A gyerekek nagy örömmel kezdtek írni az optimistanaplóba. Nagyon frappánsan megfogalmazott történetek kerültek bele. Ismét megállapítottuk, sokat jelentenek a boldogságórák. Jobban odafigyelnek egymásra, más szemmel nézik a világot.


Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A gyerekek nagy örömmel kezdtek írni az optimistanaplóba. Nagyon frappánsan megfogalmazott történetek kerültek bele. Ismét megállapítottuk, sokat jelentenek a boldogságórák. Jobban odafigyelnek egymásra, más szemmel nézik a világot.

Dr. Illyés Sándor Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
Megtartottuk a kicsi elsőseimmel október bevezető óráját! 🙂 Kezdésként „lezártuk” a HÁLA hónapot, mindenki választott magának egy követ, és megmondta, melyik szó teszi őt boldoggá, mitől lesz vidám! A következők szavak „varázsolták” a köveket „hálakövekké”: mosolygás, napsütés, Apa, Erik (testvér), építőkocka, szeretet. 🙂 Öröm volt látni őket, ahogy forgatták a kezükben az új „csodát”… a hálaköveket felavattuk, „varázserővel” láttuk el Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalával, közös táncolással! 🙂 Az óra további részében az optimista rejtvényt ugyan közösen oldottuk meg, felnőtt segítségét is igénybe vettük (bevontuk a pedagógiai asszisztenst is), de az optimista szemüveg színezése telitalálat volt a fiúk között! Nagyon élvezték a filctollas színezést, míg közben együtt „mantráztuk” Kevinnel: „Pozitív, pozitív gyerek vagyok, bármikor, bármire képes vagyok!” Beszéljen helyettem a közös képünk! 🙂

Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Az első havi téma után úgy érzem, változnak a gyermekeim. Fantasztikus, milyen ötleteik vannak, milyen remekül megfogalmazták, hogy kinek, s miért hálásak. Azok a gyerekek, akik nem szeretnek szerepelni, most kinyíltak, bátrabbak lettek,. Azt is tapasztalom, hogy egymással is kedvesebbek, megértőbbek. Nagyon szeretik ezeket az órákat. A könyvtárban közkinccsé tették a hálanaplót, a felsősök kérdezték, ők is írhatnak bele? Így nagy örömmel vágunk bele a második hónap témájába, az optimizmusba. Már készítjük az optimistanaplót.

.Gyurátz F.Evangélikus Ált. Isk.
Pozitív életszemlélethez pozitív nevet választottunk.Van Derűs Dominikunk, Bátor Barnabásunk, Reménykedő Rékánk, Sikeres Sacink…és még sorolhatnám.
Pozitív, pozitív gyerekek vagyunk! Bármikor, bármire képesek vagyunk!:)
Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskola
Olvasmány:
Ének az esőben. In A zárba illő kulcs. Gyermektörténetek


Gárdonyi Géza Ált. Isk. 2882 Kerékteleki Fő u. 31.
Mi ebben a hónapban a mese helyett inkább a feladatok megoldására irányítottuk a figyelmünket. A 6. feladatot az órán mindenki megoldotta. Ebben a feladatban kellett befejezni a megkezdett mondatokat. A következő mondatok születtek:Esik az eső, nem tudunk kimenni az udarra, de …tudok xboxozni,, tudok olvasni, helyette bent bújócskázunk, idebent tudok olvasni, tudok itt bent olvasni, itt bent tudok a kutyusommal játszani, játszhatok tanárosat, (tényleg szeretnek olvasni.) Lázas vagyok, nem tudok iskolába menni, de …megnézek egy jó filmet, gyakorolok, bepótolom a leckét, be fogom pótolni a lemaradást,itthon gyakorolok, helyette tudok tévézni, helyette tudok gyakorolni. A testvérem elvette a kedvenc játékomat, de …van másik,játszok mással, veszek másikat,helyette olvasok, játszok mással,van helyette másik,tudok játszani másikkal. Összevesztem a barátommal, de ….bocsánatot kértem, kibékültünk, kibékültünk, kibékültünk, kibékültünk, kibékültünk hamar, kibékültünk. Megbántottam apát, mert nem tettem meg amire megkért, de …. megbocsátott, megcsináltam a dolgát, segítettem másnak, bocsánatot kértem, bocsánatot kérek, bocsánatot kértem tőle, bocsánatot kérek. Elfelejtettem megtanulni a verset, de … nem kaptam egyest, bepótolom, adtak haladékot, de gyorsan átnézem, másnapra bepótolom,a tanár néni adott egy nap haladékot, holnap felmondom. Nem nyert a csapatunk a kidobó versenyben, de … másodikak lettünk, jövőre megnyerjük, nyolcadikak lettünk, másodikak lettünk, a játék a lényeg, a játék a lényeg, mi nyertünk a futásban. Anya nem engedi, hogy szerdán átjöjjenek a barátaim, de … focizhatunk a pályán, pénteken átjöhetnek, én megyek hozzájuk, jót játszottam, megengedte, hogy én menjek át, átmentem hozzájuk én, én átmehettem hozzá.
Ennyire optimisták már a gyerekek.A képen búcsúajándékunk a távozó kislánynak.

Galgamácsai Fekete István Általános Iskola
Mikor megbeszéltük az osztályommal, hogy mi is az optimizmus és a pesszimizmus, nagyon ügyesen és lelkesen meséltek a az életükből történéseket. El is határozták, hogy lerajzolják ezeket az eseményeket. Nagyon örültem annak. hogy alapvetően vidámak és optimisták. Azt hiszem, hogy ránk felnőttekre, de egész magyar nemzetünkre ráférne egy nagy adag optimizmus. Tanulni kellene gyermekeinktől az életörömet, csak egyszerűen élvezni, megbecsülni azt amink van és sokat nevetni közösen. Ehhez kívánunk Mindenkinek az osztály nevében sok-sok optimizmust!!
Nagyszénási Czabán Samu Általános Iskola
Hihetetlen mennyire hiányzik a gyerekek nagy részéből a pozitív gondolkodás, optimista hozzáállás – szerencsére mindez tanulható, tanítható. Egy kis bevezető beszélgetés, tapasztalatcsere után megnéztük a „Titok” című film elejét, hogy a vonzás törvényének pozitív hatásairól is halljanak a gyerekek. Elhatároztuk, hogy megpróbálnak mindenhez pozitívan hozzáállni, és még a rossz dolgokban is megkeresni a jót. Ebben egymás segítségére is lesznek. Rajzoltunk egy skálát, amin jeleztük, mennyire sikerül egy hónapig betartani a vállalt programot. Ezzel magukat és a többieket is motiválják. Remélem, lassan, de biztosan egyre nagyobb százalékarányt érünk el.

4220 Hajdúböszörmény Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola
A 2.b osztály mind a 27 tagja sugárzó napsugárba formálta optimista rajzát.Nálunk mindig minden rendben! Mindig meglátjuk a dolgok optimista oldalát. Így tekintünk kicsiként a világra!