
Az optimizmus gyakorlása


Nyíregyházi MZSÁI. Kertvárosi Tagintézménye
Ilyennek látjuk a jövőnket! Mindig ragyog a nap, pozitívan gondolkodunk, pozitív gyerekek vagyunk!
Nyíregyházi MZSÁI. Kertvárosi Tagintézménye
Mindig boldognak látom magam a tükörben.Ilyen vagyok, ilyenek vagyunk, boldogok és hálásak!
Boldog Gizella Katolikus Általános Iskola
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal indítottuk. Utána beszélgettünk arról, hogy mit jelent az optimizmus szó és milyen helyzetekben használjuk. Ezután kisebb csoportokban beszélgettek idézetekről a témához kapcsolódóan. Majd optimista SMS megfogalmazása következett. Szituációs játékkal mutattuk be az optimista alternatívákat pesszimista magyarázatokra.Majd a zárókörben mindenki összefoglalta, mi az, amiben jó.A hónap során számtalanszor elénekeltük a dalokat is.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A téma feldolgozása szintén több alkalommal történt. Először beszélgettünk a szó jelentéséről, példákat hoztunk fel. Ezután gondolkodtak a nagyok a feladatról. Buzdító szavak egy félénk csoporttársunknak. Így született meg az optimista s m s. Meghallgattuk többször a hónap dalát is. Elmeséltem a Tódi törpe meséjét. Ezután mindenki felpróbálta a törpe szemüvegét. Nagyon élvezték. Volt nagycsoportos, aki kérte, hogy majd segítsek neki optimista szemüveget készíteni, mert ő este fél és majd felteszi, hogy minden jó legyen. Körbe adtak egymásnak egy tükröt és mindenki elmondhatta a pozitív jellemzőket. Lezárásként az optimizmus jelét lehetett kiszínezni.
Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
A gyerekek megismerkedtek az „optimizmus” szóval. Kiderült, ők is gyakorolják már. 🙂
Debreceni Bárczi Gusztáv EGYMI
Pozitiv iskolások lettek a negyedikesek, mert már ők is játszanak a pozitív gyerek kártyákkal.
Debreceni Bárczi Gusztáv EGYMI
Optimista sms-t írtak a Szuper 4-esek Jancsinak, hogy újra jó kedve legyen.
A gyerekek előzetes feladatként kapták, hogy gyűjtsenek képeket valami rossz élethelyzetről. Kíváncsian várták, hogy megtudják, hogyan fogjuk felhasználni az újságokból kivágott fotókat. A lányok és a fiúk külön készítették el a fotókollázst, miután megbeszéltük az adott témát, az optimizmust. Mindkét csoport bemutatta a munkáját és óra végén elhelyeztük a falon. Az órát a hónap dalának meghallgatásával zártuk, ami mindenkinek mosolyt csalt az arcára.