Optimista sms
A gyerekek írtak 3 bátorító sms-t

Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Optimista sms
A gyerekek írtak 3 bátorító sms-t
Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és AMI
Képes vagyok rá! Optimista vagyok…
Ebben a hónapban próbáltam fókuszálni azokra a helyzetekre az osztályban, amikor szükség volt a félelmeink legyőzésére, amikor bíznunk kellett magunkban. Az optimizmus és pesszimizmus fogalmak is előkerültek. Ilyen helyzet volt a gyerekek számára az, amikor iskolafogászatra készültünk. Ez volt nekik az első alkalom, nem rendelkeztek még tapasztalattal. A többszöri átbeszélés ellenére is néhányan félelemmel indultak a szűrésre. Ám mosolyogva jöttek ki a rendelőből és boldogan újságolták: „Legyőztem magam!” Az iskolában alaposan átbeszéltük a helyzetet, hogyan is lehet bizakodva, optimistán nekiindulni egy-egy hasonló helyzetnek.
A napi beszélgetőkörök folyamatosan nyitják tanítványaim, egyre biztonságosabb a légkör, alkalmas mélyebb beszélgetésekre is.
Konkrét feladatként azt adtam a gyerekeknek, hogy egy olyan helyzetet jelenítsenek meg rajzban, amitől féltek, majd rajzolják meg azt is, amikor sikerült magukat leküzdeni, optimistán tekintettek a világra. A sötét színekkel ábrázolt rajz került a lap alsó felére, ráhajtva pedig ugyanaz a jelenet megoldottan, színesben megjelenítve. Lehetőségük volt a párjukkal, barátaikkal megbeszélni, kinek milyen helyzetben segített az optimista szemlélet.
A gyerekek számára ismeretlen volt az optimizmus szó kifejezése. Ebben a témában nagy segítségünkre voltak a tankönyv és a munkafüzet feladatai.
A téma feldolgozását követően, mindenki saját maga készíthetett rajzot arról, hogy „minden rosszban van valami jó”, hogyan tudok optimista maradni, egy adott helyzetben, ezeket örömmel papírra is vetették:)
Kispaládi Napközi Otthonos Óvoda és Konyha
Boldogságóra 2018. október
Az optimizmus gyakorlásával foglalkoztunk ebben a hónapban. Lássuk meg egymásban és magunkban a pozitív dolgokat, melyet igyekeztünk erősíteni egymásban. Nagyon kedvelték A pozitív gyerek vagyok…. dalt, melyet a hónap során többször meghallgattunk. A szomorú és vidám játékot nagy siker volt, majd a varázs szemüvegen keresztül észrevettük a szép dolgokat, melyről elmondták hogy mitől olyanok. Egy újabb lépcsőfokot másztunk meg a Boldogságvára felé.
Harmatcsepp Óvoda és Bölcsőde, Mezőkeresztes
Október 25-én tartottuk a harmadik foglalkozást az óvodai csoportban. A gyermekek már a meseszőnyegen vártak. Ráhangolódásként meghallgattuk a hónap dalát: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok. A végére be is kapcsolódtak a refrénnél.
Vidám kezdet volt a kötetlen beszélgetéshez. Felidéztük az előző alkalmat, miért mondtunk köszönetet. Ezután beszélgettünk a szomorú és vidám kedvről. Elmeséltük, mi okozott szomorúságot, aztán ki vagy mi miatt lettünk jókedvűek.
Az optimizmust, meglátni a jót, a szépet képesség értelmezését a Kerekerdő varázslatos tisztása, Tódi törp varázsszemüvege hozta közel óvodásainkhoz. Boldogan díszítették matricákkal, színezték vidám színekkel saját varázsszemüvegüket, hogy utána ki is próbálják, milyen szép dolgokat vesznek észre a csoportban és társaikon. Óvó nénikkel a későbbiekben megbeszélik azt is, ki miben ügyes, ami aztán felkerül a hálafára.
A csoportba járó gyerekek nem ismerték, talán nem is hallották még az „optimizmus” kifejezést. Kommunikáció órákon sokat beszélgettünk erről és a játékok is segítettek abban, hogy megértsék, hogyan tudnak optimistán viselkedni. Volt olyan tanuló, aki nem tudott magáról pozitív tulajdonságokat mondani, de a többiek segítettek neki összegyűjteni, hogy ő miben jó és ügyes. Ezután kis képek kivágásával és felragasztásával elkészítettük az „értékeink fáját”. A gyerekek nagy örömmel válogatták a képeket és bizony egy faág sem maradt üres. A feltöltendő feladat először nehéznek bizonyult, de a mosolygós fejecskék arról tanúskodnak, hogy ezt a feladatot is sikerült megoldaniuk.
Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium
Ebben a hónapban az osztályom tanulói az optimizmus témakörének feldolgozása után, párban dolgozva fogalmaztak meg optimista sms-eket. Ők találták ki az alapszituációt, és erre írtak sms-t. Íme ezek közül három:
1. Alapszituáció: megbuktam matekból, nagyon félek, anyuék tuti haragudni fognak rám
„Nyugi nem lesz semmi baj. Ügyes leszel a pótvizsgán, majd sokat fogsz készülni. Ha szeretnéd segítek is, amiben tudok. Minden rendben lesz.”
2. Alapszituáció: Nem jutott be a barátom az egyetemre, nem lett elég pontja.
„Kedves Béci, fel a fejjel, nem te vagy az egyetlen, aki ezért szomorkodik. Próbálj most lazítani, másra gondolni. Szerintem menj el töriből újra érettségizni, ha gondolod szívesen segítek a felkészülésben. Csak arra gondolj, hogy sikerülni fog és minden jóra fordul!”
3. Alapszituáció: A barátnőmet elhagyta a szerelme.
„Nagyon sajnálom. Tudnod kell, hogy én mindig melletted állok. Most nagyon rossz, de biztos vagyok benne, hogy nemsoká megtalálod az igazit. Hétvégén menjünk el együtt moziba, csináljunk egy csajos napot. Meglátod hamarosan újra boldog leszel.”
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Csoportunk több éve látogatja a városunkban működő „Vidám Tappancs Kutyamenhelyet”. Kupakokat gyűjtünk, így támogatjuk az árva kutyusokat. Október az optimizmus hónapja. A gyerekek ehhez a témához kapcsolták az árva kutyusokat megmentő menhely fáradhatatlan, nagyon pozitív, példaértékű tevékenységét. Plakátunkon az erdőben éhező, kóborló kutyusok láthatóak, majd nagyítónkon keresztül a „Vidám Tappancs Kutyamenhely” által megmentett kutyusok életét mutatjuk be. A gyerekek nagyon szerették ezt a hálás témát. A plakát készítése közben Bagdi Bella dalait hallgattuk. (Állatbarátok csoportja , Turančík Katalin – Boldogságóra – oktató)