nem esett, és a növényeknek szükségük van a csapadékra, az eső után pedig nagyon szép gombák nőnek.
Az optimizmus kapcsán megbeszéltük az optimista tippeket. A diákok nagyon jó ötleteket adtak. 🙂
Feladatként a szituációkat dolgoztuk fel csoportokban. Különféle következményeket találtak ki és ezek közül a legkedvesebbet választották.
(Lehetőleg feladat)
Az optimista gondolkodásra figyelés egyik lehetősége ezen az órán hatványozottan adott volt. A pozitív életszemlélet átsegít minket a nehézségeken, az akadályokon. Megtanultuk kerülni a panaszkodást, kerestük mindennek a jó oldalát.
Az órát „A lakatlan sziget” című történet elolvasásával kezdtük. Majd a történet tanúságaként elemeztük optimista és pesszimista szemüveggel. Rávezettem őket kérdésekkel, hogy melyik szemüvegen keresztül boldogabb az ember. Majd a gyakorlatból is felhoztunk példákat a élethelyzetekre, amiket így is és úgy is lehet vizsgálni, megélni. Külön öröm számomra, hogy megértették miért jó optimistának lenni.
Óra feladatként elkészített mindenki egy Optimista sünt, melyre ráírhatták nekik mit jelent az optimizmus.