Érzelmet mutató arcok közül csoportosítottuk a pozitív érzelmeket tükrözőket. Vajon miben külomböznek? Különbözünk? Utánozzunk másokat!

Érzelmet mutató arcok közül csoportosítottuk a pozitív érzelmeket tükrözőket. Vajon miben külomböznek? Különbözünk? Utánozzunk másokat!
A pillangós gyerekek már nagyon várták a \”boldogság órákat\”.A foglalkozásunkat relaxációval kezdtük ( Napimádás.. ,Égig érő fa vagyok…).A mosoly és a vidámság adott volt, \”boldogság minyonunk\” is megérkezett újra. Sokat beszéltünk arról hogy ki miben ügyes,meghallgattuk Tódi törpe varázs-szemüvege meséjét, és a varázstükör játék során elmondtuk egymásnak hogy mi a jó és szép bennünk! A hónap dalát nagyon nagyon megszerették a gyerekek, sokat hallgattuk,s a refrént hamar megtanulva naponta énekelgetve, váltak \”pozitív gyerekké!\” Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játék sok – sok mosolyra fakasztó pillanatot okozott a pillangósoknak! A varázs-szemüvegét is mindenki elkészítette, felvette és bátran elmondta azt a szépet, amit látott benne. A szemüveget hazavitték és bízunk benne hogy szüleikkel együtt látják meg majd a körülöttünk lévő sok sok szépet!
Októberi témánk az Optimizmus volt, ugyanúgy mit tavaly. Felidéztük az egy évvel ezelőtti játékokat, beszélgetéseinket. Megbeszéltük milyen az optimista ill pesszimista ember. Játékunk során a vidám csapat mimikával próbálta felvidítani szomorú társait. Majd állításokat magyaráztak meg pesszimista ill optimista módon. A zárókörben Bagdi Bella kártyái segítségével pozitív erősségeket kerestek saját személyükben. Ezt a feladatot nagyon élvezték. Sok örömet szereztek egymásnak a foglalkozás alatt. Nagyon jó hangulatban telt el az óra.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az optimizmus témát egy boldogság körrel kezdtük. Mindenki mondhatott egy társának valami kedves dolgot. A gyerekek nagyon ügyesek voltak, segítettek egymásnak, a végére alig akarták abbahagyni egymás dicséretét.
Ezután megbeszéltük, ki volt már szomorú, mi szomorította el, és ki segített neki megvigasztalódni.
Voltak akik lerajzolták, szerintük mitől szép a világ.
Mindezek után életre keltettük Szomorú Szilárdot és Boldog Blankát. A gyerekeknek ez a feladat tetszett a legjobban, lelkesen grimaszoltak, táncoltak, hogy társaikat jókedvre derítsék.
Végül mindenki mondott egy pozitív mondatot magának a kis tükörbe.
Szerencsi Óvoda és Bölcsőde Napsugár épület
Itt van az ősz, az elmúlás, hullanak a falevelek, rövidebbek a nappalok, komorabb az időjárás. A „Micimackók” ennek ellenére is optimistán szemlélték a világot. A varázstükörbe nézve bátran mondták el mit látnak magukban szépnek és jónak. Ha ezt nem sikerült megfogalmazniuk, akkor a társaik segítettek ebben. Öröm volt hallgatni a gyermeki őszinteséget, az egymás iránti pozitív megerősítéseket.Elkészítettük :” Értékeink fáját” is, amelyben nagyon aktívan vettek részt gyermekeink.A ” Tök jó” héten, a vidámságé, az optimizmusé volt a főszerep.Az optimista hónap csúcspontja mégis az volt, ahogy az „elevenebb” fiúink” megszelídültek”:sokkal figyelmesebbek lettek társaikhoz, egyre gyakrabban tudják fékezni indulataikat, meg tudják állítani” rakoncátlan” kezeiket, tudnak bocsánatot kérni, egyre gyakrabban fedezik fel egymásban a jót, és mindezt ki is mondják! A boldogság percek során minden héten vendégünk Boldog Dóri, akivel szívesen játszanak, akinek elmondják szomorú pillanataik okát, akivel örömmel osztják meg boldog pillanataikat.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Mi így bátorítottuk nehéz helyzetben lévő társainkat. Landorhegyi iskola Zalaegerszeg 6.a
Siófoki Széchenyi István Általános Iskola Kiliti iskolarész
Az optimizmus témakörre nagyszerű ráhangolódás volt a Pozitív gyerek vagyok c. dal, melyet napindítóként is többször énekeltünk. A másik kedvenc napindító játékunk a Pozitív gyerek vagyok c. kártyajáték. A témakör első két órájában miután tisztáztuk az optimista és pesszimista jellemvonásokat, többféle módon is gyakoroltuk az optimista és pesszimista helyzetértékelést. A mi életünkből vett példákat tartalmazó mondatkártyákat készítettem, melyek tartalmát véletlenszerű húzás után optimista módjára kellett befejezni. Nevetésversenyt is rendeztünk, majd „Az olvasó közbeszól” c. feladatot csoportmunkában készítették el a gyerekek, igen kreatív és mosolyt fakasztó befejezésekkel. Az októberi feladatot szavazással döntöttük el, így a videóra esett a legtöbb gyerek választása. Sokat ötleteltek közösen, míg végül a focis történet mellett döntöttek. Mivel az osztályban csak 3 fiú van 12 lány mellett, így mindig nagy kihívás akár fociban, akár kosárlabdában a „fiúk a lányok ellen” mérkőzés. Videónkban azt mutatjuk be, amikor a nagyon magabiztos és ügyes fiúk ellen is sikerült néhány lánynak győzelmet kivívni és az elismerés sem maradt el a fiúk részéről.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Az októberi foglakozás előtti napon megkérdeztem a gyerekeket ismerik-e a az optimizmus, illetve a pesszimizmus szavakat. Volt aki már hallott róla, de a többség nem ismerte a kifejezést. Mivel nem árultam el többet a kérdések miértjéről, a nap során töbször is érdeklődtek a gyerekek a kolléganőimnél mi is volt az a furcsa szó amit kérdeztem, és mit jelent.
Így másnapra Aranyosi Ervin Életreszóló tanmeséjét olvastam fel nenkik. Ebből megértették a segítő szándékú szavak erejét, és a lekicsinylő negatív szavak hátráltató erejét.
Ezután szókártyákra írtuk fel a pozitív üzeneteket. Minden nap választottunk egy egy szót, amit azon a napon többször ismételtünk, említettünk. A hónap végére már ők biztatták egymást ezekkel a kifejezésekkel. A matematika dolgozat előtt két kifejezést választottak: Vágj bele! Sikerülni fog!
Az utolsó napon már könnyű volt SMS-eket írni. Az elsőt az egyik kislány nővérének írtuk, akinek eltört a keze, és aznap vették le a gipszet a kezéről.
„Ne félj, nem fog fájni. Légy bátor! Gondolj arra, hogy utána jobb lesz!”
A második SMS egy focicsapatnak szólt, ahova az egyik kisfiú jár focizni. A hétvégi mérkőzésre küldtük az üzenetet:
„Hajrá fiúk! Mindent bele! Győzni fogtok!”
Az utolsó SMS-t magunknak küldtük. A mindennapi feladatok megoldásához küldtünk magunknak pozitív üzeneteket:
„Fogjunk hozzá! Sikerülni fog! Ha hozzá sem fogunk, biztos nem fogjuk befejezni a feladatot!”
Remélem be is tudjuk tartani az üzenetet lényegét.