
Az optimizmus gyakorlása


Relaxációs, zenés, bevezető gyakorlatok után beszélgettünk az életük szomorú és vidámabb eseményeiről.Mindenki elmesélte, hogy mely esemény volt élete legszomorúbb – legboldogabb pillanata, és ,hogy a szomorúságaikban ki vigasztalta meg őket. Rendeztünk nevettetőversenyt,és lerajzoltuk saját magunk vidám – optimista tükörképét. A nevettetőverseny előtt megnéztünk egy vidám hangulatú youtube videót(linkje alább található)
Az óra lezárásaként a záró meditációs gyakorlatokat végeztük.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyerekek lehetőséget kaptak arra, hogy osztálytársaiknak, hozzátartozóiknak bátorító sms-t írjanak. A tanulók nagyon empatikusan közelítettek a témához. Könnyen bele tudták élni magukat abba, hogy milyen nehézségekkel kell szembenézniük a mindennapokban társaiknak. Kívülről, jó meglátásokkal, valóban pozitív ötletekkel, kis motivációs üzenetekkel bátorították egymást. A hónap zenéjére a bátrabbak táncoltak is! 🙂
A bátmonostori Méhecske csoportos kislányok nagy lelkesedéssel készítették Tódi törpét.
Az Optimizmus fája szép színes, olyan mint az Ősz.
Porcsalmai Kiss Áron Általános Iskola
Optimizmus gyakorlása
Október hónapunk beköszöntésével a – Boldogság Kuckó- új ruhát öltött. Aktuális témánk az optimizmus gyakorlása. Az optimista egyén a lehető legjobbat fedezi fel, illetve keresi az életében.
A hónap első napjaitól Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok dala csendült fel tantermünk falai között. A tanórákba beépítve számtalanszor beszélgettünk arról, hogy milyen is valójában optimista szemlélettel rendelkezni. A játékos, rajzos foglalkozások során szabadon kifejthettük gondolatainkat, érzéseinket egyaránt. Betekintést nyerhettünk kezdetleges meditációs gyakorlatokon keresztül optimista élethelyzetekbe is. A gyakorlatok mellett kiváló lehetőség erre még a drámajáték is.
A terveink eléréséhez fontos ugyanis saját magunkat is ismerni. Persze, egy általunk tervezett varázstükörben más a világ. Ha optimistán tekintünk a holnap felé, még a hangulatunk is derűssé válik. A tanulók által megálmodott csodás tükörbe öröm volt bekukucskálni, az osztályterembe érkezve. Meglepőek voltak még osztályunk ismert tagjainak is a változatos technikák és a színvilág alkalmazása. Az említett varázstükör persze, nem csak egyéni feladatként volt jelen a hónap folyamán. Október utolsó napjaira elkészült osztályszinten is. A Bagoly csapat varázstükrébe nézve a pesszimista rajz fölött díszként világított az optimista kicsi kocka, mely szintén a diákok megváltozott szemléletét tükrözte. A varázstükör díszítése és a gyerekek érzései magukért beszélnek.
Az ötödikesek- A JOBB VELED A VILÁG falat különleges, modern telefonok terveivel gazdagították. De milyen is egy felsős, nagyobb diák számára a modern technika? Igen változatos, és sokat ígérő… ahogy az alkotásokból előbújik. A jövő technikai eszközein feltűnnek az optimista gondolatokat sugárzó SMS- ek és e-mailek. A közös tevékenységek, foglalkozások alatt, úgy gondolom sikerült a gyerekeknek a pozitívabb utat megmutatni. A szívből jövő megnyilatkozások a kicsik és a nagyobb gyerekek esetében is őszintébb beszélgetéseket eredményeztek.
A hónap utolsó napjaira néhány szülő optimista figurákat készített sütőtökből. A sütőtök figurák elkészítése egy közösen szervezett délután keretei között zajlott. Úgy gondolom ez még jobban erősítette az iskola és a szülők kapcsolatát.
