Az osztályunk rendkívül érdekesnek találta a feladatokat, úgyhogy nagy izgalommal ötleteltünk. Olyannyira élvezték, hogy a rajzok mellett sms-t írtunk.


Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Az osztályunk rendkívül érdekesnek találta a feladatokat, úgyhogy nagy izgalommal ötleteltünk. Olyannyira élvezték, hogy a rajzok mellett sms-t írtunk.

A Pitypang óvoda vegyes életkorú gyerekeivel megtartottuk az év második boldogságóráját.
Az boldogságórának a témája az optimizmus volt.
Tizenkettő gyermek ismerkedett az optimizmus szó jelentésével és annak megtapasztalását játékok köré építettük.
A téma bevezetése során először két csoportot alakítottunk ki „Szomorú Szilárd és Boldog Blanka „néven.
A cél vidámságot varázsolni a szomorú arcokra, majd megcserélni a csapatok szerepeit.
Nagyon sok ötlettel próbálkoztak a gyermekek, hogy felvidítsák társaikat.
Folytatás képen a Tükörjátékkal ismerkedtünk meg, mely növeli az önbizalmukat.
A Téma feldolgozása „Tódi törpe varázsszemüveg” című mesével folytatódott, melyre Boldog Dóra hívta kalandra a gyermekeket „Kerek erdőbe”.
Életkoruknak megfelelően próbálták megfogalmazni a kérdésekre a válaszokat: voltak –e már szomorúak, hogy ki mit lát szépnek a világban, ki segített már nekik megnyugodni, mi az, amiben tudnának változtatni ha, megtehetnék.
Foglalkozás lezárását Tódi törpe házikó kiszínezésével zártuk. Öröm volt hallani, hogy elmondták a véleményüket, gondolataikat, érzéseiket a játék és a mese folytán arról, hogy mindenben van valami jó.
2018.10.30.
Kemecsei Református Hétszinvirág Óvoda és Tipegő Bölcsőde
Szia. Szeretnék neked mondani valamit Mama. Anya meg apa elmennek kirándulni 5 napig lesznek oda, mert szeretnének kettesben lenni én tudom, hogy hamar haza fognak jönni, mert a kistesóm sírni fog és nem hagynak minket olyan sokáig nálad. Te is így gondolod?
Szia szeretnék elmenni nálatok beszéld már meg anyával hogy engedjen el! Ha nem enged el ugye elviszel titokban? Olyan régen láttam már a házatokat belülről. Szeretnék ott lenni, akkor ott lehetek.
Szia Óvónéni! A kis tesómat elvitte a mentő, mert beteg volt most megint beteg megint elvitte a mentő, de a doktor bácsi azt mondta, hogy most már hamarabb meg fog gyógyulni és hamar hazajön én már tudom.

Pozitív színekkel színeztük ki virágainkat, később a ránk jellemző optimizmussal alkottunk.


Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A gyerekek egy-egy optimista üzenetet csomagoltak önmaguknak saját kis borítékaikba.

Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A kis elsőseim napjának a fénypontja a hosszú szünet, amikor kimegyünk az udvarra és hintázhatnak, csúszdázhatnak, focizhatnak. De ha kint az idő zord, a szél fúj és esik az eső , ők akkor sem keserednek el, mert bent is megtalálják azokat a játékokat, ami boldoggá, elégedetté teszi őket.Minden rosszban van valami jó , amit nem is olyan nehéz megtalálni. Még NAGYÍTÓ sem kell hozzá!!!

Októberi témánk a Lepke csoportban az optimizmus volt. A gyerekekkel az egyik rövid héten foglalkoztunk a témával. Elmeséltem nekik Tódi Törpe történetét. Varázsszemüveg készítése közben beszélgettünk arról, hogy kivel milyen jó, vagy éppen milyen rossz dolog történt. És hogy abban az éppen rossz dologban mi volt, ami mégis jó volt. Anita azt mondta:,, Én egyszer elvágtam az ujjam, szerencse, hogy volt otthon anyának ragtapasza. ” A szemüveg készítése közben hallgattuk a hónap dalát, amit a gyerekek is énekeltek. Miután mindenkinek elkészült a szemüvege, a szőnyegen közösen felpróbáltuk, majd elmondhatták, hogy mi minden jó dolgot látnak a szemüvegben. Arról is beszélgettünk, hogy milyen az arcunk, amikor boldogok, vagy éppen szomorúak vagyunk, és hogy milyen dolgoknak örülhetünk, vagy mi miatt lehetünk szomorúak. A gyermekek nagyon szépen kifejezték érzéseiket.

Érdi Szivárvány Óvoda, Napsugár Tagóvoda
A Tök jó nap adta az inspirációt. Évek óta hagyomány a csoportomban a közös tökfaragás a szülőkkel. Miután közösen kifaragtuk a „tökfejeket”, beszélgettünk a vidám és szomorú arcokról, közben utánoztuk is. Megbeszéltük mennyivel szebb az arcunk, amikor mosolygunk. Meghallgattuk a hónap meséjét, és több olyan történetet is mondtam, ami a pozitív hozzáállást segíti.

Németh László Gimnázium, Általános Iskola
Az optimizmus téma feldolgozása igazán vidám napot hozott. A hónap dala és az „irkafirka” után igazán optimistákká váltunk, így mindenki elkészítette a saját „optimista kártyáját”. Szükség esetén használni is tudjuk!