A hónap dalát hallgatva színeztük a témához tartozó színezőt. Átismételtük az optimizmusról tavaly tanult ismereteket. A tanteremben elhelyeztük a faliújságra a lemásolt idézeteket.
Az optimizmus gyakorlása

Az optimizmus téma feldolgozását több napra terveztem. Az előkészítő relaxációs játékok után bevezetésként, pozitív megerősítő drámajátékokat játszottunk a gyerekekkel. Több elgondolkoztató motívumot tartalmazott Tódi törpe meséje, – „a süni szúr tüskéivel, de megtudja védeni magát”, meglehetett értetni, ha máshogy nézem milyen különleges ez a tulajdonság, észre vettük a jót. – de a gyerekek kitértek az állatvédelemre is a mesén keresztül megérezték milyen rosszul esik a süninek, ha bántják, rúgják. A napok lezárásaként a beszélgető körben, egymás jó tulajdonságait emeltük ki ezzel is pozitív megerősítést adva. Az elkészült egyéni varázsszemüvegeket felvéve, érdekes volt a hatás: mindenki boldog volt és vidám. Váltott mikrocsoportos játékban a szemüveget használva azon átnézve, egymásra figyelve, jó tulajdonságokat mondtunk egymásnak.
Örömömmel töltött el, hogy a gyerekek maguktól többször is elbábozták újra a mesét, és hogy napjainkat átszőtték a spontán beszélgetések, egymás ügyességének észrevételéről, valamint törekedtek jóságra, a sikerre. Érdekes volt látni, ki hogy értékeli magát az „Erre is képes vagyok” színezőn és ki – mit tud magáról, hogy mire képes pl.: Jól gondolkodni.
Bajai Szakképzési Centrum Türr István Gazdasági Szakgimnáziuma
Kitöltöttük az optimizmus tesztet. Már látjuk, hogy e témában miben kell fejlődnünk.

Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
Ha azon gondolkodunk, hogy mi is az optimizmus akkor egy olyan életszemléletre gondolunk ami jó és pozitív szemszögből mutatja meg a világot. Az optimista gyermek vidám, hamar túllép az akadályokon és szereti a vidám közösségeket, amilyen az óvoda is. Nekünk óvodapedagógusoknak fő feladatunk, hogy akár egy szomorúbb, nehezebb nap után is vidáman és kiegyensúlyozottan távozzon a gyermek az óvodából.
Minden nap arra törekszünk kicsi léptekkel, hogy optimista gyermekből egy optimista emberré váljanak.
Ebből a meggondolásból kiindulva beszélgettünk a gyermekekkel arról, hogy mi is okoz nekik boldogságot, akár pillanatnyit is, és mi az, amitől szomorúak lesznek.
A gyermekek nagyon kreatívan sorolták fel a nekik boldogságot okozó dolgokat, mint pl. a színes levelek (mivel őszi témát dolgoztunk fel), a levélszőnyeg, amit elkészíthettek az általuk összegyűjtött, megfigyelt és megtapogatott levelekből, az általuk sütött sütőtök elfogyasztása, a gyurmázás, rajzolás….
Mi az, ami szomorúságot okoz? Hát a szemét, az eső, ami miatt kevesebb időt tölthettünk az udvaron, a fekete, felhős ég, hogy nem süt a nap…..
Végül elkészítették az általuk megtervezett képet, amelyre felragasztották a rajzaikat, középen egy fotóval, ami az egyik kedvenc tevékenységükön készült. A rajzaik rendetlen, “csúnya” dolgokat ábrázolnak (felhős ég, szemetes, romos környezet, szomorú arcok…), de mindezek közül kitűnik az, ami gyönyörű és nekik örömet okoz: az együttlét, a biztonság, a közös tevékenység. ŐK MAGUK!
Győri Váci Mihály Általános Iskola
– Jaj, de utálok tanulni! 🙁
– Tanulj, hogy jól érezd magad az iskolában! Ne kelljen félned a feleléstől! 🙂
– Már megint takarítanom kell! 🙁
– Legyen mindig valami célod, amivel takarítás után megjutalmazod magad! Én is így szoktam. 🙂
– Leestem a fáról, eltörött a lábam. Most szenvedek! 🙁
– Legalább nem kell iskolába járnod! 🙂 És meglátogatnak a barátaid.
Rózsai Tivadar Református Általános Iskola és Óvoda
A Micimackó csoport az őszi falevelek sokaságából készítette el Micimackót.