
Az optimizmus gyakorlása


Optimista szemüveg
Októberi témánk az optimizmus volt. Elmondtuk az optimista mondókánkat, melynek az a lényege, hogy ha valamit akarunk, akkor elérünk és célba érünk. Beszélgettünk arról, hogy az optimista ember boldog, tud mindennek örülni, nem panaszkodik. Optimista szemüveget készítettünk. Végezetül meghallgattuk a hónap dalát, amely az egész osztály tetszését elnyerte.
Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
Második boldogságóránkon a nagyobbakkal visszaemlékeztünk arra, hogy az előző évben a varázs szemüveget használtuk ahhoz, hogy szebbnek lássuk a világot. Ezt a szemüveget most is elővettük, jól elérhető helyre tettük, hogy akinek szüksége van rá, felvehesse.
Beszélgettünk arról, hogy mindannyian érzünk néha rosszkedvet, szomorúak vagyunk. Aki szerette volna, elmondhatta, hogy legutóbb mitől félt, miért volt szomorú, és ki vagy mi vidította fel. Eljátszottuk egymás előtt azt is, hogy hogyan tudjuk kifejezni a szomorúságot és hogyan a jókedvet, hogyan tudnánk egymást felvidítani?
Aztán körbeadtunk egy kis tükröt, amibe mindenki belenézhetett és elmondhatta, hogy ő miben jó, miben a legügyesebb. Aki nem tudta, vagy nem akarta megfogalmazni, annak segítettünk azzal, hogy mi mondtuk el róla, hogy ő miben a legjobb.
Végül a nagyobbak lerajzolhatták saját magukat, ahogyan a tükörben látják.
Konyári Óvoda Maci csoport
A boldogságóra program aktuális programjához kapcsolódva az optimista életszemlélet fontosságát éreztettem meg a gyerekekkel. Játékokkal, zenehallgatással, mesékkel kerülhettek közelebb a témához. A plakát készítés során érdekes beszélgetés alakult ki. Megosztottuk egymással tapasztalatainkat, élményeinket az optimista gondolkodás sikerhozó pozitív hatásairól.
Kazinczy Ferenc Tagintézmény/Bárdos Lajos Általános Iskola
Optimista kertet készítettünk, optimista füzetet vezettünk, optimisták lettünk 🤣