Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos Értelmi Fogyatékos Tanulók Általános Iskolája
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája 5. osztály
Sziklaforrás csoport
A győztesek vára plakátunkat több csoporttal készítettük. Kedve szerint mindenki hozzátett valamit.
Az 5. osztályos tanulóimmal történetet is kitaláltunk, kik lakhatnak a várban.
Az optimizmushoz közelítő tulajdonságokat gyűjtöttem össze, amivel tanulhatóvá, szemléletessé vált számukra a fogalom.
A drámapedagógia jó módszer a játékhoz, a játékos cselekvés a megértéshez.
Játszottuk:
– Először is: a várhoz vezető útra léphetsz, ha bátor vagy-sokan már ugrottak is.
– Közelíthetsz a kapuhoz, ha képes vagy odabent minden akadállyal megbirkózni!-volt aki kilépett a
sorból
– Lépjen felém, aki tudja, hogy a várban nem fog történni semmi amitől rossz kedve lesz!
Maradjon a kapu előtt, aki csupa csodás dolgot fog odabenn találni! – Ekkor nagy dilemmába
estek. Többször elmondtuk, ki mit választott: Előttem azok állnak…a kapu előtt azok maradnak…
A választás eredménye a „kis” és „nagy” optimizmus között majdnem egyenlő arányban oszlott
meg.
Lehetne a választásuk alapján akár a bátrak és a kevésbé bátrak csoportja is!
Mi már a Győztesek várában vagyunk, de még vannak akiknek a mi bátorító üzeneteinkre van
szüksége. Az sms-eket a Gyöztesek várából „írtuk”. ( A betűk írása, kötése kialakulóban a tanulóim
egy részénél. Ezért ezt a feladatot „újragondolva” oldottuk meg.)
1. A kis csiga jelű tanulóm anyukának, aki nem mindig érzi jól magát a munkahelyén ezt mondta:
Üzenet: Anya! Ma már tanultam az ö betűt, le tudtam írni, hogy ölel. Otthon is megmutatom.
Ölel:Kazi
2. A holdacska üzenete anyának, (akinek kis testvére született nemrég):
Üzenet: Sikerült egyedül felvenni, gombolni a kabátomat, reggel otthon is egyedül csinálom.
Segítek Neked Én magamba öltözök, Te foghatod N-t!
3. A napocska üzeni anyának ( jelenleg nem élhet szüleivel, hogy miért? Az egy sajátos
élethelyzet. )
Üzenet: Anya! Gyere el, várlak, nem haragszok, odaadom az ajándékot, amit neked
csináltam.
Az üzenetekből kiderül, hogy mennyi-mennyi érzelem van a gyerekeimben. És mennyi
kimondatlan gondolat, ami rögtön a felszínre kerül, ha közelebb kerülök hozzájuk. A
Boldogságóra témái pedig ilyenek. Mindez bizonyíték arra: nem csak az értelem, az érzelem is
fontos! Pedig mindig azt kérdezzük: Mi az értelme?
A Boldogságórán kérdezd azt: Mi az érzelme?