Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
Az optimizmus gyakorlása
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 1.c osztályos tanulói az optimizmus hónapjában A szomorú királykisasszony mese feldolgozásával fogalmazták meg, hogy mindenben a jót és szépet keressük.
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Ebben a hónapban az állatmesék segítettek a téma feldolgozásában. Tartottunk avar találkozót, segítettünk a Panasz erdőben lakóknak, és sünit hajtogattunk.
Foglalkozás ideje: 2023. 10. 19.
Helye: Református EGYMI Kiskunhalasi Tagintézménye
Korcsoport: 12-21 év, súlyos-halmozott, értelmileg akadályozott tanulók
A foglalkozást vezeti: Dr. Kovács Györgyné
Téma: Optimizmus
Motiváció:
Mindenkinek dobom a babzsákot, el kell kapni azt.
A feladat az, hogy csak az egyik kezeddel kaphatod el!
– Mindenkinek sikerült a feladat?
– Nem.
– Elkeseredtetek?
– Nem, mert a következő alkalommal majd sikerül, ügyesebbek lesztek.
Örülök, hogy bizakodók, optimisták vagytok.
Mi az optimizmus?
Derűlátás, bizakodás, a jó észrevétele.
Ha valami nem sikerül először, ha nem nyersz a társasjátékban, ha nem szépen színezel, akkor is bizakodni kell. Később sikerülni fog!
Mi segít abban, hogy optimisták legyünk?
– a környezetünk
– barátaink, szüleink
– pedagógusaink biztatása
– önmagunk derűje
Hoztam nektek egy képzeletbeli üveget, tele szivecskékkel.
Írjuk rá, mi segít bennünket abban, hogy optimisták legyünk!
Írjuk rá a szívecskékre!
– derű
– szeretet
– törődés
– barátságok
– boldogság
– hogy fontos vagyok valakiknek
– bízni a jövőben
– biztatás
– kedvenc időtöltésem
– sok mosoly
A foglalkozás végén hallgassuk meg Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát!
Pozitív gyerek vagyok
A foglalkozást Nevetésversennyel kezdtük, majd a hangulat fokozása érdekében elénekeltük a Pozitív gyerek vagyok című dalt. Mint tudjuk a nevetés mellett a zene, az ének is pozitív rezgéseket kelt, ezért az általunk ismert dalokat hangszerek segítségével is elénekeltük. Az órát optimista mondatok megfogalmazásával és közlésével zártuk.
Ebben a hónapban az „Avar találkozó” mellett elkészítettük lámpásainkat, és dalolva hirdettük a gyerekekkel és kollégákkal együtt, hogy a fényt hordozzuk, hogy van jövő, hogy élni és bízni érdemes.
Újabb boldogságórát tartottam a gyerekeknek. Ezúttal témánk az optimizmus volt. A gyerekek nagyon szépen meglátják a jót a dolgokban, a többség derűsen látja a világot. Meghallgattuk B. Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalát, melyre nagyon jó kis koreográfiát sikerült közösen kitalálnunk. Eljátszottuk a Mesebeli kis szűcs interaktív mesét, ez nagyon megtetszett a gyerekeknek. A gyermekeink nagyon szívükön viselik az állatok sorsát. A rossz idő beköszöntével a madarak már nem találnak annyi eleséget, mint korábban, ezért a kiskertünkben nevelgetett, beérett napraforgónkat levágtuk, megszárítottuk és a gyerekek nagy örömmel szedegették le a magokat a madárkáknak, bízva abban, hogy az ebből készülő madáreleség egész télen finom falatul szolgál nekik.