
Az optimizmus gyakorlása


Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Nagyon élveztük az Optimista világot! Naponta igyekeztünk megtalálni akár a dolgozat írásban is a jót!
Úri Szent Imre Általános Iskola és AMI
A boldogságórát beszélgetéssel kezdtük, arra a kérdésre keresve a választ, hogy mi az, ami megnevettet minket. Ehhez a játékhoz az egyik boldogságkártyát is felhasználtuk, körbeadva. Jó gondolatok születtek. Ezután meghallgatták a mesét, és megbeszéltük, hogy ki viselkedett itt optimistán, mi tesz valakit optimistává, hogyan lehet pozitívan látni a dolgokat. Egy keresztrejtvény megfejtése következett, melynek megoldása maga a megoldás szó volt. Bábjátékként a negatív gondolatokat szajkózó Pesszimista Kutyus gondolatait kellett „kijavítani” pozitívakra, úgymond megvigasztalni a kutyust Optimista Bari segítségével. Az órának ezt a részét különösen élvezték a gyerekek. Végezetül a saját optimista Varázsgömbjüket alkothatták meg a gyerekek rajzos feladat keretében.
Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola
Az óra kezdetén megbeszéltük az optimizmus fogalmát.Milyen az optimista és a pesszimista ember?
Majd a gyerekek kifejezték az elkészített smile figurával az aznapi hangulatukat. Azért,hogy ráhangolódjunk a témára az volt a feladat,hogy megnevettessék egymás különböző arcmimikákkal.
Ez a feladat nagyon pozitívan hatott a gyerekekre. Sokkal felszabadultabbak lettek az óra további részében. Egy riporter( Barta Nóra) megkérdezte mi teszi boldoggá, mi nevetteti meg őket. Feladatok segítségével megtanulták,hogy hogyan lehet az optimista szemléletet kialakítani és erősíteni magukban,milyen egy szerethető,optimista ember.
Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
Ennél a témakörnél tisztáztuk a fogalmakat, majd önismerettel foglalkoztunk, hogy tudjuk milyenek is vagyunk valójában. Gyakoroltunk mondatokat optimistán befejezni. Próbáltuk erősségeinket kihangsúlyozni.
Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola
Az optimizmus gyakorlása és a kapcsolatok ápolása témát rajzban dolgoztuk fel 😉
Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskola
A szomorú királykisasszony meséjén keresztül beszéltük meg és tettünk különbséget a kedvtelensé és a vidámság között.
Majd 3. osztályosok lévén a munkafüzet optimista és pesszimista szemléletű megoldásait oldottuk meg közösen.
Ez már komoly átgondolást igényelt részükről, és a szituációk is előhoztak a gyerekekből más értékrendet. Nagyon kellemes volt ezt megtapasztalni Velük!
Viszont nehéz volt számukra, hogyan erősítsék magukat, szeressék magukat. Ötletekkel kellett elindítani őket.
Havi 1 alkalommal tudjuk a témákat érinteni és ez olykor kevésnek bizonyul.