A lelki egészség világnapja alkalmából pozitív üzenetekkel vártuk az iskolába érkezőket. Szorgosan készítettük a cetliket az idézetekkel és dekoráltuk a dobozt, amiből mindenki választhatott egy napindító pozitív gondolatot iskolába érkezéskor. Tanárok és diákok is izgatottan választottak a színes cédulák közül és fejtegették, vajon miért éppen az adott gondolatot szánta nekik a mai napon a sors.
Az optimizmus gyakorlása
Életünk minden egyes helyzetében eldönthetjük, hogyan reagálunk embertársaink
viselkedésére, és a velünk történő eseményekre. Ha pozitívan vélekedünk, és viszonyulunk
egymáshoz, azzal optimistábban élhetjük meg a mindennapjainkat. Ha lelkesek vagyunk az
emberekkel és eseményekkel kapcsolatban, az boldogsággal tölt el, és „A pohár félig tele lesz,
és nem félig üres”.
Ha nap nap után ügyelünk rá, hogy pozitívan fogalmazzunk, és határozottan
derűs és jóindulatú hangulatban legyünk, nemcsak a bensőnket alakítjuk át,
de a körülöttünk lévők életét is.
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Csatlakoztunk a Világ Gyalogló( HÓ)nap felhívásához és egy 4km-es túra keretében ellátogattunk egy osztálytársunk szüleinek a tanyájára.A témát összekötöttük az Állatok Világnapjával.Megnéztük az ott szabadon tartott állatokat, megetettük őket, majd egy jót játszottunk a friss levegőn.Gyönyörködtünk az őszi természet szépségeiben. Friss energiával feltöltődve , optimistán látunk neki a további iskolai feladatainknak.
Az optimizmus témában a tükör játékot játszottuk el a gyerekekkel . Elsőnek én kezdtem , bemutattam a játékot , majd a gyermekek következtek . Amelyik gyermek nem tudta megfogalmazni , hogy mit szeret magában , neki én mondtam el, hogy mit szeretek benne .
Együtt örültünk , hogy októberben ilyen csodálatos időnk van! Megláttuk a természetben és egymásban is a szépet !
Gabriella Mónika Kőszeginé Szűcs
Óraterv-SZEGED-Tisza-parti Általános Iskola-2.b osztály
Gabriella Mónika Kőszeginé Szűcs
Óraterv- SZEGED- Tisza-parti Általános Iskola-2.b osztály
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Néhány napos nap után ismét esős-szottyos-szomorkodásra-hívó nap köszöntött ránk.
De mi nem adtuk fel!
Megterveztük létező vagy vágyott takarónkat, ami alá összekuporodva a jókedvünket megőrzi a vágyott pléd.
Körbenéztünk a szekrényben különleges, csillogó anyagokat is felhasználtuk, hogy valóban őrzője-védője legyen vidám gondolatainknak vagy épp csökkentse bánatunkat! 🙂
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az állatok világnapján a téma megbeszélését követően kézműves foglalkozást tartottunk.
Történet felolvasása: „A lakatlan sziget” – MF. 29.o.
Történet megvitatása – A történet mely pontján milyen pozitív, optimista gondolatok segíthették volna a szereplőt.
Az optimista gondolkodásmód jellegzetességeinek megbeszélése példákkal – „Hogyan gondolkodik az optimista?” – MF. 25.o.
Fali transzparens készítése „Legyél optimista” címmel – lényegkiemelés a MF. 25.o.-án felsorolt gondolatokból A/4-es lapokra
A fali transzparens kialakítása a tanterem hátsó részében.
A transzparens október hónapban képezi a tanterem dekorációját. Így bármikor vissza tudunk térni a gyerekekkel egy-egy optimista gondolathoz.