Az új ismeretek az optimistább szemléletmód mellett nemcsak társaikat, érzéseiket, hanem önmagukat is alaposabban felfedezhették a gyerekek.
(Porcsalmai Kiss Áron Általános Iskola, Bagoly, 2.b, Osztályfőnök: Erdősné Bajnai Júlia)
Boldogságóra program keretében hurkapálcikára ragasztottam szomorú illetve vidám arcot ábrázoló emotikont. E segédeszköz segítségével beszélgettünk arról mi okoz, vagy mikor vagy vidám, boldog, illetve mi okoz szomorúságot, rossz kedvet. A gyerekek részéről igen meglepő válaszok születtek. Majd ők is készítettek vidám arcot melyet haza is vihettek, így inspirálva, hogy hétvégén is vidámak, boldogok legyenek. Mit látunk szépnek a világban? Erre a kérdésre is változatos válaszokat adtak. A közösen elkészített munkával a gyerekek lelkének optimizmusát kívántam pozitív irányba fejleszteni.
Porcsalmai Kiss Áron Általános Iskola
Októberre tantermünk ajtaját a feladatnak megfelelően dekoráltuk ki: aki belép, az látja is rajtunk OPTIMISTÁK VAGYUNK. Követve az előző hónapban nagy tetszésnek örvendő , jól bevált szokásunkat ,az órák előtti előkészületek most is Bagdi Bella e hónapra javasolt dalának hallgatásával történtek. Pozitív gyerek vagyok…
Optimista? Pesszimista?- a téma feldolgozásához, körbejárásához a Boldogságóra munkafüzet feladataiból válogattunk. Példákat kerestünk életünkből a fogalmak magyarázására, felhasználva a Pozitív gyerek vagyok kártyák személyiségfejlesztő játékait is. Az órák nyitó-és záró köreként az optimista nagyítós hőmérőn bejelölhették, hogyan változott hangulatuk. Így született meg versenyfeladatunk ötlete is kép-montázs formájában. Gyűjtőmunkában keresgéltünk olyan pesszimista hangulatot árasztó képeket, melyeket ők „varázsoltak” optimistábbá. A nagyító szára az optimizmust ábrázoló napocska sugara is egyben, amin a tanulók neve látható. Minél közelebb van a közepéhez, annál optimistább.
Így vált ez a NAGYÍTÓ a Boldog Manók osztályának hangulat- térképévé is, amely egészen biztosan még sokszor lesz használva és elkísér minket az év során.
Porcsalmai Kiss Áron Általános Iskola Boldog Manók 2. a csapata és
Szabó Oszkár Imréné osztályfőnök
A foglalkozást az \\\\\\\”Irkafirka\\\\\\\” relaxációs gyakorlattal vezettem be. Nagy sikere volt a tevékenységnek, oldottan viselkedtek a gyerekek. Bábjátékos előadást kezdeményeztem, melynek címe \\\\\\\”Tódi törpe varázsszemüvege\\\\\\\”. Közben gyakoroltuk Tódi törpe Szebben látó mondókáját. Majd varázsszemüveget készítettünk, beszélgettünk arról, hogy aki kedves másokhoz, az jól érzi magát. Míg száradtak a varázsszemüvegek, az optimizmus jelét ábrázoló arcképet tartva táncolhattak, mozoghattak Bagdi Bella Jól érzem magam c. dalára. A refrént már kezdték énekelni a gyerekek. Majd kiszínezték az arcot ábrázoló képet, és jelvényt készítettünk belőle. Sikeres volt a boldogságóra. A gyerekek vidámak, felszabadultak voltak, néhányan már maguktól is belekezdtek az éneklésbe: \\\\\\\”Jól érzem magam\\\\\\\”.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Nagyon élvezték a boldog játékot a kicsik. Örömmel próbálkoztak a színezéssel, és még nagyobb volt a boldogság, mikor sikerült. A tükörben pedig sok pozitív dolgot sikerült meglátniuk és megláttatni társaikkal.