Meglepő módon már a hat-hét éves gyerekeknek is vannak határozott elképzeléseik a jövőt illetően. Az egyik kislány például Párizsban szeretne élni. A távlati tervek között szerepel a szép ház, autó, család. A szép új világból pedig száműzzük a háborúskodást és a rosszat.
Az optimizmus gyakorlása


Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekekkel sokat beszélgettünk a hónap során mitől is lenne szebb a világ. A számukra fontos elemeket jelenítették meg az elkészült tablón.
Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
Ebben a hónapban a gyerekek megismerkedtek az optimizmus, és a pesszimizmus szó jelentésével. Mindenki elkészítette, ki díszítette az “optimista varázsszemüvegét”, és közben megbeszéltük, hogy ha ezt a szemüveget fölveszik, akkor a rossz dolgokban is meg fogják látni a jót. Saját maguk fogalmaztak meg olyan helyzeteket, amikor úgy érezték, hogy rossz dolog történik velük,végül mégis volt benne valami jó, jól végződött. Egy nagy, tükör elé állva mindenki arckifejezésével mutathatta meg, pillanatnyi lelkiállapotát, vidámságukat vagy szomorúságukat.
A végén mindenki megfogalmazott egy optimistán szóló gondolatot és így próbáltuk meg eltölteni a nap további részét: OPTIMISTÁN.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
A Mazsolák azt rajzolták le, hogy ők mitől látják szépnek a világot.
Bátai Pitypang Óvoda és Bölcsőde
A gyermekek beszélgettek a velük történt jó és rossz dolgokról. A lelki állapotukat, kedvüket az arckifejezésükkel is megpróbálták kifejezni. A csodálatos varázsszemüveget mindenki elkészítette, majd ebbe belenézve elmesélték, milyennek látják maguk körül a világot. Általában szebbnek, jobbnak látták a gyermekek a környezetüket.