Kitartás, türelem, és a pozitív végkifejletben való hit – mindezekkel felvértezve magunkat, elérhetővé válnak a kitűzött céljaink! 🙂


Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Kitartás, türelem, és a pozitív végkifejletben való hit – mindezekkel felvértezve magunkat, elérhetővé válnak a kitűzött céljaink! 🙂

Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Minden a fejünkben dől el! Ha optimistán tekintünk a jövőbe, a megoldhatatlannak tűnő problémáinkra is megtaláljuk a megoldást! 🙂

A dálnoki első osztályosokkal közösen írtunk optimista mesét egy koboldról és mókus barátjáról. Mivel ebben a hónapban termésnapra is készültünk, őszi termésekből készítettük el a mesében szereplő mókusunkat. Ezek mellett, hogy még inkább észrevegyük, milyen sok jóban van részünk, a gyerekek egész hónapban jelölgették, gyűjtögették Optimista- batyujukba a velük történt jó dolgokat, mindazt, ami örömet okozott nekük. Ezeket az élményeket megosztottuk egymással is, és igyekeztünk a negatív tapasztalatokat is átfordítani, megkeresni bennük a jót…
Igaz barátság
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kobold. Ő egy boldog, vidám kisember volt, ott élt a kerek erdő mélyén. Volt neki egy igen kedves barátja, egy mókus.
Egy szép őszi napon a kobold eldöntötte, hogy meglátogatja barátját. El is indult, útközben megcsodálta a tarka erdőt, a szépen táncoló faleveleket. Vidáman szaladgált a száraz avarban. Amikor bekopogott a mókus odújának ataján, meglepődve vette észre, hogy barátja nagyon szomorú.
– Mi a gond, barátom?- kérdezte aggódva.
– Érzem a bundámon, hogy mindjárt itt a tél, és még nincs tele az éléskamrám. Mi lesz így velem? Hogy fogom kibírni a nagy hideget?
– Tudod, mit? Én majd segítek neked! Gyűjtünk együtt terméseket: mogyorót, diót, gesztenyét, makkot.
– Köszönöm, de a házam nagyon magasan van, nem tudjuk felhordani a rakományt. Én már nagyon fáradt vagyok.
– Sose búsulj, csak gyere, gyűjtsünk egy kupacra valót, majd szólok madár barátaimnak, ők szívesen behordják az elemózsiát.
Neki is láttak szorgosan a munkának, a madarak szívesen segítettek, versenyezve hordták a sok őszi kincset a kuckóba. Mire lement a nap, a mókusodú tele volt mindenféle finom csemegével. A jó barátok elégedetten hajtották álomra fejüket, örültek, hogy együtt dolgozhattak.
Szükségben ismerszik meg az igaz barát.

Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Az első osztályos gyerekek rajzban elevenítik meg az októberi hónap témáját.



Ramassetter V. Testnevelési Általános Iskola
Tulajdonságfa
Mindannyian elkészítettük őszi faleveleinket, amelyekre legjellemzőbb pozitív és negatív tulajdonságainkat írtuk fel. A falevelek ágakra kerültek, ezek az ágak lettek termünk őszi dekorációi.
Hónap elején megbeszéltük, ki melyik negatív tulajdonságán próbál javítani, ötletekkel segítettük azokat, akik nem tudták, hogy fogjanak bele. Figyelték egymást, lelkesen mesélték a változásokat (de ebből azért nem volt sok!). A hónap végén értékeltünk: három tanuló vehette le a negatív tulajdonságát, mivel úgy láttuk, ők mindent megtettek a cél érdekében. Két tanulót értékeltek úgy, hogy semmit sem tett. A többiek elindultak a „jó úton”, de még van mit tenniük, tennünk.
Október végére a szülők egy almával színesítették ablakainkat, amelyre elismerő, biztató szavakat írtak gyermekeiknek.



Debreceni SzC Baross Gábor Középiskola, Szakiskola és Kollégium
Alapvetően a ma embere inkább pesszimista, mint optimista. Igaz ez a gyerekekre is. Beszélgettünk, meséltünk. Átformáltuk a negatív gondolatokat pozitívvá…- nem volt könnyű.