A három kis osztályközösség alakulóban van. Első alkalom számukra, hogy kiscsoportos munkaformában találkozzanak egymással.
A hónap dalával teremtettem meg a hangulatot.
Az óra elején beszélgettünk arról, hogy ki hogy szokta érezni magát legtöbbször, egy hangulathőmérő is kipróbálásra került – a táblánál a nagyon-nagyon jól (vidám smile szimbolizálta), a másik véglet a terem másik oldalán a nagyon-nagyon szomorúan. Megbeszéltük a kettő közötti állapotot is. Mindenki kiválaszthatta, hogy melyik jellemzi legtöbbször, oda állt. Ezt követően mindenkit megkérdeztem, hogy miért pont azt a helyet választotta.
A következőben a szeptemberben Boldogságórán készült osztályképet megkapták a gyermekek. Mindenki választhatott egy színes kartont, melyre felragasztották a fotót. Ezt követően színes, motiváló matricákkal díszíthették a képkeretet – egyben az erőforrások egyenlő elosztását is gyakorolhatták.
Az óra végén optimizmus tartalmú mondatokkal játszottunk postásjátékot.
Mind a három osztályban nagyon lelkesek voltak a gyermekek. Köszönöm a tanító néniknek az együttműködést és a lehetőséget!
Az optimizmus gyakorlása
Optimizmus gyakorlása – október
– Téma bevezetése, relaxáció: „Almát szedj”, Szomorú Szilárd, Boldog Blanka játék.
– Gyerekdal: „Pozitív gyerek vagyok”
– Téma feldolgozása: Tódi törpe varázsszemüvege- mese, Beszélgető kör, Varázsszemüveg készítése
– Téma lezárása: közös éneklés
– Téma továbbadása: mf 14. oldalán található „Ezt is tudom már” feladatlap oldása a szülőkkel közösen.
Reflexió: A mese sokat segített a téma feldolgozásában. Megértette a gyermekekkel az optimista gondolkodás gyakorlati alapját, így boldogan készítették el varázsszemüvegeiket az óvodások. A szemüvegeket heteken át viselték, játszottak velük. 🙂
A másik szemének segítségével növeltük az optimizmusunkat. Papírból készített kezekre írtuk mit kedvelünk, szeretünk a másikban.
Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
Az öröm,nem a dolgokban van, hanem bennünk.Öröm volt a mesézés, a beszélgetés,a rajzolás, a dalolás.
Az óra végére talán minden gyermek felismerte: az öröm bennünk van,csak fel kell ismerni.
Az optimizmus szó teljesen ismeretlen volt a gyermekek körében. Igyekeztünk az útmutató szerint magyarázni a gyermekeknek és így teljesen egyértelmű lett a számukra. Nagy hangsúlyt fektettünk abban a hónapban arra, hogy pozitívan álljunk a dolgok elé és pozitívan gondolkodjunk.
A gyerekekkel közösen gyárthatunk egy régi műanyag keretes szemüvegből „optimista szemüveget”, ami végtelen játékra adott lehetőséget. A gyerekek elmesélték a napjukat, amiben biztosan lesz néhány olyan esemény, amire ráfér egy kis optimista hozzáállás. Ezután a mesélő felvette az optimista szemüveget és mesélje el ezen keresztül ugyanazokat az eseményeket. A nehézségek és a negatív történések ellenére segítettünk, hogy meglássa a lehetőségeket a helyzetekben és képes legyen pozitív érzésekkel közelíteni a jövő felé.
KIsnánai Szent Imre Ált. Iskola
Minden sikerül és jóra fordul, ha együtt oldjuk meg a gondokat, feladatokat.
Zajzoni Rab István Középiskola
Optimista süniket készítettünk nagy-nagy odafigyeléssel.
A témát a A szomorú királykisasszony című mese felolvasásával és megbeszélésével kezdtük. A szokásos beszélgetőkörrel folytattuk. Beszélgettünk a szomorúságról, a vidámságról. Megbeszéltük mit jelent optimistának lenni. Mit jelent az ,hogy valaki pesszimista. Elemeztük, hogy hogyan szemléli az eseményeket az egyik és a másik ember. Elkészítettük a saját optimista szemüvegünket. A gyerekek lerajzolták saját tükörképüket, ahol sugárzik róluk az optimizmus. Létrehoztam a szülőknek szóló kis prezentációmat. Nagy sikere volt.