Az optimizmus gyakorlása nagyon jókor jött az osztályomnak, és, bevallom, nekem is. Iskolánkat éppen kívülről felújítják, és ez nagyon megterheli a mindennapi munkánkat, sajnos, van, hogy a teremcsere nyomot hagy a kedvünkön is. Mi nem optimista szemüveget, hanem optimista távcsövet és nagyítót „vettünk magunkhoz”. Először megismerkedtünk a valódi nagyító és távcső működésével, majd, a gyerekek úgy döntöttek, hogy erre a napra kipróbálják az optimista nagyítókat (bár csupa szemét és pocsolya az udvarunk, de milyen gyönyörűek a nedves falevelek), valamint az optimista távcsövet (most még itt csörögnek-zörögnek, kosz és kupi van mindenütt, de az XYZ osztálynál már kifestettek, és a mi termünk is ilyen csodaszép lesz). Végezetül csoportmunkában 3 A3 méretű rajz készült el, ahol mindhárom csoport különleges szépséget tett a „szeméthegyre” irányított rajzolt optimista nagyítójába. Összességében, azt kell mondanom, nagyon élveztük ezt az alkalmat is. Már alig várták az újabb boldogságórát, minden nap nyúztak az utóbbi hetekben, hogy mikor lesz már újra. Ma végre időt tudtam szentelni ennek a szép feladatnak, mindazonáltal, hogy sokat használom a program tanításait a hétköznapi órákon is.
Boldogságóra kereteken kívül rengeteget beszélgetünk az osztályommal például s „nevelési beszélgetés” körébe tartozó napi aktuális témákkal. Sokkal hatásosabbnak tűnik, hiszen önmaguknak fogalmazzák meg, az egyébként majdnem 100%-ban azonos, nevelési tartalmakat. Nem kell „papolnom” nekik, és eddig, a két hónap távlatából, úgy tűnik, működik is a rendszerem… Sokkal jobban érzem magam a gyerkőceim között, lényegesen kevesebb a negatív tartalmú interakció közöttük, és, nem utolsó sorban, nem rohangálnak árulkodni a csip-csup ügyekben, hanem általában már csak azért jönnek oda, hogy elmondják: „ez és ez történt, bocsánatot kértem tőle, és elfogadta a bocsánatkérést, mert bárki hibázhat”. Ez nyilván nem azt jelenti, hogy nincs dolgom, és hátradőlhetek, de nagyon büszke vagyok rájuk, amiért felismerik azokat a helyzeteket, amihez már nem kell az én közbenjárásom.