Egy negatív életeseményt bemutató helyzetre bátorító, pozitív SMS -ek írása volt a feladat.
Kb. 4 fős csoportokban dolgoztak, egy élethelyzetre 3 féle válasz SMS -t írtak.

Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakgimnáziuma
Egy negatív életeseményt bemutató helyzetre bátorító, pozitív SMS -ek írása volt a feladat.
Kb. 4 fős csoportokban dolgoztak, egy élethelyzetre 3 féle válasz SMS -t írtak.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Bagdi Bella Bátorság dalának videóklipjéből sokat tanultunk az optimizmusról, és erőt merítettünk. Mi is elkészítettük a benne szereplő feliratokat.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola 6.a
Zalaegerszeg
Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium
Október hónapban a boldogságóra témája az optimizmus gyakorlása volt. A téma bevezetését prof. Bagdi Emőke rerlaxációs gyakorlatával kezdtük, arcizomlazítás játékosan. A gyakorlat mókássága hamarosan jó kedvet varázsolt minden gyermek lelkében. Meghallgattuk a hónap dalát: „Pozitív, pozitív gyerek vagyok, bármikor, bármire képes vagyok!” Megbeszéltük az optimizmus és a pesszimizmus szó jelentését, majd szituációs játékkal tudatosítottuk ezeket. Megvizsgáltunk néhány élethelyzetet az optimista és a pesszimista ember szemszögéből. A tanulók elkészítették saját „tükörképüket”, melyen sugárzik róluk az optimizmus. Majd három bátorító SMS-t írtunk közösen, olyan embernek, aki nehéz helyzetben van, illetve próbatétel előtt áll. A zárókörben mindenki megfogalmazott egy optimista mondatot. A gyerekek nagyon élvezték és ügyesen közelítették meg a feladatokat.
Kecskeméti Zrinyi Ilona Belvárosi Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Optimista sms
Ezt a foglalkozást a hónap dalának meghallgatásával kezdtük. Majd megbeszéltük, hogy ki mire emlékszik arról, amit tavaly beszélgettünk az optimizmus és pesszimizmus szó jelentéséről. Meglepően szépen megfogalmazták és mondatba foglalták azokat tartalmi lényegét. Azt is elmondták, hogy melyikükre melyik jellemző. Beszélgettünk arról is, hogy tavaly óta változott-e a jellemük. Ki az, aki még az előző évben úgy gondolta, hogy pesszimista, de azóta optimista ember lett. (2 ilyen tanuló jelentkezett.)
Majd helyzetgyakorlatokat játszottunk. Eljátszottuk, hogy hogyan reagál arra egy pesszimista és hogyan egy pesszimista, hogy
o nem sikerült jól az egyik dolgozatom
o nem én nyertem a versenyen
o nem kaptam meg a kedvenc játékomat a születésnapomra
Végül bátorító sms-eket fogalmaztunk meg azoknak, akik nagyon elkeseredtek valami miatt. Ezeket le is írtuk és plakátot készítettünk belőle.
Zárásként mindenki elmondta, hogy hogyan érezte magát az órán. Többen azt emelték ki, hogy megpróbálnak „pozitívan” gondolkodni és segítik ebben társaikat is. Ennek nagyon örültem, biztattam én is őket.
Máhr Attiláné
2. o. osztályfőnöke
A szemüveg segített abban hogy a világ jó dolgait könnyen felismerjük.
Boldog Dóra segítségével megismertük az alap érzelmeket.