Október hónapban ismét jó hangulatú órát tartottunk. A témához kapcsolódóan a gyerekekkel közösen fogalmaztunk bátorító üzeneteket.

Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
Október hónapban ismét jó hangulatú órát tartottunk. A témához kapcsolódóan a gyerekekkel közösen fogalmaztunk bátorító üzeneteket.
Zöld óvoda vagyunk, a hónap feladatát a környezetvédelmi szokások erősítése köré terveztem. Mi óvodai környezetben ezt a szokást igyekszünk kialakítani. Egy érdekes kísérlettel indítottam a feladat kidolgozását. Tiszta vízbe földet kevertem, majd ebbe öntöttem étolajt. A gyerekek nagyítóval figyelték meg, hogyan változott meg a víz színe és felszíne. A környezetszennyeződés nagyon sok vízben lévő élőlény pusztulását okozhatja beszéltük meg a gyerekekkel. Az otthonról hozott szemetet elhelyezték a terepasztalra, majd a tiszta vízbe élőlényeket készítettek.
Csoportunkban egy kisfiúnak mandulaműtétre volt szüksége, mert a gyulladások következtében másodlagos betegségek léptek fel. .Az orvosoktól a diákjaim félnek, persze nincs senkinek a kórházi kezelésekről jó emléke. Amikor sajnálkozni kezdtek rajta társai, a kisfiú nevetve mondta, hogy egy nap, míg megműtik, és jöhet haza. A \”nem félsz ?\” kérdésre boldogan mondta, hogy Mami ott lesz velem! Míg a kórházi kezelés és a lábadozás tartott, Petinek és a Maminak minden nap festettek 1-1 virágot a gyerekek.A kisfiú boldogan fogadta el a nagy plakátot társaitól!
Október hónapban vendégünk volt Boldog Blanka és Szomorú Szilárd is. A közös játék, és beszélgetés után újabb vendég érkezett csoportunkba, Tódi törpe személyében . Tódi elmesélte a szemüvege csodás titkát. Majd a mese után, mindenki örömmel készítette el saját optimista szemüvegét.
Az optimizmus gyakorlása – Varázsszemüveg készítése
A könyvben található ” Tódi törpe varázsszemüvege” című mese felolvasása után megbeszéltük, összefoglaltuk a mese mondanivalóját, tartalmát. Beszélgettünk az optimizmus jelentéséről.
A gyerekek kiszínezték a varázsszemüveget, melyek nagy lelkesedéssel felpróbáltak. Megnéztük, hogy milyen lehet a varázsszemüvegben látott világ. Sor került az optimizmus jelének a színezésére. Az óra végén meghallgattuk a hónap dalát, majd kört alakítva táncoltunk.
Szent Efrém Görögkatolikus Óvoda, Általános Iskola és AMI
Foglalkozásunkat a Pozitív gyerek vagyok c. dal meghallgatásával kezdtük. Megbeszéltük milyen volt a hangulata, mit jelent az, hogy valaki/valami pozitív. Ezután csapatokat alkottunk (5 db-ot), és minden csapat kapott egy képet, amely hangulatában, benyomásaiban inkább szomorú volt. Az első feladat az volt, hogy leírják, mi nem tetszik nekik a képen. A megbeszélés után azt a feladatot kapták, hogy ugyanarról a képről írják le, mi az, ami viszont tetszik nekik. Tanulságképpen megállapítottuk, hogy a szomorú dolgokban nehezebb megtalálni a jót, de nem lehetetlen, és mennyivel szebb lehet a napunk, ha a jó dolgokra koncentrálunk.
Az optimizmusról szóló foglalkozásunkat egy mesével kezdtük. A mese egy telhetetlen hernyócskáról szól, a végén a hernyó (mint a hernyók általában), csodaszép pillangóvá változik. A mesével és az utána következő játékos beszélgetéssel a gyermekek önbecsülését, önbizalmát szerettem volna növelni, illetve remélhetőleg sikerült megértetni az optimizmus lényegét. Megbeszéltük, hogy mindenkinek vannak értékes tulajdonságai és vannak dolgok amelyekben kiemelkedően jó teljesítményt nyújthat, ami hozzátartozik a boldog sikeres élethez. Példákat említettem Nekik, majd Maci-Laci a csoport kedvenc mackója, amely a foglalkozásoknál mindig jelen van, körbe járt, illetve a gyerekek szokták átadni annak a gyermeknek aki beszélni szeretne. Így Maci-Laci segítségével mindenki elmondta magáról mit tud a legjobban, akinek nem ment annak közösen segítettünk. Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, amelyről képek is tanúskodnak.