„Az optimista egyáltalán nem az, aki soha nem szenvedett, hanem az, aki átélte és legyőzte a kétségbeesést.”..és még egy rajz…
![DSC_0244[1] DSC_0244[1]](https://boldogsagora.hu/ae-content/uploads/2015/10/DSC_02441.jpg)
![DSC_0244[1] DSC_0244[1]](https://boldogsagora.hu/ae-content/uploads/2015/10/DSC_02441.jpg)
Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Almási Tagintézmény
„Az optimista egyáltalán nem az, aki soha nem szenvedett, hanem az, aki átélte és legyőzte a kétségbeesést.”..és még egy rajz…
![DSC_0241[1] DSC_0241[1]](https://boldogsagora.hu/ae-content/uploads/2015/10/DSC_02411.jpg)
Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Almási Tagintézmény
Az optimista egyáltalán nem az, aki soha nem szenvedett, hanem az, aki átélte és legyőzte a kétségbeesést”…és egy másik rajz.
![DSC_0242[1] DSC_0242[1]](https://boldogsagora.hu/ae-content/uploads/2015/10/DSC_02421.jpg)
Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Almási Tagintézmény
„Az optimista egyáltalán nem az, aki soha nem szenvedett, hanem az, aki átélte és legyőzte a kétségbeesést.” És a feltöltött rajzaink….
„Az életben minden, egy-egy döntés eredménye, amelyet meghoztál. Ha más eredményt szeretnél, kezd azzal, hogy másként döntesz.”(www.ertsunkszot.hu)
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Szomorú, duzzogó, bánatos, magányos gyerekek…. jön az optimizmus és mindenkit megérint megölel…ezáltal barátkoznak, ismerkednek, s közösen játszanak, táncolnak… jobb együtt, barátokkal, pajtásokkal játszani, mint egyedül duzzogni, szomorkodni, vagy unatkozni! 🙂

Orosházi Vörösmarti Mihály Általános Iskola Rákóczitelep Tagintézmény
A gyerekek rajzos formában készítették el a feladatot. A mese feldolgozás ellenére is kicsit nehezen indult a rajz készítése saját magukra kivetíteni a három fő gondolatot. Természetesen pár perc után már szárnyaltak és sisteregtek a ceruza végek és kirajzolták magukból a gyerekek az érzéseiket, gondolataikat.

Ebesi Arany János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Ált. és AMI
Októberben egy reklámot készítettünk az optimizmus témakörében. A békák meséjének dramatizálása még könnyen ment, a székfoglaló a” ki, mit, tud” és az órai beszélgetések is, nem volt hiány jó ötletekben. A kamera előtti szereplést azonban nem vállalta mindenki. Végül ez a kis reklámfilm született. Nekünk tetszik! Ugye nektek is? 🙂 https://youtu.be/cDlVtsPuxek

Ramassetter V. Testnevelési Általános Iskola
Ebben a hónapban a mindennapjainkban kerestük az apró pozitívumokat. Figyelmeztettük azokat, akik negatív hozzáállásukkal a közös munkánkat akadályozták. Egy órán beszélgettünk az optimizmus fogalmáról, jól szórakoztunk az optimista történetírás közben. Elkészültek az optimista jövőtervek is. Érdekes lesz majd szembesülni vele…

Makovecz Imre Általános Iskola
Az októberi foglalkozásaink (mert óra után is maradtunk még) derűs hangulatban teltek.
Igaz dolgoztunk komolyan is, de ott volt a móka, kacagás is.
Írtunk történetet ha kellett, ha nem,
rajzoltunk ha kellett, ha nem,
még reklámot is készítettünk ha kellett, ha nem…
Kreatívkodtunk mint mindig.
Szóval teljesítettünk, pihenünk a szünetben.
U.i.: Kis hálás és optimista csapatom, hát ezért szeretek köztetek lenni.

Makovecz Imre Általános Iskola
A téma lezárásaként kis csapatom kissé meglepett. Egyik reggeli találkozásunkkor meglepődve láttam, hogy milyen sokan vannak ma fekete ruhában.
– Valamiről lemaradtam?
– Nem, csak mi lennénk most a pesszimisták.
– Oké, de hol maradnak az optimisták? Mert hát egész hónapban ……. – kezdtem volna mondandómat, amikor megjelentek a színesek is.
– Na, így már mindjárt más.