Pozitív gondolkodásmód. Hogyan lássunk pozitívan. Mi a jó a rosszban is. Kitartás.
Az optimizmus gyakorlása
„Az optimista gondolkodás jellemzői”, „Optimista vagyok” címmel plakátok készítése.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A hónap témáját relaxációs gyakorlattal kezdtük el. Ezután „A mesebeli szűcs” című mesével folyattuk boldogságóránkat, melyben az érzelmek is szerepet kaptak. A gyermekeknek a mesében lévő instrukciókat követve kellett az érzelmeiket megmutatni. Boldogságóránkat beszélgetéssel zártuk le, mely során a gyerekek olyan eseményeket idéztek fel, amelyek vidámak voltak, vagy éppen szomorúak.
Október havi témánk az optimizmus gyakorlása volt, mely életünk részét képezi, irányítja cselekedeteinket, meghatározza tevékenységeinket. Ha elhisszük, hogy fel tudjuk építeni a vár tornyát, akkor menni fog. Ha bízunk abban, hogy a születésnapi tortánk összes gyertyáját el tudjuk fújni, akkor képesek leszünk rá.
Ha eddig nem tudtunk nyitni gyermektársaink felé, de ma úgy érezzük, hogy odaülnénk hozzájuk, akkor képesek leszünk még erre is.
A tükör valóban azt mutatja amilyen vagyok? Külsőleg néhány tényt megmutat, de a reakcióim a gondolataimat tükrözik. Milyennek is látom magam? Láttassuk meg a jót!
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Az örök mosoly jegyében sugárzik rólunk az optimizmus.
Újabb boldogságórát tartottam a gyerekeknek. Ezúttal témánk az optimizmus volt. Állatok világnapja alkalmából lovaskocsiztunk és állatokat simogattunk. A gyerekek szívükön viselik az állatok sorsát ezért megszeretgették őket, és ellátták őket eleséggel.
Optimista gyermek- boldog gyermek! Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játék, majd meghallgatták Tódi törpe meséjét.
Mind a három ötödik osztályban a termet csoportmunkához alakítottuk ki.
A ráhangolódás egy kincskereséssel kezdődött – színes kartonra egy idézet szavait írtam rá – egyben jelöltem számmal a sorrendjét -, majd elrejtettem a terem különböző pontjain. Miután megtalálták U alakban álltak fel, majd az osztályfőnök feladata volt felolvasni hangosan. Ezután beszélgettünk a jelentéséről, üzenetéről.
A következőben a szeptemberi Boldogságórán készült fotókat megkapták a gyerekek, illetve egy színes kartont is választhattak, mely a kép kerete lett. Dekoratív matricákkal díszítették a kartont, illetve feliratokat is készítettek többen rá.
Az óra hátralevő részében nonverbális játékot játszottunk.
Kiváló volt a hangulat, mindenki aktívan dolgozott. Köszönöm az osztályfőnökök együttműködését, köszönöm a lehetőséget!